نوشته شده توسط : ساحل

براستی سیستم‌های PBX چیست و امروزه چه نقشی در توسعه کسب‌و‌کارها دارند ؟ امروز می‌خواهیم درباره‌ی سیستم‌های تلفنی PBX صحبت نماییم . حتما” این نام را پیش تر از اینها شنیده‌اید اما چه بسا آشنایی دقیقی با آن نداشته باشید . از شما دعوت می‌کنم لغایت انتهای این مقاله به اتفاق ما باشید تا با معانی و تاثیر PBX ها بیشتر آشنا شوید .
PBX مخفف سه واژه‌ی Private Branch Exchange است . ( خواهشمند است کوشش بر ترجمه نکنید که هیچ معنی نمی‌دهد !!! ) PBX ها طی چند سنه بازپسین نقش بسزایی در ارتباطات سازمان‌های حقیر و بزرگ داشته است . می‌توان گفت مهمترین وظیفه یک سیستم PBX این است که کلیه‌ی منابع تلفنی سازمان‌ها ، مانند خطوط تلفن شهری را برای تعداد زیادی مصرف کننده به اشتراک می‌گذارند لذا سازمان نیازی ندارد که از شمار زیادی خط تلفن شهری کاربرد کند . به راستی با شمار چندی خط تلفن شهری می‌توان همگی اتاق‌ها و میز‌های کارمندان را پوشش تلفنی عدل . برای نمونه فرض کنید سازمانی که ۲۰ خط تلفن شهری دارد ، PBX می‌تواند این خطوط را برای ۲۰۰ پرسنل به راحتی به اشتراک گذاشته تا همگی آن‌ها به تمامی خطوط شهری دسترسی داشته باشند .

ساختار PBX چیست ؟
PBX از نرم اسباب یا مشکل افزار‌هایی تشکیل شده که به PSTN (خطوط تلفن شهری که از طرف مخابرات ارائه می شود) متصل است . در ارتباطات سازمان‌ها ایستگاه‌ها یا نقاطی هستی دارند که به آنها end point می‌گویند . به عنوان نمونه تلفن روی میز ، دستگاه فکس یا دستگاه کارت خوان نمونه‌هایی از end point هستند . قصد کار PBX ها پوشش تلفنی همین end point ها می‌باشد .

با راه‌انداری PBX ، ارتباطات سازمان‌ها شفا مکشوف و در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود . PBX کارمندان را قادر می‌سازد الی با شماره‌گیری بیشینه ۲ یا ۳ یا ۴ عدد ، با سایر همکارانشان در داخل سازمان تماس گیرند . نکته‌ی حائز اهمیت آن است که کلیه‌ی تماس‌های درون سازمانی کاملاً مجانی می‌باشد . همانطور که در بالا گفتیم PBX امکان بخش خطوط شهری را دارد .

اینکه هر سازمان به چند خط تلفن شهری احتیاج دارد به عواملی مثل درازا زمان مکالمات ، تجربه‌ی قبلی از میزان شمار مکالمات ، بیشترین تعداد تماس‌های همهنگام و اینکه خطوط شهری به چند خط تو سازمانی باید دسته شوند پیوستگی دارد . برای نمونه یک سازمان کبیر که شمار زیادی مشتری و تماس گیرنده دارد بیش از یک سازمان کوچک بیچارگی به خط تلفن شهری دارد .

اجزاء ساختن دهنده ی PBX
باکس یا کابینت برای اجزا ساختن دهنده و متعلقات داخلی
برد مرکزی برای برقراری وابستگی تماس های ورودی و خروجی
سخت انگیزه ها باره احتیاج جهت پیوستگی با PSTN
end point مثل تلفن روی میز، دستگاه فکس، دستگاه کارت خوان
تامین کننده برق (Power)
تاریخچه PBX از ماضی تاکنون
به قدیمی‌ترین سیستم PBX ، سوییچ برد نیز می‌گویند . این سیستم کهن دربایستن به فردی به عنوان اپراتور داشت . در این سیستم قدیمی هر تماس از خارج به سازمان آغاز به اپراتور وصل می‌شد و او تماس را به شخص یا واحد مورد نظر تماس گیرنده ، ارتباط می‌داد . درواقع این کار توسط اپراتور انسانی اتمام می‌شد و او بود که تماس ورودی را به تقسیم مربوطه پیوستگی می‌داد . همینطور اگر کارمندی می‌خواست تماسی به بیرون از سازمان داشته باشد ، نخست باید به اپراتور وصل می‌شد ، سپس اپراتور او را به یک خط شهری آزاد (خطی که در حال مکالمه نبود) پیوستگی می‌داد . حال فرض کنید سازمانی که شمار تماس‌های زیاد زیادی داشته است ، نیاز داشت الی ده ها اپراتور جهت ایجاد هماهنگی تلفن‌های سازمان استخدام کند . با گذشت موعد سوییچ‌های دستی جای خویش را به سوییچ‌های الکترومغناطیسی و سپس الکترونیکی دادند .

معرفی IP PBX
جدیدترین سیستم PBX همخوانی با تلفن‌های تحت شبکه دارند (به IP phoneروی میز نیز وصل می شوند) . در این سیستم end point سایر آن به جای خطوط PSTN سنتی ، SIP Trunks می‌باشد . به مجموعه تشکیل شده از PBX و تلفن تحت شبکه ، IP PBX می‌گویند .

تفاوت‌های ON-PREMISE PBX و HOSTED PBX
سیستم PBX می‌تواند داخل سازمان پیمان گیرد که به آن on-premise PBX می‌گویند ، یا در برگزیدن سرویس‌دهنده (اپراتور) باشد که به آن hosted PBX می‌گویند . در سیستم hosted PBX ، سرویس‌دهنده خدمات را بر بستر Cloud ارائه می‌دهد و سرویس‌گیرنده با پیوست به آن می‌تواند از امکانات ارائه شده توسط اپراتور کاربرد کند .

سازمان‌های کبیر معمولاً PBX و ماژول‌های باره نیازشان را خریداری می‌کنند درحالی که این پیشه برای سازمان‌های کوچک توجیه اقتصادی ندارد و آنان امکانات باره نیازشان را از طریق سیستم Cloud گرفتن کرده و همگی مسائل مربوط به پشتیبانی نیز بدست اپراتور اتمام می‌شود .

Cloud PBX - IP PBX

نکته : PBX hosted و PBX on-premise در کلیه‌ی قابلیت‌ها و امکانات با یکدیگر مانند هستند .
تعریف ANALOG PBX ومقایسه ی آن با IP PBX
سیستم آنالوگ پشتیبان کننده‌ی تلفن‌های معمولی (تلفن های کهنه و موجود در بازار) می‌باشد . ارتباطی که از راه کابل‌های مسی بین PBX و شبکه‌ی مخابرات برقرار می‌شود و سپریدن هر عملیات جدید یا دگرگونی ها مستلزم صرف نمودن زمان اکثریت نسبت به IP PBX می‌باشد . راه‌اندازی سیستم آنالوگ ساده است اما انعطاف‌پذیری و توسعه‌پذیری آن خیر . همینگونه ماژول‌ها و امکانات را می‌توان به سیستم آنالوگ اضافه کرد ولی نمی‌توان بین آنها و ارتباطات دیجیتالی مثل پیام فوری و اشتراک گذاری صفحات ، پیوستگی مناسبی برپایی نمایش داد . ایجاد هرگونه تغییر در سیستم آنالوگ برای تنظیمات و سازماندهی سیستم و ایجاد امکانات جدید به سررسید زیادی احتیاج دارد .

سیستم های PBX

PBX آنالوگ

IP PBX نسبت به نمونه‌های آنالوگ بسیار انعطاف پذیرتر است و در این سیستم ارتباط IP PBX با تلفن‌های تحت شبکه است و به جای استفاده از سیم‌های مسی از فیبر نوری بهره‌گیری می‌شود .

برای برپایی ارتباط بین PSTN با PBX و برقراری تماس های IP ، سیستم‌های SIP trunk طراحی شدند که وظیفه‌ی آن برقراری مکالمات بر بستر شبکه می‌باشد و تماس‌های صوتی مستقیماً بر پایه‌ی شبکه برقرار می‌شوند .

IP PBX - PBX آنالوگ

همچنین در IP PBX صفحه‌ای برای تنظیمات پیکربندی سیستم طراحی شده که از راه آن می‌توان همگی تنظیمات و تغییرات را به راحتی و به شکل آنلاین سپریدن داد . اضافه نمودن امکانات و تغییرات جدید بدون بیچارگی به اینکه متخصصی از سمت اپراتور به محل گسیل شود به شکل آنلاین امکانپذیر می‌باشد . اگر PBX روی فضای ابری یا نزد سرویس‌گیرنده باشد نیز ، درخواست خطوط جدید از مرکز مخابرات عمومی بیشینه طی چند ساعت امکانپذیر خواهد بود و این تقاضا سخت و پیچیده‌ای نخواهد بود (که البته مفتوح هم به انگیزه امکانات بالای مخابرات ایران این فرمایش در زمانی بیش از چند ساعت به درازا می‌انجامد) . با گسترش تماس‌ها از طریق VOIP ، PBX امکانات زیادی به خود گرفته است . این امکانات بر این پایه اند امکانات دیداری مثل تماس تصویری ، فکس از طریق IP ، پیام فوری و … که باعث ایجاد ساختاری بهتر در ارتباطات سازمان‌ها هستند .



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

تلگرام یکی از پرکاربرترین و محبوب‌ترین نرم افزارهای پیام رسان در ایران به شمار می‌رود.

کاربران تلفن‌های هوشمند عمدتاً از یک پیام‌رسان اینترنتی استفاده می‌کنند که در میان آنها تلگرام بیشترین کاربرد را دارد. اما درک کامل و درست از ویژگی‌های این نرم افزار نقش موثری در استفاده آگاهانه از این پیام‌رسان را بر عهده دارد.

 

در این مقاله تلاش شده است ورود به صفحه‌ای در تلگرام آموزش داده شود که تقریباً صددرصد کاربران تلگرام از وجود آن بی‌خبرند. اگر شما می‌خواهید مخاطبی را که تازه در فهرست مخاطبین دستگاه هوشمند خود ذخیره کرده‌اید را در کانتکت تلگرام داشته باشید می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

 

ترفندهای اینترنتی , امکانات جدید تلگرام

صفحه مخفی تلگرام

 

ترفندهای اینترنتی , امکانات جدید تلگرام

ترفندهای تلگرام

 

ترفندهای اینترنتی , امکانات جدید تلگرام

امکانات جدید تلگرام

  

بر روی نوار مشخص شده انگشت خود را نگه دارید.

 

ترفندهای اینترنتی , امکانات جدید تلگرام

 

مجدد نوار telgeram for android را لمس کنید. صفحه پایین برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که میتوانید با استفاده از آن مخاطیبن خود را به روزرسانی کنید.

 

ترفندهای اینترنتی , امکانات جدید تلگرام

 

 منبع:yjc.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

نحوه پاک کردن اطلاعات مرورگر,پاک کردن اطلاعات ایمیل

حذف کردن خود از اینترنت

 

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا اطلاعاتتان در اینترنت در دسترس همه قرار دارد و از این وضع اصلا خوشحال نیستید. البته همانطور که می دانید هیچ راهی وجود ندارد که اطلاعات را به طور کامل و برای همیشه از اینترنت حذف کرد، ولی با استفاده از روش های زیر می توانید مشخصات خود را تا جای ممکن پاک کنید.

 

1.حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی، فروشگاه ها و سرویس های اینترنتی را حذف یا غیرفعال کنید

به این فکر کنید که در کدام شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارید. به جز سایت های معروف مثل فیسبوک، توییترو اینستاگرام آیا در گوگل پلاس یا لینکداین حساب کاربری فعال دارید؟ فروم ها یا انجمن های اینترنتی و سایت های قدیمی تر مثل مای اسپیس چطور؟ آیا در سایت های خرید اینترنتی مثل آمازون و یا سایت های مشابه داخلی حساب کاربری دارید؟

 

اول از همه باید همه ی این حساب ها را غیرفعال یا حذف کنید. برای اینکار به قسمت تنظیمات حساب خود (Account Settings) بروید و به دنبال گزینه ی غیر فعال سازی (Deactivate) یا حذف (Remove) و بستن (Close) حساب کاربری بگردید. این تنظیمات ممکن است در قسمت امنیت (security) یا حریم شخصی (Privacy) قرار داشته باشند.

 

در صورتی که برای حذف حساب خود از یک سایت خاص دچار مشکل هستید در اینترنت به دنبال روش غیرفعال کردن آن بگردید. معمولا اطلاعات خوبی در این زمینه در اینترنت پیدا می شود.

اگر به هر دلیل یک حساب را نمی توانید از سایتی حذف کنید مشخصات خود را به طور کامل تغییر دهید و از اطلاعات ساختگی استفاده کنید.

 

2.مشخصات خود را از سایت های جمع آوری اطلاعات حذف کنید

کمپانی هایی وجود دارند که کار آنها جمع آوری اطلاعات افراد است. به این شرکت ها دلال اطلاعات می گویند. Spokeo ، Whitepages.com ، PeopleFinder  و سایت های مشابه بسیاری وجود دارند که در این راستا فعالیت می کنند. این شرکت ها از هر کاری که در اینترنت انجام دهید اطلاعات را ذخیره می کنند و به مشتریان خود که معمولا در زمینه ی تبلیغات فعالیت دارند می فروشند.

 

شما می توانید یکی یکی به همه ی سایت های معروف که دلال اطلاعات هستند سر بزنید و مشخصات خود را تا جایی که امکان دارد پاک کنید. مشکل کار اینجاست که پاک کردن اطلاعات از هر سایت روش مخصوص به خود را دارد و حتی بعضی از سایت ها برای پاک کردن اطلاعاتتان به فکس کردن و نامه نگاری و پر کردن فرم ها به صورت فیزیکی احتیاج دارند!

 

البته می توانید از سایت هایی مثل DeleteMe و Abine.com استفاده کنید. با پرداخت 130 دلار می توانید به مدت یک سال عضو این سایت شوید و خیالتان راحت باشد که اطلاعات شما تماما از اینترنت حذف می شود. این سایت ها برای اطمینان مشخصات شما را به طور منظم چک می کنند تا دوباره منتشر نشده باشند.

 

نحوه پاک کردن اطلاعات مرورگر,پاک کردن اطلاعات ایمیل

استفاده از DeleteMe برای پاک کردن اطلاعات از همه ی سایت ها

 

3. اطلاعات خود را به طور مستقیم از وبسایت ها حذف کنید

ابتدا شماره تلفن خود را در اینترنت جستجو کنید تا مطمئن شوید که توسط شرکت های مخابراتی در لیست های اینترنتی منتشر نشده باشد، در صورتی که اسم خود را پیدا کردید از آنها بخواهید که آن را حذف کنند.

 

اگر می خواهید یک پست قدیمی که در انجمن ها نوشته اید و یا وبلاگ قدیمی خود را پاک کنید باید به طور مستقیم با وبمستر و صاحبان سایت تماس بگیرید. معمولا اطلاعات تماس این افراد در قسمت About us یا درباره ی ما در پایین وبسایت قرار دارد. در صورتی که هیچ اطلاعاتی از سایت پیدا نکردید می توانید در Whois.com جستجو کنید. در هو ایز احتمالا می توانید اطلاعات تماس صاحبان سایت مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

متاسفانه سایت های خصوصی هیچ اجباری برای پاک کردن اطلاعات شما ندارند. پس وقتی که با آنها تماس می گیرید فراموش نکنید که مودب باشید و صادقانه به آنها بگویید که چرا می خواهید این مطالب حذف شوند. باید امیدوار باشیم که گردانندگان سایت به درخواست شما پاسخ مثبت بدهند.

در صورتی که درخواست شما را رد کردند از روش 4 باید استفاده کنید.

 

4. اطلاعات شخصی را از سایت ها حذف کنید

در صورتی که اطلاعات خصوصی شما اعم از شماره حساب بانکی یا شماره ملی و امثالهم در سایتی منتشر شده و پس از تماس با اپراتور سایت باز هم اطلاعات حذف نشده اند، می توانید با یک درخواست قانونی از گوگل کمک بگیرید.

 

نحوه پاک کردن اطلاعات مرورگر,پاک کردن اطلاعات ایمیل

از گوگل درخواست کنید تا اطلاعات شما را حذف کند

 

فرآیند پاک کردن این اطلاعات ممکن است کمی طولانی باشد و هیچ تضمینی نیز وجود ندارد که به درخواست شما پاسخ مثبت داده شود. اما وقتی در وضعیت آسیب پذیری قرار دارید و هیچ راه دیگری ندارید حتما این روش را امتحان کنید.

 

5.نتایج جست و جوی قدیمی را پاک کنید

فرض کنیم که سایتی وجود داشته که اطلاعات قدیمی شما در آن وارد شده. مثلا چند ماه قبل در شرکتی کار می کردید و اطلاعات شما در صفحه ی کارکنان آن شرکت ثبت شده است، اما بعد از چندین ماه که شغل خود را عوض کرده اید هنوز این صفحه به روز رسانی نشده و اطلاعات شما در آنجا در دسترس هستند. در این صورت با شرکت تماس میگیرید و آنها نیز مشخصات شما را پاک می کنند. اما هنوز وقتی اسم خود را گوگل می کنید در حالی که اطلاعات شما حذف شده اما صفحه ی آن شرکت جزو نتایج جست و جو است. این اتفاق زمانی می افتد که صفحه ی قدیمی در سرورهای گوگل ذخیره شده باشد.

 

نحوه پاک کردن اطلاعات مرورگر,پاک کردن اطلاعات ایمیل

پاک کردن Cache گوگل

 

اینجاست که ابزار حذف گوگل یا همان Google Removal Tool به کارتان می آید. کافی است که آدرس صفحه مورد نظر را در این ابزار وارد کنید (ابزار مشابهی برای موتور جستجوی بینگ نیز وجود دارد) و امیدوار باشید که گوگل با حذف اطلاعات شما صفحه ذخیره شده را در سرورهای خود به روز رسانی کند. البته ممکن است گوگل به دلایلی این اطلاعات را حذف نکند اما امتحان این روش برای کم کردن رد پای فعالیت های شما در اینترنت ضرری ندارد.

 

6.و در نهایت به عنوان قدم آخر ایمیل خود را حذف کنید

این مرحله بستگی به نوع ایمیل شما و سرویس دهنده دارد.

باید به ایمیل خود وارد شوید و در تنظیمات به دنبال گزینه ی حذف یا غیرفعال سازی اکانت بگردید. بعضی سرویس دهنده معمولا بعد از اینکه درخواست حذف ایمیل را می دهید تا چند هفته این ایمیل را به صورت غیرفعال نگه می دارند تا در صورتی که نظرتان عوض شد دوباره بتوانید آن را فعال کنید.

به خاطر داشته باشید که برای انجام مراحل بالا معمولا به یک آدرس ایمیل احتیاج دارید.

 

و نکته ی آخر…

در حین انجام مراحل بالا صبور باشید و انتظار نداشته باشید که اطلاعاتتان یک شبه از اینترنت حذف شوند. و در نهایت باید قبول کنید که بعضی اطلاعات به هیچ روشی از اینترنت پاک نمی شوند.

منبع:digiro.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی
ابتدا به فایل صوتی نکات بنیادی در طراحی سایت فروشگاهی گوش فرمایید و از پادکست لذت ببرید.

پخش‌کننده صوت

00:00
00:00

برای افزایش یا کاهش صدا از کلیدهای بالا و زیر کاربرد کنید.
در این نوشتار میخواهیم نکات طلایی و کاربردی از اصول طراحی یک فروشگاه اینترنتی یا همان طراحی سایت فروشگاهی را به شما عزیزان ارائه دهیم پس سربلندی دهید و با ما به اتفاق باشید.

۱- طراحی فروشگاه اینترتی باید به نوع باشد که در شرایطی که سرعت اینترنت پایین و کند می باشد، اصطلاحا تارنما بالا بیاید و صفحه فروشگاه اینترنتی شما لود شود و کاربران به ان دسترسی داشته باشند. یعنی اهمیت سرعت سایت شما زیاد بالاست و هم از عقیده سئو سایت شما و وانگهی جهت جذب کاربر و تبدیل آن به مشتری فروشگاه ما دارای اهمیت می باشد. برای اینکه اهمیت سرعت فروشگاه اینترنتی برای شما ملموس باشد به این مثال توجه فرمایید. فرض کنید شما در حال جستجوی یک فرآورده برای خرید از فروشگاه آنلاین هستید نخستین کاری که شما اتمام میدهید جستجوی اسم فرآورده یا عبارات پیوسته با آن می باشد. بعد از جستجو در گوگل، در صفحه نخست گوگل ۱۰ لینک سایت به شما نمایش دیتا می شود و کاری که شما سپریدن میدهید این است که از بین این ۱۰ سایتی که نمایش دیتا شده تعداد ۳ یا ۴ یا اغلب را در پنجره ای جدید باز می کنید اتفاقی که رخ میدهید این است که شما منتظر باز شدن این سایت ها می مانید و به محض اینکه نخستین سایت لود شد و صفحه آن بالا آمد شما به آن سایت یا فروشگاه اینترنتی وارد می شوید پس وب سایتی برنده شده است که حتی ۱ ثانیه زودتر بالا آمده و صفحه آن لود شده است پس سرعت فروشگاه اینترنتی شما حتی ۱ ثانیه هم ارزشمند است. معرفی ابزارهای تست سرعت وب سایت

تست سرعت سایت فروشگاهیتست سرعت سایت فروشگاهی
۲-یکی از راه های داشتن سایت موفق که به فکر مخاطبین خودشون هستن به کارگیری تصاویر کم حجم از محصولات همانند ۱۰ لغایت ۲۰ کیلو بایت است این شغل مایه لود شدن سریع عکس ها سایت شما و وانگهی خوشنودی مخاطبین سایت شما میشود در صورتی که سایت فروشگاهی شما در کمترین زمان شدنی لود نه شود نتیجه شغل ترک بازدید کننده ها و افت شدامد وب سایت میشود.

۳-همیشه کوشش کنید از تصاویر پسندیده برای سایت خود استفاده کنید زیرا استفاده از تصاویر که بیشترین همانندی را با محتوای سایت وموضوع فعالیت ان دارا باشد باعث راحتی کاربران و ارزشمند شدن سایت شما نزد گوگل میشود.

۴-در طراحی سایت فروشگاه اینرنتی همش سعی کنید از رنگ های با طبع گرم و دلپذیر که حس اعتماد به کاربر القا میکند و مایه جذب کاربران می شود بهره‌گیری شود، به کارگیری رنگ های سریع جیغ یا زننده که مایه از دست دادن کاربران می شود هرگز بهره‌گیری نکنید. جستار مربوط به UX تجربه کاربری را نیز جدی بگیرید.

تعریف UX تجربه کاربریتعریف UX تجربه کاربری
۵-بهتر است در طراحی تارنما فروشگاهی خود برای قسمت هدینگ سایت از فونت های مناسب کاربرد کنید مشابه serif و برای متن های درون سایت از فونت sans –serif استفاده کنید زیرا این گونه فونت ها خواستن را راحت تر می کند و برای کابران شما جذاب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهتر است از ۲ الی۳ فونت برای نوشتن محتوای تو سایت کاربرد شود که به چشم نواز بودن سایت شما می افزاید و مایه پرماسیدن راحتی اغلب کابران شما در برقراری وابستگی با وب سایت می شود.

۶- برای استفاده از تبلیغات در سایت فروشگاهی خودتان، هوشیار باشید زیرا افراط دراین شغل باعث افت بازدیدکندگان سایت می شود. چرا؟ چون کاربران برای رویت تبلیغات به سایت شما نیامدند و منظور آنها کسب اطلاعات مفید ازمحتوای وب سایت شماست پس اگر تبلیغات شما انها را آزار دهد باید چشمداشت ترک سایت را از انها داشت، در اینصورت شما بخت خود را هم برای جذب بازید بیشتر، وهم کسب درآمد اغلب از دست می دهید. و یک توصیه سایر اینکه هرگز از تبلیغات صفحات بازشونده (پاپ آپ) استفاده نکنید زیرا اینگونه تبلیغات بیشترین زیان را به سایت فروشگاهی شما میزنند و مبلغی که بابت قرار دادن آنها در سایت خویش اخذ نموده اید در روبرو ضرری که از بابت از دست دادن کاربرانتان متحمل آن شده اید ارزشی ندارد.

۷-بهترین کار برای تبلیغات در سایت فروشگاهی خود، استفاده از بنر ساده، بدون چشمک زن در اندازه های حقیر با بیشترین ارتباط به زمینه تکاپو خود می باشد زیرا تنها تبلیغات سودمند هستند که دیدن میشوند.

۸-طراحی فروشگاه اینترنتی خویش را برای همه مروگر ها طراحی کنید نه برای دو مدل از مروگر های به روز این گونه مایه ازار بازدید کنندگان خواهد شد و به شدت میزان بازدید سایت شما را پایین میکشد.

طراحی سایت ریسپانسیوطراحی سایت ریسپانسیو
۹- صفحه فروشگاه اینترنتی خود را به گونه طراحی کنید که خود را با صفحه ی وسیله ای که کاربر از آن استفاده میکند تطبیق دهد. به این کار در برنامه نویسی وب سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) میگویند. شما با اعمال طراحی ریسپانسیو در طراحی تارنما فروشگاهی یا طراحی فروشگاه اینترنتی خویش میتوانید حتی کاربرانی که برای وبگردی از تلفن های همراه و یا تبلت ها استفاده میکنند نیز جذب کنید.گوگل در واپسین اطلاعیه خود اعلام کرد که بیش از ۵۱ درصد از کسانی که به طور روزانه از اینترنت استفاده میکنند به وسیله تلفن همراه و تبلت ها به اینترنت متصل شده اند و این نخستین باری است که کاربران موبایل از کاربران رایانه های شخصی و لپتاب ها در این امر سبقت میگیرند و این خود عامل محرکی است که به شما برای ریسپانسیو کردن سایت در طراحی سایت فروشگاه خود، انگیزه کافی را منتقل می نماید.

۱۰- محتوای سایت فروشگاهی خود را به گونه تولید کنید که دارای مخاطبین خاص باشد و برای ان ها مفید و پر درونمایه بوده و قابل سهم برداری باشد.هر چه مطالب دا خل سایت مفید باشید مایه افزایش بازدید تارنما شما می شود. مقاله آموزش تولید محتوای با کیفیت به شما کمک میکند تا بهترین محتوا را برای فروشگاه اینترنتی خویش فرآوری نمایید.

تولید محتوای با کیفیتتولید محتوای با کیفیت

اصول طراحی سایت فروشگاهی


۱۱- احد از لازمه یک فروشگاه اینترنتی خوب این است که باید بدانید از چه نرم انگیزه ها های و چه گونه زبان برنامه نویسی استفاده کنید.

۱۲- پروپوزال مناسب گزینش کنید یگانه از کبیر ترن مشکلات برای کارفرما ها این است که دقیقا نمیدانند به چه وب سایتی با چه گونه گرافیکی نیاز دارند که کارآزمودگان سئو پس از برسی سوداگری و خواسته پیشه فرما با دادن پروپوزال مناسب کمک و یاری می کندد.پروپوزال: در لغت به معنی پیشنهاد است و در واقع می توان با آن ماکت و اسکلتی از پیشه اصلی را ارائه داد.‌همچنین برای تصویب یک طرح تحقیقاتی و تامین اعتبار آن، لازم است الی محقق هدف تحقیقاتی خویش را در رهنمود طرح تحقیقاتی (پروپوزال Proposal) به اطلاع افراد ذیربط و کسانی که اعتبار مالی طرح را تامین می کنند برساند. کارفرما با در دست داشتن پروپوزال طراحی سایت فروشگاهی میتوانند بهترین برگزیدن را از بین شرکت های طراحی سایت داشته باشند.

۱۳- مهم ترین موارد در طراحی فروشگاه اینترنتی این است که محصولات حتما تقسیم بندی شوند الی کاربران به راحتی بتواندد فرآورده باره عقیده خود را پیدا کنند.

۱۴- همش به یاد داشته باشید در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مشخصات کامل فرآورده و در ضمن محصولات همانند این فرآورده در توضیحات کامل فرآورده پیمان گیرد.

۱۵- طراحی سایت فروشگاهی باید به نوع باشد که بخش پرداخت الکترونیکی داشته باشد و برای مشتریانی که خریداری کرده اند، باید برگ خرید صادر کرد.

۱۶- دیگر عوامل مهم در طراحی وبسایت فروشگاهی این است که نحوه ارسال فرآورده به مشتری باید مشخص باشد. و تارنما شما باید حائز پشتیبانی ۲۴ساعته باشد تا در هر سررسید بتواند پاسخگوی مشتریان خویش باشید.

طراحی وب سایتطراحی وب سایت
نتیجه گیری

در حال حاضر، خرید کردن به شیوه اینترنتی زیاد اشاعه یافته و ترقی کرده است و هر روز در حال گسترش است مشتریان اکثریت جذب این نوع خرید می شوند. فقط نکته مهم در این جا این است که برای طراحی فروشگاه اینترنتی باید اصول و قواعدی که برای آن وجود دارد رعایت شود.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در مرکز اقیانوس آرام جنوبی، جایی وجود دارد که بسیار متفاوت از بقیه اقیانوس است. این آب‌های دور، در قلب چرخاب جنوبی اقیانوس آرام (South Pacific Gyre) قرار دارند؛ جاییکه دوردست‌ترین نقطه اقیانوسی یعنی Point Nemo را در خود جای داده است.

دانشمندان مدت‌های مدیدی است که این منطقه از اقیانوس آرام را که حدود ۱۰ درصد از سطح آن پوشانده و بزرگترین جریان اقیانوسی زمین را در خود دارد، از نقطه‌نظر بیولوژی دریایی به‌عنوان یک «بیابان» در نظر گرفته‌اند. با این‌حال، هنوز موجوداتی وجود دارند که در داخل این آب‌ها زندگی می‌کنند؛ هرچند که بنا به دلایلی، امکان حیات ارگانیگی در این منطقه بسیار کم است.

این دلایل، شامل مواردی از جمله فاصله از خشکی، نحوه جریان آب‌های چرخشی که باعث جدایی این منطقه از بقیه اقیانوس می‌شوند و همچنین سطوح بالای امواج فرابنفش می‌شوند.

در واقع باید بگوییم که فاصله بیش‌ از اندازه این منطقه از خشکی و همچنین بزرگی قابل‌توجه آن که ناحیه‌ای حدود ۳۷ میلیون کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد، مطالعه آن را بسیار دشوار کرده است و به‌همین‌خاطر است که ما چیز زیادی درباره شکل‌هایی از حیات که در داخل این آب‌ها وجود دارند، نمی‌دانیم.

به‌‌رغم این چالش‌ها، اما حالا یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی از موسسه ماکس پلانک، اقدام به بررسی موجودات میکروبی موجود در این منطقه کرده است. گروه تحقیق، طی یک سفر شش هفته‌ای که با کشتی آلمانی FS Sonne، از دسامبر 2015 تا ژانویه 2016 انجام دادند، مسافتی به طول ۷۰۰۰ کیلومتر (از شیلی تا نیوزیلند) را در این آب‌ها پیمودند.

آن‌ها در طول مسیر خود، از جمعیت موجودات میکروبی موجود در اعماق ۲۰ تا ۵۰۰۰ متری آب نمونه‌برداری کردند و سپس با استفاده از یک سیستم آنالیز پیشرفته توانستند در عرض ۳۵ ساعت نوع آن‌ها را تشخیص دهند.

Bernhard Fuchs، یکی از اعضای گروه می‌گوید: ما در منطقه چرخاب جنوبی اقیانوس آرام، حدود یک سوم، موجودات میکروبی کمتری در مقایسه با مناطق جریان‌های آبی اقیانوس اطلس پیدا کردیم. این، کمترین جمعیتی است که تابه‌حال در چرخاب‌های اقیانوسی یافته شده بود.

تیم تحقیق، در بین موجودات میکروبی یافت‌شده، ۲۰ باکتری مهم یافتند که فراوانی بیشتری داشتند. این میکروب‌ها عمدتا شامل ارگانیسم‌هایی بودند که دانشمندان در سایر سیستم‌های چرخشی اقیانوسی مانند SAR11 ،SAR116 ،SAR86 و Prochlorococcus مشاهده کرده بودند.

توزیع این جمعیت‌های میکروبی، بستگی زیادی به عمق آب و همچنین تغییر دما، مقدار مواد غذایی و میزان نور داشت. یکی از جمعیت‌هایی که کشف شد، AEGEAN–169 نام داشت که در سطح آب منطقه، فراوانی زیادی داشتند؛ این در حالی است که در تحقیق قبلی، آن‌ها فقط در عمق ۵۰۰ متری کشف شده بودند.

Greta Reintjes میکروبیولوژیست و از اعضای گروه می‌گوید: این امر نشان‌دهنده یک سازگاری جالب با آب‌های فقیر از نظر مواد مغذی (ultraoligotrophic waters) و تابش‌های خورشیدی بالا (high solar irradiance) است. این چیزی است که ما بر روی آن تحقیق بیشتری خواهیم کرد.

نمونه‌برداری‌های انجام‌شده تایید کرد که این منطقه از اقیانوس آرام، یک محل زندگی منحصربه‌فرد و ultraoligotrophic است؛ جاییکه کمبود مواد مغذی در آن، باعث رشد ارگانیسم‌ها و موجوداتی که سازگار با شرایط فیزیکی‌شیمیایی حاد هستند، شده است.

به عبارت دیگر، این منطقه همچنان لقب «بیابان» اقیانوس آرام را یدک خواهد کشید. با این‌حال، نبود حیات ارگانیکی در اینجا یک جنبه مثبت نیز دارد و آن اینکه این آب‌های دور و تقریبا خالی از سکنه، پاک‌ترین ناحیه اقیانوسی دنیا هستند.

یافته‌های این تحقیق در مجله Environmental Microbiology چاپ شده‌ است.

منبع:

https://itresan.com/287197/%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84-%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%b3-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85-%da%a9%d8%b4%d9%81-%d8%b4%d8%af/



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شرکت شیائومی آپدیت اندروید 10 را برای تلفن هوشمند ارزان و باکیفیت Mi A2 منتشر کرد. این تلفن از سیستم‌عامل اندروید وان (نسخه سبک اندروید) استفاده می‌کند. آپدیت مذکور با حجم 1.3 گیگابایت در اختیار کاربران این تلفن قرار گرفته است و طی چند روز آتی نیز برای شمار بیشتری از تلفن‌های Mi A2 منتشر می‌شود. برخی از کاربران نیز گزارش داده‌اند که پس از دانلود و نصب آپدیت اندروید 10 برای تلفن خود، رابط کاربری تلفن مشکل پیدا کرده و قابلیت VoWiFi نیز از روی تلفن حذف شده است.

اگر نمی‌توانید تا انتشار OTA آپدیت اندروید 10 برای تلفن Mi A2 خود منتظر بمانید، می‌توانید فایل مذکور را از این لینک دانلود کرده و برروی تلفن خود فلش بزنید. خبر خوب در رابطه با آپدیت جدید تلفن شیائومی این بوده که هیچ گزارشی درباره مشکلات کلی و داغ کردن دستگاه منتشر نشده است.

اگر این آپدیت برای تلفن شما منتشر نشده، فقط باید منتظر بمانید و یا از طریق رایانه شخصی خود این بروزرسانی را برروی اسمارتفون‌تان فلش بزنید.

منبع:

https://itresan.com/287241/%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-10-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-mi-a2-%d8%b1%d8%b3%d9%85%d8%a7-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4/



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

بازریابی عصبی یا نورومارکتینگ (NeuroMarketing) یکی از دامنه های جدید در بازاریابی است که از فناوری های پزشکی مشابه عکسبرداری مغزی (FMRI) برای مطالعه بر روی پیامد مغز به جنباننده های بازاریابی، بهره‌گیری می کند. محققان از عکسبرداری مغزی بهره‌گیری می کنند لغایت علت و چگونگی تصمیم مشتریان در مورد جنباننده ها را بفهمند و بدانند کدوم قسمت مغز آنها را تحریک به اقدام مورد عقیده خویش می کند.

در گذشته و پیش از ظهور بازاریابی درونمایه و شبکه اجتماعی، ممکن بود مدیر شما بودجه تبلیغات را افزایش دهد الی لوگوی خود را روی اتوبوس و نیمکت و جاهای گوناگون دیگر نصب کنید، یا به عنوان حامی رویدادهای کبیر آماده شوید، ولی در دنیای امروز، بزرگترین بحران برای بازاریابان آن است که در حالی که پول اقلیت خرج می کنند، نتیجه ی بهتری بگیرند.

این چالش چگونه برطرف خواهد شد؟ یگانه از روشهای نوظهور و موثر بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) است.

امروزه در تحلیل های بازاریابی از بازاریابی عصبی استفاده می شود لغایت ترجیحات مصرف کننده درست تشخیص دیتا شود. چراکه کسان در اغلب مواقع به سوالاتی که از آنها می شود صحیح استجابت نمی دهد، و به این چهره بازاریابان با تمایلات باطنی مشتریان آشنا می شوند و سعی می کنند آنها را به شغل بگیرند.

بازاریابی عصبی به بازاریابان می گوید، مخاطبان در مقابل رنگی ویژه یا مدلی از بسته بندی و صدای فرآورده در تبلیغ یا هنگام به کارگیری آن چه عکس العملی نشانه خواهند داد.

به صورت کلی، بازاریابی عصبی وانگهی دربرگیرنده به کارگیری علوم اعصاب در تحقیقات بازاریابی می شود، به این صورت که رسیدگی می کنند کدام جنباننده ها منجر به گونه خاصی از عملکرد در بین مشتریان می شود. و سپس کوشش می کنند این جنباننده ها را به شغل ببندند الی نتیجه ی مورد نظر برای کمپین بازاریابی حاصل شود. گزارش هایی که از نورومارکتینگ به دست می آید میتواند برای طراحی نقشه سفر مشتری ایده های کاربردی و نکوداشتن به شما بدهد.

بازاریابی عصبی
بیشتر بخوانید: روش همگام سازی بازاریابی با سفر مشتری
با استفاده از نرومارکتینگ، می توانید بر روی راهبرد های خویش بازنگری کنید و بازاریابی هوشمندانه ای خلق کنید که نهایتا منجر به افزایش اثربخشی تلاش هایتان شود. منظور بازاریابی عصبی آن است که با کارکرد مغز مشتریان خویش آشنا شوید و بفهمید که ذهن مخاطبانتان در واقع چگونه کار می کند و راهبرد بازاریابی شما به چه چهره بر مشتریانتان تاثیر می گذارد. برآیند اینکه میتواند برای طراحی برنامه بازاریابی استراتژیک، ایده های جالبی به شما بدهد.

بیشتر بخوانید: برنامه‌ بازاریابی استراتژیک چیست؟
مشتریان در ناخودآگاه مشخص می کنند چه می خواهند، چقدر حاضرند پرداخت کنند، و حتی کدام تکاپو ترفیعی تاثیرگذاری اکثریت بر روی آنها خواهد داشت. کلید دسترسی به تمام این اطلاعات آن است که بازاریابی عصبی و کارکرد آن را بشناسید

بازاریابی عصبی چیست و نورومارکتینگ چگونه کار می کند؟
دو روش اصلی برای ردگیری عملکرد ذهنی مشتریان خفته وجود دارد :

از طریق FMRI و EEG که به الکتروگرافی سرشناس است.

از نظر تخصصی در تصویربرداری مغزی از آهن ربای خاصی برای ردگیری جریان خون در مغز در موعد پاسخگویی آزمایش شونده به یک محرک، کاربرد می شود. این کار به آنها پروانه می دهد الی وارد مرکز لذت کسان شوند، و از این طریق بازاریابان در میابند چه عملکرد و خاصیت های خاصی منجر به تحریک کسان می شود. این جنباننده ها ممکن است رنگ، تصویر، صدا، چیدمان، بسته بندی، رایحه، ویژگی های فیزیکی یا هر عامل دیگری که به نوعی با احساسات کسان در ارتباط است، را دربرگیرنده شود.

از طرفی سایر EEG بسیار ارزان تر از FMRI است و از طریق کلاهی که الکترودهایی روی آن نصب شده موج های الکترونیکی فرآوری شده توسط مغز را اندازه گیری می کند و این امکان را برای محققان فراهم می آورد تا هیجانات و احساساتی مشابه خشم، هیجان و اندوه را ردگیری کنند.
البته آنچه محققان و متخصصان این پهنه بر آن پافشاری دارند آن است که این روش توانا به ذهن خوانی و پی بردن به امیال و آرزوهای باطنی انسان نیست و صرفاً اطلاعات ناخودآگاه ولی مشخص افراد در باره بازتاب به جنباننده های مختلف را پرتو می دهد.

کاربرد بازاریابی عصبی در گستره های مختلف بازاریابی
کاربرد بازاریابی عصبی در حوزه های مختلف بازاریابی
بازاریابی عصبی در تحقیقات بازار
بیشتر کمپین هایی که از نورومارکتینگ سهم می گیرند تحت تحقیقات بازار خویش متعلق به بهره می برند. این کمپین ها کارآزموده در ارزیابی تبلیغات، تبلیغات تجاری، فرآورده جدید یا حتی اندازه گیری بازتاب مخاطبان به توزیع تبلیغات و کلیپ های تبلیغاتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چگونه تحقیقات بازار انجام دهیم و مراحل تحقیقات بازار
بازاریابی عصبی در طراحی فرآورده و بسته بندی
یک محصول چگونه به نظر می آید، دریافتن می شود به عنوان یک موجودیت به طور کلی چه اثری بر تجربه مشتری می گذارد. به کارگیری اصول نورومارکتینگ و سپریدن آزمایش ها آن می تواند بینشی از تاثیرات هیجانی در برگزیدن طراحی های گوناگون را به محققان نشان دهد.

بازاریابی عصبی در بها گذاری
بازاریابان مدت های طولانی است که می دانند، قیمت متغیری مهم و تاثیرگذار در کامیابی محصولات و خدمات است. ادب آنکه بها چگونه شناسایی شود بخشی از ارزش آفرینی نورومارکتینگ در پهنه ی بازاریابی محسوب می شود.

بازاریابی عصبی در چیدمان فروشگاه
موفقیت یک خرده فروشی به آن وابستگی دارد که چگونه تجربه ای دلپذیر را برای مخاطبان و مشتریان به هستی بیاورد و چگونه، محصولات، قیمت ها و تخفیف ها را ارائه و معرفی کند که توجه مخاطبان را جلب کند. بر این اساس صاحبان خرده فروشی ها می توانند از اصول نورومارکتینگ در پیرامون خرده فروشی خود بهره مند شوند و به این طریق تجربه ای منحصر به فرد را برای مشتریان خویش رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: وضعیت استفاده از تجربه مشتریان برای ایجاد تمایز برند
بازاریابی عصبی در خدمات حرفه ای
صنعت خدمات چیره دست بسیار دل آزرده از تعاملات انسانی است. اینکه چگونه تجربه مشتری در پهنه ی B2B یا B2C القا کننده کیفیت خدمت رسانی یک فرآیند حسی است، نشان می دهد که چرا همش بهترین قیمت پیشنهادی برنده ی مناقصه نمی شود. نورومارکتینگ ابتکاراتی را برای عملکردی با بهترین کیفیت، یا بهترین کیفیت دریافتن شده به هستی آورده است، چراکه اکثر مواقع تصمیم پیش از تحقق خدمت صورت می پذیرد و ایجاد تصویری مورد نظر بازاریابان در ذهن مشتریان، میتواند خاصیت های باره عقیده آنها را در ذهن مشتریان القا کند و پروا آنها را به سمت برند جلب کند.

بازاریابی عصبی در تبلیغات
از اصول نورومارکتینگ برای گسترش تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی و ساخت درست آنها استفاده می شود. از آنجایی که تبلیغات اصولاً فرآیندی خلاقانه است، نورومارکتینگ می تواند از طریق ارزش افزایی به وسیله ی فهم بهتر کارایی تبلیغات بر روی افراد، بر تبلیغات و کامیابی آنها اثرگذار باشد. نورومارکتینگ در آزمایش تبلیغات، از نظر اثرگذاری آنها بر مخاطبان، گسترش ی قابل توجهی داشته است.

بازاریابی عصبی
5 تکنیک بازاریابی عصبی که هر بازاریابی باید با آن آشنا باشد
امروزه تکنیک های بازاریابی عصبی زیادی بدست بازاریابان مورد کاربرد قرار میگیرد که ممکن است مبهوت کننده باشد. با پروا به کسب و کارهای گوناگون و اهداف متنوعی که دارند تقریبا تمام تکنیک های بازاریابی عصبی ارزشمند هستند، ولی خوب است با گونه ها گوناگون آن آشنا باشید تا در چهره نیاز بتوانید از تکنیکی بهره‌گیری کنید که با کمترین هزینه بیشترین سود را به شما برساند و وانگهی در تحقق هدف تان موثر باشد.

از روش ردگیری چشمی (Eye Tracking) با چشم های مشتریان تان ببینید
ردگیری چشمی الگوی حرکتی مردمک چشم همکاری کنندگان در آزمایش های آی ترکینگ (Eye Tracking) را اندازه گیری می کند. فناوری ردگیری چشمی این امکان را به شما می دهد که از حیث مشتریان تان به تبلیغ، محصول و فروشگاه خویش نگاه کنید. به این چهره متوجه خواهید شد مشتریان به چه مواردی توجه دارند و الگوهای دیداری آنها در شرایط مختلف به چه صورت است. به عنوان مثال اتمام آزمایشاتی از این دست اثر داده اند که کسان در بیشتر مواقع زمانی که وارد فروشگاه میشوند پیش درآمد گنجه های سمت خود را نگاه می کنند.

با تکیه بر گزارش ها ردگیری چشمی میتوانید سناریوهایی را برای کمپین های بازاریابی خود طراحی کنید که بر مبنای رفتار مصرف کننده بوه و شکیبیدن کامیابی بیشتری دارند. شما میتوانید تمام کار و جنبش های بازاریابی خویش را از این روش باره تست قرار دهید لغایت متوجه شوید الگوی دیداری مشتریانتان با الگوی مورد عقیده شما یکسان است یا خیر، به این چهره از چیدمان المان های تبلیغاتی خویش مطمئن خواهید شد و یا میتوانید طراحی را به نحوی که اغلب پروا مخاطبان را به خود جلب کنید، تغییر دهید.

نگاهی به تکاپو های عصبی مغز مشتریان بیاندازید
اگر بیشتر به تعقیب آن هستید که ببینید افراد به چه چیزی فکر میکنند بهتر است از تصویر برداری مغزی کاربرد کنید. برای انجام اینکار به ابزارهای تخصصی و آشنایی با شیوه پیشه نرم افزارهای آنها دربایستن خواهید داشت. مهمترین و پرکاربردترین این افزارها FMRI و EEG هستند.

تصویر برداری مغزی به هدف یافتن دکمه خرید در مغز مشتریان مورد کاربرد قرار میگیرد ولی محققان عنوان کرده اند که چنین دکمه ای در مغز مشتریان هستی ندارد و در کسان مختلف محرک های گوناگون منجر به اقدام به عمل میشود. بازاریابان از این طریق میتوانند میزان توجه افراد به موارد مورد نظرشان را بسنجند، ولی همین اطلاعات هم میتواند برای یکتا تحقیق و گسترش کمپانی شما زیاد مفید باشد چراکه میتوانید تبلیغ یا بسته بندی را به کار ببندید که مورد پروا مخاطبان باشد. همچنین از این طریق میتوانید اثرگذاری جنباننده های مختلف را بسنجید و به این ترتیب میتوانید از بهترین المان ها برای بسته بندی یا تبلیغات خود استفاده کنید.

همه چیز در لبخند بالقوه است؛ کد گذاری میمیک صورت
لازم نیست حتما به ذهن مشتریان تان نفوذ کنید لغایت از دانستن آنها باخبر شوید، میتوانید از طریق حالت صورت آنها نیز اطلاعات زیادی نسبت به احساسیکه دارند به دست آورید. البته این ایده رویکرد جدیدی نیست و تفسیر صورت افراد به موعد چارلز داروین در سال 1872 بازمی گردد. اما چگونه از این اطلاعات به عنوان برتری بازاریابی خویش بهره ببریم؟

همانطور که ابزاری برای ردگیری جنبش چشم و تصویربرداری از مغز هستی دارد حسگرهایی هم هستی دارد که بر روی چهره نصب میشوند و تمام حرکت های صورت را اندازه گیری میکنند. در این موارد انواع آشکارکردن هیجانات و احساسات کدگذاری میشوند و سپس بازتاب مشارکت کنندگان براساس این کد گذاری ها تشخیص داده میشوند. مثلا برای لبخند زدن ماهیچه های خاصی درصورت به حرکت درخواهند آمد این موارد به صورت کدگذاری شده اثر دهنده لبخند هستند که در صورت تکرار مدل (اروپایی) بازاریابان قادر به شناسایی دوباره آن در رفتار مخاطبانشان خواهند بود وبه این صورت میتوانند پیامد افراد را نسبت به محرک های باره نظرشان بسنجند.

بازاریابی حسی؛ استفاده از حواس پنجگانه
المان های عصبی زیادی هستند که میتوانند مخاطبان را در گذرگاه مد نظر بازاریابان قرار دهند، که با یافتن آنها میتوان کار و جنبش های بازاریابی را اثربخش تر کرد، بهترین نمونه در این باره به کارگیری بازاریابی حسی است.

بیشتر بخوانید: بازاریابی (Marketing) چیست و انواع بازاریابی
بازاریابی حسی به نوعی از بازاریابی اطلاق می شود که حواس پنجگانه (بویایی،چشایی، لامسه، بینایی وشنوایی) را دربرگیرنده میشود. قصد بازاریابی حسی تاثیرگذاری بر مخاطبان از طریق محرک های حسی است. به همین سهولت که استشام بویی ویژه میتواند افراد را ترغیب به خرید کند که نمونه ی بارز آن در بازاریابی رستورانی به چشم می خورد. المان های حسی بیشتر منجر به برپایی تجربه ای دلپذیر در کسان میشوند که اگر به درستی چیده شده باشند منجر به اقدام عمل در افراد خواهند شد. تمام حواس پنجگانه به عنوان جنباننده های حسی عمل میکنند و بس است دریابید این جنباننده به چه شیوه میتوانند پروا مشتریان را به خویش جلب کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در ارتباط باشید.

حقه های مغز، متدهای روانشناسی
بیشتر طریق هایی که در بالا به آنها اشاره شد برای اکثر بازاریابان حرفه ای در دسترس نیست، اما با این حال حقه های روانشناسانه ای هستی دارند که میتوانند لغایت حدی مخاطبان و مشتریان تشویق به خرید کنند.

تکنیک های روانشناسانه لغایت حد زیادی شناخته شناخته شده هستند، چه بسا معروف ترین آنها حقه ی عددی باشد که در بها گذاری ها باره کاربرد قرار میگیرد مشابه درج بها 29.000 تومان یا حتی 399.000 و مواردی از این قبیل که از عقیده روانشناسانه با ذهن بیننده بازی میکنند و آنها در مسیر مورد عقیده بازاریابان هدایت میکنند. وانگهی پیمان دادن و یا عدم پیمان دادن برچسب های بها بر روی محصولات هم میتواند در خصوص محصولات مختلف و مشتریان مختلف نتایج مختلفی را به به اتفاق داشته باشد، چراکه تحقیقات اثر می دهد هر دوی این راهکار نتیجه دسته بوده اند، بنابراین بهترین کار ازیابی پرسنا برند و شناخت مشتریان است.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که برای همگان آشکار است، اپلیکیشن واتساپ به مانند بسیاری از پیام‌رسان‌های دیگر، به ذخیره‌سازی خودکار محتوا در میان گفتگوها می‌پردازد. می‌توانید این را یک ویژگی خوب بدانید، ولی زمانی که عضوی از چند گروه باشید، با تازشی از داده‌های تشنه و خشن روبه‌رو خواهید شد. از این رو، حافظه داخلی یا خارجی گوشی شما به بیانی ساده: پرپر!

اکنون در راستای “پرپر نشدن” نابهنگام حافظه ارزشمند گوشی یا تبلت اندرویدی یا آی‌دیواس شما، ما آموزشی برای نابودسازی همیشگی ویژگی ذخیره‌سازی خودکار مدیا در واتساپ برای شما آماده کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

شیوه خاموش کردن ویژگی ذخیره‌سازی خودکار محتوا در آی‌اواس

به صورت پیش‌انگار، همه عکس‌ها و ویدیوهای دریافتی شما سرراست در پوشه Camera Roll در اپلیکیشن Photos ذخیره می‌شوند.

برای خاموش کردن این ویژگی، نخست به Settings بروید، و سپس گزینه Chats را لمس کنید.

در آنجا، دکمه پیش روی گزینه Save to Camera Roll را بفشارید تا ویژگی ذخیره‌سازی خودکار خاموش شود.

عکس‌ها و ویدیوها همچنان به صورت خودکار دریافت می‌شوند، ولی این بار تنها در حافظه واتساپ پایدار می‌مانند.

اگر می‌خواهید عکس یا ویدیویی را به صورت دستی در Camera Roll ذخیره کنید، تنها نیاز است که دکمه Share را فشار دهید.

در اینجا گزینه Save را برگزینید.

همانطور که در بالا گفتیم، عکس‌ها و ویدیوها هنوز در در حافظه واتساپ به صورت خودکار دریافت می‌شوند. ولی برای خاموش کردن کامل این ویژگی، باید به Settings بروید و در آنجا گزینه Data and Storage Usage را لمس کنید.

در اینجا گزینه Photos را لمس کنید.

اکنون Never را برگزینید.

این روند را می‌توانید برای صداها، ویدیوها، و سندها نیز به کار بگیرید.

از این پس، هر زمان که عکس یا هر چیز تازه‌ای را دریافت کنید، در کنار آن دکمه Download را می‌بینید که با فشردن آن، می‌توانید به دریافت آن بپردازید.

شیوه خاموش کردن ویژگی ذخیره‌سازی خودکار محتوا در اندروید

به کار بستن این روند در اندروید کمی فرق می‌کند. در اینجا نخست باید منوی سه‌نقطه‌ای در بالا و راست نمایشگر را لمس کنید.

اکنون به Settings بروید

از آنجا به Data and Storage Usage بروید.

اکنون در بخش Media Auto-Download، سه گزینه می‌بینید که شامل دیتای موبایل، وای‌فای و رومینگ هستند.

به درون هریک از آنان بروید و با برداشتن تیک عکس‌ها، صداها، ویدیوها، و سندها، ویژگی ذخیره خودکار برای آنان را خاموش کنید.

اگر می‌خواهید که این ویژگی روشن باشد ولی محتوای دریافتی در گالری گوشی یا تبلت آشکار نباشد، نخست به Settings و از آنجا به بخش Chat بروید.

در اینجا، دکمه پیش روی گزینه Media Visibility را روشن کنید. از این پس، محتوای دریافتی نو در گالری شما آشکار نخواهد شد.

جمع‌بندی

ویژگی ذخیره‌سازی خودکار از دید امنیتی پسندیده نیست. به دنبال روشن بودن این ویژگی، ویروس‌ها به راحتی می‌توانند در گوشی شما جا گرم کنند و برای عملیات آسیب‌رسانی آینده، همه چیز را آماده کنند، از این رو، هشیار باشید.

منبع:

http://itresan.com/289215/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%B0%D8%AE%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%DA%A9/



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

انتظار داریم که شرکت موتورولا طی رویداد MWC 2020 در تاریخ 23 فوریه از اسمارتفون‌های جدید خود با نام موتو جی 8 (Moto G8)، موتو جی 8 پاور (Moto G8 Power) و موتو اج‌پلاس (+Moto Edge) رونمایی کند. احتمال می‌دهیم که موتورولا به عنوان زیر‌مجموعه شرکت لنوو در کنار این تلفن‌ها، هندست موتو جی استایلوس (Moto G Stylus) را نیز معرفی کند. اما امروز، مشخصات فنی موتو جی استایلوس به بیرون درز کرده‌اند. با ما در ادامه همراه باشید.

اسمارتفون جدید موتو جی استایلوس موتورولا به عنوان یک نسخه دیگر از تلفن موتو جی 8 پاور در بازار به فروش خواهد رسید. این تلفن دارای شماره مدل XT2043-4 بوده و از تراشه اسنپدراگون 665 استفاده می‌کند. سیستم‌عامل اندروید 10 وظیفه اجرای نرم‌افزار تلفن و اپلیکیشن‌ها را برعهده خواهد داشت. اسمارتفون جدید موتورولا در یک گزینه پیکربندی حافظه رم (4 گیگابایت) و دو گزینه حافظه ذخیره‌ساز داخلی (64 و 128 گیگابایت) روانه بازار می‌شود.

این گوشی دارای یک قلم است. صفحه‌نمایش 6.36 اینچی موتو جی استایلوس با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس در بدنه دستگاه قرار گرفته که یک حفره پانچ شده در گوشه سمت چپ بالای آن برای دوربین سلفی درنظر گرفته شده است.

در بخش تصویربرداری این تلفن یک لنز 25 مگاپیکسل برای دوربین سلفی وجود دارد و در بدنه پشتی هم یک مجموعه سه‌گانه دوربین با لنز‌های 48 مگاپیکسل برای دوربین اصلی، 16 مگاپیکسل برای دوربین الترا‌واید و 2 مگاپیکسل برای ماژول تصویربرداری ماکرو قرار دارد. سنسور 16 مگاپیکسلی موتو جی استایلوس همان اکشن کم تعبیه شده در تلفن موتورولا وان اکشن است که برای اولین بار برروی آن نصب شده بود.

سایر مشخصات این تلفن را بررسی می‌کنیم؛ گوشی جدید موتورولا یک سنسور اثرانگشت در پشت خود دارد. باتری 4000 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ 10 وات نیز وظیفه تامین‌ انرژی سخت‌افزار گوشی را بر عهده می‌گیرد. این تلفن بسته به منطقه جغرافیایی فروش دارای دو اسلات سیم‌کارت و NFC خواهد بود.

علاوه‌بر تمامی موارد ذکر شده، رندر جدیدی از تلفن موتو جی استایلوس به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد در بخش پایینی گوشی یک پورت USB-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون به همراه میکروفون اصلی، بلندگو و جایگاه قلم وجود دارد.

کمی هم درباره قلم این تلفن صحبت کنیم؛ منابع خبری رسمی و غیررسمی اذعان می‌کنند که هندست جدید موتورولا این امکان را به شما می‌دهد که در صورت خارج کردن قلم از جایگاه خود، اپلیکیشن یا میان‌بر خاصی اجرا شود.

موتورولا نیز یک نرم‌افزار با نام “Moto Note” برای تلفن جدید خود طراحی و توسعه داده است که به شما اجازه می‌دهد از انگشتان خود به عنوان یک قلم یا پاک‌کن برای نوشتن و پاک کردن آن‌ها و نقاشی‌ها استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به یادداشت‌های خود نیز واترمارک (مانند تاریخ) اضافه کنید.

هم‌چنین، با استفاده از اپلیکیشن مورد بحث می‌توان مکان قلم را نیز پیدا کرد. تاریخچه مکانی قلم از زمانی که آن را از جایگاهش خارج می‌کنید توسط دستگاه ثبت می‌شود. به علاوه، اگر قلم را پس از مدتی در جایگاهش قرار ندهید، یک نوتیفیکیشن به عنوان یادآوری برای شما ارسال می‌شود.

منبع:

https://itresan.com/289297/%d9%85%d8%b4%d8%ae%d8%b5%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d9%86%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%88%d9%84%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88-%d8%ac%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%84%d9%88%d8%b3-%d8%a8/



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

زیروکلاینت (به انگلیسی: Zero Client) به سیستمی اطلاق می‌شود که برای تحقق وظایف محاسباتی خویش به سرور (Server) وابسته است. این مفهوم در مساوی فت کلاینت (به انگلیسی: Fat Client) و تین کلاینت (Thin Client) قرار می‌گیرد که طوری طراحی شده لغایت تمام نیازهای خود را خودش برآورده کند. وظایفی که بدست خدمات دهنده فراهم می‌شود گوناگون است، از فراهم آوردن ساختار برپا داده (برای نمونه برای گره‌های بدون دیسک) گرفته الی پردازش اطلاعات.

 

زیرو کلاینت همانند جزئی از یک زیرساخت کامپیوتری گسترده است، که در این زیرساخت کلاینتهای زیادی قدرت محاسباتی خود را با یک سرور به اشتراک گذاشته‌اند.

در ریشه-بن-بیخ زیرو کلاینت‌ها فاقد رم (Ram) و هارد (HDD) به شکل موجود در PCها و TCها هستند و به همین انگیزه دارای ظاهری حقیر و سبک بوده و قیمت زیاد نازل تری نسبت به آنها دارد. این سیستم‌ها صرفاً در شبکه‌هایی قابل کاربرد خواهند بود که دارای سرور بوده (Server Base) و از راه سرور برای آنها محدوده کابری تعریف گردد.

یرو کلاینت، تین کلاینت ، مینی پیسی و اکسس پایانه چه هستند و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟
مینی پی سی: یعنی یک کامپیوتر شخصی کوچک و ضعیف که میتواند به تنهایی کار کند و حائز رم و سی پی یو و فضای اندوخته سازی است تنها حقیر شده و ناتوان شده ی یک رایانه ی معمولی است.
تین کلاینت: همان مینی پی سی است ( اغلب، حتی کارشناسان امر و یا تولید کننده ها نیز این دستگاهها را با زیرو کلاینت اشتباه میگیرند)
زیرو کلاینت: یک درگاه (درب و پنجره) است برای متصل شدن به یک کامپیوتر ی مرکزی ، در واقع تمامی برنامه ها و سیستم عامل ها روی رایانه ی مرکزی نصب میشوند و کاربران از طریق این درگاه‌ها به آن کامپیوتر ی مرکزی وصل شده و از آنها بهره‌گیری میکنند و منابع مشکل افزاری مورد بیچارگی خود مانند RAM و CPU و فضای ذخیره سازی را از رایانه ی مرکزی میگیرند.
- دقت داشته باشید که قصد از واژه ی زیرو اینست که این دستگاهها قابلیت ارائه هیچگونه سرویس مناسب برای کاربر را در غیاب یک سرویس دهنده ی اصلی ندارند- و یا به عبارت سایر بدون هستی سرور قادر نیستند به نیازهای کاربر پذیرش گویند.

تفاوت زیرو کلاینت‌ها با یکدیگر در چیست؟
زیرو کلاینتها بسته به نوع ارتباطی که با کامپیوتر مرکزی برپا میکنند و شیوه ی عملکردشان در چند خانواده ی متفاوت پیمان میگیرند : انواع زیرو کلاینت

زیرو کلاینت های RDP : این زیرو کلاینت ها برای ارتباطشان با کامپیوتر ی مرکزی از استاندارد مایکروسافتی پیوستگی از طریق ادور به نام RDP استفاده میکنند، و میتوانند همگی به یک سیستم عامل یا چند سیستم عامل متصل شوند. زیرو کلاینت های VDI : این زیرو کلاینت ها حتما به سرور و بستر سرور مجازی دربایستن دارند و با به کارگیری پروتکل های PCoIP , ICA , HDX به سرور مجازی متصل میشوند ( بستر مجازی سیتریکس و یا وی ام ور) و از این طریق میتوانند میز پیشه مجازی کاربر ( Virtual Desktop) و یا برنامه های مخصوص هر کاربر را برای وی ارائه دهند. زیرو کلاینت های DDP : این استاندارد که جدید ترین استاندارد در دامنه ی مجازی سازی دسکتاپ میباشد، متعلق به کمپانی وی کلود پوینت است و به اینصورت است که میتوان به یک کاربر یا یک مجموعه از کاربران یک سیستم عامل گزین کردن داد، با کمینه منابع دشوار افزاری مورد احتیاج (میتوان یک رایانه ی رومیزی را در اختیار بیش از ۳۰ کاربر پیمان داد) و همینطور کمترین میزان مصرفف پنای باند شبکه.

( تفاوتهای بسیاری با استاندارد RDP دارد که به تفصیل در ادامه شرح داده خواهد شد)

زیرو کلاینت های رسیوری : این خانواده از زیرو کلاینت ها که خانواده ی پر جمعیتی هم هستند از

 

عقیده تنوع برند و امکانات به این چهره عمل میکنند

که دستگاه زیرو کلاینت صرفا یکسری امکانات ویژه را در پسندیدن کاربر پیمان میدهد

 

تبدیل کیس به زیرو کلاینت

بعنوان مثال: فقط یک مرورگر اینترنت در ختیار کاربر پیمان میدهد – یا : بر روی کامپیوتر ی مرکزی یک نرم افزاری نصب میشود که آن نرم افزار صرفا تعدادیی برنامه را در پسندیدن هر کاربر قرار میدهد.

هماگونه که کامپیوتر های با یکدیگر از عقیده قدرت و ظرفیت و اندازه و شکل ظاهری متفاوت هستند، همین تفاوت ها در تین کلاینت ها نیز میباشد

– در واقع تین کلاینت یا مینی پی سی هم همان رایانه ی معمولی هستند که تنها کوچکتر و لاغر تر شده اند.

و همگی در خانواده ی کامپیوتر های شخصی قرار میگیرند و مقایسه بین آنها امثال سنجش بین رایانه های رومیزی میباشد یعنی مواردی از قبیل نوع و توان پردازنده، میزان و سرعت رم و مواردی از این دست در آنها مقایسه میشود و کاربری آنها یکسان است.

برای استفاده از تدبیر VDI بهتر است از زیرو کلاینت های مبتنی بر ARM کاربرد شود یا Tradici ؟
تفاوت پردازنده های ARM و Teradici

– در نخست به اختصار به شناسایی دو شرکت یادشده میپردازیم:

کپانی ترادیسی در سال ۲۰۰۴ در زمینه فشرده سازی صوت و تصویر و انتقال آن تکاپو خود را آغاز کرده و در سال ۲۰۰۸ اولین چیپست خویش را مبتنی بر پروتکل PCoIP به بازار ارائه نمود
که برای نخستین بار بدست کمپانی های HP, Dell-Wyseدر تین کلاینتها و زیرو کلاینتها به پیشه اسیر شد.

کمپانی آرم از سنه ۱۹۸۰ الی کنون مشغول به گسترش پردازنده های مبتنی بر تکنولوژی آرم است
که به انگیزه مصرف انرژی پایین بیشتر در دستگاههای قابل حمل بهره‌گیری میشود

که با رشد روز افزون دستگاههای موبایل و احتیاج به پردازنده های گرافیکی قویتر در آنها، این کمپانی از سنه ۲۰۱۴ اقدام به همتافت سازی پردازنده های قدرتمند گرافیکی در سی پی یو های خود کرده است،

که کمپانی هایی همچون APPLE در تراشه‌های اختصاصی خود، SAMSUNG در پردازنده‌های اگزینوس، NVIDIA در پردازشگرهای تگرا و Qualcomm در پردازنده‌های اسنپ‌دراگون خویش از معماری نیرومند آرم بهره‌گیری میکنند.

مقایسه پردازنده های ARM و Teradici

با پیشرفتی که در عرصه ی مجازی سازی در دهه ی اخیر گواه آن بودیم

و همینگونه ترقی دستگاههای موبایل، معماری آرم که به جرات میتوان گفت از عقیده تعداد فروش، رتبه ی اول در بین تولید کننده های پردازنده ها را به خود وابستگی دیتا است،

(بیش از ۹۷ درصد از تلفن های هوشمند، بیش از ۹۰ درصد از هارد دیسک ها، بیش از ۶۰ درصد از تلوزیون ها و ستاپ باکس ها و …)

بر روی این موارد مصرف (مجازی سازی و سرور) متمرکز شده است

به طوریکه لغایت قبل از سال ۲۰۱۴ از نظر کیفیت صوت و تصویر ارسالی شرکت ترادیسی پیشرو پهنه مجازی سازی دسکتاپ بود

اما بعد متعلق به کمپانی آرم با پیمان دادن قاابلیت نئون بر روی پردازنده های خود در کنار پردازش ۳۲ بیتی و استفاده از پردازنده های قدرتمند گراافیکی مالی ( Mali) بصورت همتافت در پردازنده های خویش کامیاب شد

گوی پیشی را در پردازش و فشرده سازی تصویر، از کمپانی ترادیسی برباید

و عملکرد بسیار نکوداشتن حتی در عکس ها سه بعدی و وانگهی صدای با کیفیت از خود نشانه دهد،

البته ناگفته نماند که انتظاری غیر از هم این نبود، یعنی با توجه به سایز و قدرت کمپانی آرم چنانچه بازار منظور مناسبی پیدا کند

زیروکلاینت (به انگلیسی: Zero Client) به سیستمی اطلاق می‌شود که برای تحقق وظایف محاسباتی خویش به سرور (Server) وابسته است. این مفهوم در مساوی فت کلاینت (به انگلیسی: Fat Client) و تین کلاینت (Thin Client) قرار می‌گیرد که طوری طراحی شده لغایت تمام نیازهای خود را خودش برآورده کند. وظایفی که بدست خدمات دهنده فراهم می‌شود گوناگون است، از فراهم آوردن ساختار برپا داده (برای نمونه برای گره‌های بدون دیسک) گرفته الی پردازش اطلاعات.
 
زیرو کلاینت همانند جزئی از یک زیرساخت کامپیوتری گسترده است، که در این زیرساخت کلاینتهای زیادی قدرت محاسباتی خود را با یک سرور به اشتراک گذاشته‌اند.
در ریشه-بن-بیخ زیرو کلاینت‌ها فاقد رم (Ram) و هارد (HDD) به شکل موجود در PCها و TCها هستند و به همین انگیزه دارای ظاهری حقیر و سبک بوده و قیمت زیاد نازل تری نسبت به آنها دارد. این سیستم‌ها صرفاً در شبکه‌هایی قابل کاربرد خواهند بود که دارای سرور بوده (Server Base) و از راه سرور برای آنها محدوده کابری تعریف گردد.
یرو کلاینت، تین کلاینت ، مینی پیسی و اکسس پایانه چه هستند و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟مینی پی سی: یعنی یک کامپیوتر شخصی کوچک و ضعیف که میتواند به تنهایی کار کند و حائز رم و سی پی یو و فضای اندوخته سازی است تنها حقیر شده و ناتوان شده ی یک رایانه ی معمولی است.تین کلاینت: همان مینی پی سی است ( اغلب، حتی کارشناسان امر و یا تولید کننده ها نیز این دستگاهها را با زیرو کلاینت اشتباه میگیرند)زیرو کلاینت: یک درگاه (درب و پنجره) است برای متصل شدن به یک کامپیوتر ی مرکزی ، در واقع تمامی برنامه ها و سیستم عامل ها روی رایانه ی مرکزی نصب میشوند و کاربران از طریق این درگاه‌ها به آن کامپیوتر ی مرکزی وصل شده و از آنها بهره‌گیری میکنند و منابع مشکل افزاری مورد بیچارگی خود مانند RAM و CPU و فضای ذخیره سازی را از رایانه ی مرکزی میگیرند.- دقت داشته باشید که قصد از واژه ی زیرو اینست که این دستگاهها قابلیت ارائه هیچگونه سرویس مناسب برای کاربر را در غیاب یک سرویس دهنده ی اصلی ندارند- و یا به عبارت سایر بدون هستی سرور قادر نیستند به نیازهای کاربر پذیرش گویند.
تفاوت زیرو کلاینت‌ها با یکدیگر در چیست؟زیرو کلاینتها بسته به نوع ارتباطی که با کامپیوتر مرکزی برپا میکنند و شیوه ی عملکردشان در چند خانواده ی متفاوت پیمان میگیرند : انواع زیرو کلاینت
زیرو کلاینت های RDP : این زیرو کلاینت ها برای ارتباطشان با کامپیوتر ی مرکزی از استاندارد مایکروسافتی پیوستگی از طریق ادور به نام RDP استفاده میکنند، و میتوانند همگی به یک سیستم عامل یا چند سیستم عامل متصل شوند. زیرو کلاینت های VDI : این زیرو کلاینت ها حتما به سرور و بستر سرور مجازی دربایستن دارند و با به کارگیری پروتکل های PCoIP , ICA , HDX به سرور مجازی متصل میشوند ( بستر مجازی سیتریکس و یا وی ام ور) و از این طریق میتوانند میز پیشه مجازی کاربر ( Virtual Desktop) و یا برنامه های مخصوص هر کاربر را برای وی ارائه دهند. زیرو کلاینت های DDP : این استاندارد که جدید ترین استاندارد در دامنه ی مجازی سازی دسکتاپ میباشد، متعلق به کمپانی وی کلود پوینت است و به اینصورت است که میتوان به یک کاربر یا یک مجموعه از کاربران یک سیستم عامل گزین کردن داد، با کمینه منابع دشوار افزاری مورد احتیاج (میتوان یک رایانه ی رومیزی را در اختیار بیش از ۳۰ کاربر پیمان داد) و همینطور کمترین میزان مصرفف پنای باند شبکه.
( تفاوتهای بسیاری با استاندارد RDP دارد که به تفصیل در ادامه شرح داده خواهد شد)
زیرو کلاینت های رسیوری : این خانواده از زیرو کلاینت ها که خانواده ی پر جمعیتی هم هستند از
 
 عقیده تنوع برند و امکانات به این چهره عمل میکنند
که دستگاه زیرو کلاینت صرفا یکسری امکانات ویژه را در پسندیدن کاربر پیمان میدهد
 
بعنوان مثال: فقط یک مرورگر اینترنت در ختیار کاربر پیمان میدهد – یا : بر روی کامپیوتر ی مرکزی یک نرم افزاری نصب میشود که آن نرم افزار صرفا تعدادیی برنامه را در پسندیدن هر کاربر قرار میدهد.
هماگونه که کامپیوتر های با یکدیگر از عقیده قدرت و ظرفیت و اندازه و شکل ظاهری متفاوت هستند، همین تفاوت ها در تین کلاینت ها نیز میباشد
– در واقع تین کلاینت یا مینی پی سی هم همان رایانه ی معمولی هستند که تنها کوچکتر و لاغر تر شده اند.
و همگی در خانواده ی کامپیوتر های شخصی قرار میگیرند و مقایسه بین آنها امثال سنجش بین رایانه های رومیزی میباشد یعنی مواردی از قبیل نوع و توان پردازنده، میزان و سرعت رم و مواردی از این دست در آنها مقایسه میشود و کاربری آنها یکسان است.
برای استفاده از تدبیر VDI بهتر است از زیرو کلاینت های مبتنی بر ARM کاربرد شود یا Tradici ؟تفاوت پردازنده های ARM و Teradici
– در نخست به اختصار به شناسایی دو شرکت یادشده میپردازیم:
کپانی ترادیسی در سال ۲۰۰۴ در زمینه فشرده سازی صوت و تصویر و انتقال آن تکاپو خود را آغاز کرده و در سال ۲۰۰۸ اولین چیپست خویش را مبتنی بر پروتکل PCoIP به بازار ارائه نمودکه برای نخستین بار بدست کمپانی های HP, Dell-Wyseدر تین کلاینتها و زیرو کلاینتها به پیشه اسیر شد.
کمپانی آرم از سنه ۱۹۸۰ الی کنون مشغول به گسترش پردازنده های مبتنی بر تکنولوژی آرم استکه به انگیزه مصرف انرژی پایین بیشتر در دستگاههای قابل حمل بهره‌گیری میشود
که با رشد روز افزون دستگاههای موبایل و احتیاج به پردازنده های گرافیکی قویتر در آنها، این کمپانی از سنه ۲۰۱۴ اقدام به همتافت سازی پردازنده های قدرتمند گرافیکی در سی پی یو های خود کرده است،
که کمپانی هایی همچون APPLE در تراشه‌های اختصاصی خود، SAMSUNG در پردازنده‌های اگزینوس، NVIDIA در پردازشگرهای تگرا و Qualcomm در پردازنده‌های اسنپ‌دراگون خویش از معماری نیرومند آرم بهره‌گیری میکنند.
مقایسه پردازنده های ARM و Teradici
با پیشرفتی که در عرصه ی مجازی سازی در دهه ی اخیر گواه آن بودیم
و همینگونه ترقی دستگاههای موبایل، معماری آرم که به جرات میتوان گفت از عقیده تعداد فروش، رتبه ی اول در بین تولید کننده های پردازنده ها را به خود وابستگی دیتا است،
(بیش از ۹۷ درصد از تلفن های هوشمند، بیش از ۹۰ درصد از هارد دیسک ها، بیش از ۶۰ درصد از تلوزیون ها و ستاپ باکس ها و …)
بر روی این موارد مصرف (مجازی سازی و سرور) متمرکز شده است
به طوریکه لغایت قبل از سال ۲۰۱۴ از نظر کیفیت صوت و تصویر ارسالی شرکت ترادیسی پیشرو پهنه مجازی سازی دسکتاپ بود
اما بعد متعلق به کمپانی آرم با پیمان دادن قاابلیت نئون بر روی پردازنده های خود در کنار پردازش ۳۲ بیتی و استفاده از پردازنده های قدرتمند گراافیکی مالی ( Mali) بصورت همتافت در پردازنده های خویش کامیاب شد
گوی پیشی را در پردازش و فشرده سازی تصویر، از کمپانی ترادیسی برباید
و عملکرد بسیار نکوداشتن حتی در عکس ها سه بعدی و وانگهی صدای با کیفیت از خود نشانه دهد،
البته ناگفته نماند که انتظاری غیر از هم این نبود، یعنی با توجه به سایز و قدرت کمپانی آرم چنانچه بازار منظور مناسبی پیدا کند



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

 برای انتخاب مانیتور مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهید

نمایشگر رایانه یا مانیتور کامپیوتر دستگاهی است که تصویر تولیدشده توسط آداپتور تصویری رایانه بر روی آن نشان داده می‌شود. نمایشگر توسط کابل به آداپتور تصویری متصل می‌شود.

اولین مانیتورها برای نمایش تصاویر از یک لامپ کاتدی استفاده می‌کردند و منظور از تصاویر، تنها متونی ساده است که در اوایل عصر کامپیوتر مورد استفاده بود و سپس با پیشرفت فناوری و سیستم‌های گرافیکی، جای خود را به محیط‌های گرافیکی داد. 

 

فناوری مورد استفاده در مانیتورها هم در ابتدا تفاوت زیادی با تلویزیون‌ها نداشت. تفنگ‌های الکترونی ذرات را به سمت صفحه‌ی درونی آغشته به فسفر شلیک می‌کردند و سپس فسفر ایجاد درخشندگی می‌کرد و با تشکیل خطوط افقی موازی، تصویر نهایی شکل می‌گرفت. اولین نمونه‌های این نوع مانیتورها، تک‌رنگ و معمولاً سبز بودند. بعدها و با افت قیمت تجهیزات الکترونیکی، با استفاده از سه تفنگ الکترونی، مانیتورها قادر به ایجاد تصاویر رنگی با استفاده از سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی شدند.

 

بسیاری از کاربران در هنگام خرید یک کامپیوتر جدید، اهمیت کمی برای مانیتور قائل می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که شما زمان بسیار زیادی را صرف مطالعه، خواندن ایمیل، مرور صفحات وب یا بازی‌های کامپیوتری می‌کنید که همگی در مانیتور به نمایش درمی‌آیند. پس لازم است، معیارهای خود را کمی گسترش داده و برای انتخاب مانیتور مورد نظر خود دقت بیشتری به خرج دهید. 

 

خرید مانیتور مناسب یکی از مهم ترین کارها برای کاربران کامپیوتر است، زیرا اگر بدون آگاهی لازم مانیتوری را خریداری کنید، ممکن است به زودی از خرید خود پشیمان شوید. پس لازم است که در هنگام خرید مانیتور، تحقیقات لازم را انجام دهید و مانیتوری را بخرید که ضمن اینکه نیاز شما را به خوبی برطرف می کند در بلند مدت نیز برای چشم شما مشکلی ایجاد نکند.

در ادامه به برخی نکاتی که باید هنگام خرید مانیتور توجه کنید اشاره می کنیم:

 

 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

اولین مانیتورها برای نمایش تصاویر از یک لامپ کاتدی استفاده می‌کردند

 

اندازه مانیتور:

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اندازه‌ی مانیتور است. تقریبا اولین معیار در انتخاب اکثر کاربران، سایز مانیتور است. سایز مناسب برای مانیتور مورد نیاز شما، براساس فضای موجود در میز کار، نوع کار و البته بودجه شما، انتخاب می‌شود. هرچند سایز ۱۹ اینچ برای مانیتورهای قدیمی CRT بزرگ به نظر می‌رسید اما در مانیتورهای LCD جریان به کلی تغییر کرده است. چون مانیتورهای LCD فضای بسیار کمتری اشغال می‌کنند و کاربر به راحتی‌ می‌تواند آنها را برروی میزهای باریک، زیر کتابخانه و در مکان‌های مختلف قرار دهد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مانیتور LCD با سایز بزرگتر از ۲۰ اینچ باشید. 

 

امروزه مانیتور تا سایز ۳۰ اینچ نیز در بازار وجود دارد اما توجه داشته باشید که حداکثر رزولوشن اکثر مانیتورهای موجود در بازار 1080p یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است پس هر چه سایز نمایشگر بزرگتر شود، تصاویر کشیده شده و کیفیت آنها کاسته شود. در واقع اگر یک تصویر یکسان با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را در دو مانیتور ۲۳ و ۳۰ اینچ که هر دو دارای حداکثر رزولوشن 1080p هستند، به نمایش درآوریم، کیفیت تصویر در نمایشگر ۲۳ اینچ بهتر از ۳۰ اینچ خواهد بود.

در حال‌حاضر بهترین سایز نمایشگرهای LCD را می‌توان ۲۳ یا ۲۴ اینچ دانست که در آنها کیفیت تصویر قابل قبول بوده و از طرفی فضای خیلی زیادی را نیز اشغال نمی‌کنند.

 

 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، اندازه‌ی مانیتور است

 

وضوح تصویر یا رزولوشن :

وضوح تصویر یا رزولوشن در واقع میزان فضای صفحه نمایش را مشخص می کند و می توان گفت که هر چقدر وضوح تصویر بیشتر باشد،اطلاعات بیشتری در صفحه ی مانیتور شما جا می شود.

در واقع هر چه رزولوشن نمایشگر بیشتر باشد، امکان استفاده همزمان از چند برنامه برروی صفحه راحت‌تر می‌شود یا به عبارت دیگر تعداد کلمات بیشتری بر روی صفحه، جا می‌شوند. به عنوان مثال در پخش فیلم و عکس، رزولوشن بالاتر به معنی تصویر شارپ و واضح‌تر است.

امروزه اغلب مانیتور ها با کیفیت 1080p عرضه می شوند پس دقت کنید اگر با رزولوشن های پائین تری در مانیتورهای خیلی بزرگ مواجه شدید بدانید که این حالت ، بر کیفیت اثر منفی می گذارد.

 

صفحه براق یا مات :

بطور کلی دو نوع پوسته صفحه نمایش وجود دارد : مات و براق . صفحه های براق ، شفافیت بیشتری را برای دیدگان ما ارائه می دهند در عوض در مکان های پر نور ، به دلیل انعکاس زیاد نور ، نتیجه برعکس می شود و تصاویر را نمی توان به درستی تشخیص داد.

در مقابل صفحه نمایش های براق ، صفحه نمایش های مات وجود دارد که این صفحه نمایش ها بر خلاف نوع براق ، در محیط های پر نور نیز حفظ رویه کرده و تصاویر را فارغ از اثرات مخرب انعکاس ، به درستی نشان می دهند ولی در حالت عادی به پای شفافیتی که صفحه نمایش های براق دارند نمی رسند. از دیگر موارد مهم در این صفحه نمایش ها ، جای اثر انگشت است. اگر در تلفن های همراه هوشمند دقت کرده باشید ، آنهایی که صفحه های براق دارند ، خیلی سریع در اثر رطوبت و چربی سر انگشتان کثیف می شوند ولی صفحه نمایش های مات اینگونه نیستند.

اگر چیدمان اتاق شما بگونه ای است که مانیتور رو به پنجره قرار می گیرد و احتمال انعکاس نور در آن وجود دارد ، سراغ مانیتور هایی بروید که صفحه نمایش مات دارند در غیر اینصورت می توانید از صفحه نمایش های براق استفاده کنید.

 

 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

خرید مانیتور مناسب یکی از مهم ترین کارها برای کاربران کامپیوتر است

 

رفرش‌ریت (Refresh Rate) :

تعداد دفعاتی که نمایشگر می‌تواند در هر ثانیه تصویر را بروز کند که براساس هرتز اندازه‌گیری می‌شود. هرچه رفرش‌ریت مانیتور بالاتر باشد،حرکت بین فریم‌های تصویر نرم‌ و روان‌تر انجام می‌شود، برای درک بهتر تاثیر رفرش‌ریت می‌توانید برروی همین صفحه با سرعت به سمت پایین اسکرول کنید هر چه رفرش‌ریت سریعتر باشد اسکرول به سمت پایین نرم‌تر نمایش داده شده و کمتر بریده بریده به نظر می‌رسد.

 

زمان پاسخ‌گویی (Response Time) :

توجه کنید که زمان پاسخگویی با نرخ تازه سازی متفاوت است. زمان پاسخ‌گویی مدت زمانی است که یک پیکسل نیاز دارد تا از رنگ سفید به سیاه و سپس مجددا به سفید تغییر حالت دهد. اگر پیکسل‌ها نتوانند به اندازه کافی سریع عمل کنند تصاویر متحرک سریع مانند بازی‌، فیلم‌های اکشن و ورزشی بصورت تیره و تار نمایش داده می‌شوند. مثلا اگر در حال تماشای فوتبال در یک مانیتور با زمان پاسخ‌گویی بالا باشید، حرکت توپ به صورت دنباله‌دار و کشیده  دیده می‌شود.

 نکته مهم در این بخش راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر این است که بر خلاف رزولوشن هر چه زمان پاسخگویی کمتر باشد بهتر است. در نهایت زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی‌ثانیه برای بازی و تماشای فیلم قابل قبول است.

 

تعداد رنگ ها در مانیتور ها :

طیف رنگی که یک نمایشگر می تواند نشان دهد، گامت gamut نام دارد. رنگهایی که در درون گستره ی گامت هستند، فضای رنگ نامیده می شوند. و برای مانیتورها گامت مکررا با درصدی از فضای رنگ خاص، توصیف شده است. اینها معمولا از 72 درصد برای NTSC (استاندارد تلویزیون قدیمی آمریکا) تا فضای محبوب و بسیار بزرگتر از 72 درصد DCI-P3 فاصله دارند. اما مراقب کلک های ریاضی باشید. 

 

اما شرکت های سازنده، “72 درصد از NTSC ” را به مانیتورهای ارزان اختصاص می دهند، که درواقع کوچکتر از 100درصد از فضای اس آر جی بی است. sRGB حدود 90 درصد از ان تی اس سی است. شما خواهید دید که هر گامت 16.7 میلیون یا 1 میلیارد رنگ را تشخیص میدهد. اینها فقط مفاهیم ساده تری از اس آر جی بی و Adobe RGB هستند (فضای رنگی بزرگتر که در ویرایش عکس به کار می رود) یا DCI P3 ( که تقریبا هم اندازه ادوب آر جی بی ست، اما در سینما به کار می رود). اگر کار گرافیکی ندارید یا فیلم HDR تماشا نمی کنید، نمایشگری که 99 تا 100 درصد sRGB را پوشش می دهد، قابل قبول استپ

 

 خرید مانیتور لمسی, مشاوره خرید مانیتور ips

مقدار انحنای منحنی را با R نمایش می دهند

 

مانیتور منحنی بخرم یا مسطح : 

مانیتور منحنی این امکان را فراهم می کند که در فاصله کم بتوانید دامنه ی دید کامل داشته باشید. در بهترین حالت، شما نباید برای دیدن کل صفحه سرتان را بچرخانید. اگر قصد خرید مانیتور بزرگتر از 27 اینچ را دارید، حتما مانیتور منحنی بخرید. برای مانیتورهای 27 اینچ و کوچکتر، این ویژگی اهمیت آنچنانی نخواهد داشت. شاید کمی کیفیت تصویر و البته زیبایی تاثیر گذار باشد که خیلی دلایل محکمی برای پرداخت این مقدار مابه التفاوت نباشد.

 

تفاوت عمده این دو نوع مانیتور این است که مانیتور منحنی خیلی جذابتر است. مدلهای 34 اینچی که نسبت طول به عرض آنها 21در 9 است، از باقی مانیتورها عریض تر و کوتاه ترند و کناره های صفحه در نمایش ویدیو های تمام صفحه، خالی خواهد ماند.  

 

اما مانیتورهای مسطح با نسبت طول به عرض 16:9 ، به دلیل ارتفاع زیاد باعث چرخش زیاد سر شما خواهند بود. مقدار انحنای منحنی را با R نمایش می دهند، که به معنی شعاع نیم دایره به میلیمتر است. هرچه این رقم بیشتر باشد، انحنای نمایشگر بیشتر است. بنابراین 1800R (شعاع اکثر مانیتورهای 27 اینچ منحنی) کم عمق تر از 2000R است. مانیتور با انحنای زیاد باعث حواس پرتی می شود همانطور که مانیتور با انحنای کم شبیه مسطح است. با این حال بر خلاف این که می گویند در واقع خیلی جذاب و جالب توجه نیستند.

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/monitor-purchase2-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 خرید سی پی یو ای ام دی, خرید سی پی یو 4 هسته ای

 هر پردازنده بسته به نوع خود می‌تواند دارای چندین هسته موازی باشد 

پردازنده مرکزی (CPU) از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است. اگر مادربرد را به عنوان اسکلت یک کامپیوتر در نظر بگیریم، می‌توان پردازنده را به مغز کامپیوتر تشبیه کرد. 

سی پی یو چیست:

سی پی یو مخفف کلمات Central-Processing-Unit به معنای واحد پردازش مرکزی می باشد. پردازنده ها تنها به سی پی یو های کامپیوتر محدود نمی شود بلکه هر نوع ریز پردازنده ای در هر نوع دستگاه الکترونیکی به عنوان واحد پردازشگر مرکزی نقش ایفا کند در حکم سی پی یو می باشد. انواع سی پی یو ها در واقع تمامی دستورات داده شده بوسیله نرم‌افزارها را با استفاده از عملکردهای منطقی، محاسبه و پردازش می‌کند. یا به عبارتی مغز کامپیوتر CPU می باشد.

 

تقریبا تمام کارهایی که کامپیوتر شما انجام می‌دهد، تحت تاثیر قدرت پردازنده است. بنابراین اگر آن را درست انتخاب نکنید، باید با وقفه‌‌های (Lag) پی‌درپی سروکله بزنید. متاسفانه قدرت یک پردازنده با پولی که برای آن پرداخت می‌کنید، نسبت مستقیم دارد. پردازنده‌های گران‌تر معمولا قدرت بیشتری دارند. به همین دلیل کاربران معمولا به سراغ مدل‌های گران‌تر می‌روند.

 

اما نگران نباشید؛ از یک طرف تمام کاربران به بیشترین قدرت سخت‌افزاری روز نیاز ندارند، و از طرف دیگر تولیدکننده‌ها محصولات خود را با نیاز اقشار مختلف تطبیق می‌دهند. یعنی برای هر کاربری با هر میزان بودجه و سطح نیازی، یک پردازنده‌ی مناسب وجود دارد.

شناسایی نیازهایتان اولین قدم برای خرید یک سی پی یو مناسب است.

 

 خرید سی پی یو ای ام دی, خرید سی پی یو 4 هسته ای

پردازنده مرکزی (CPU) از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر است

 

cpu اینتل بهتره یا amd :

در بازار پردازنده‌های مرکزی در حال حاضر دو پردازنده اینتل(Intel) و ای‌ام‌دی(AMD) با یکدیگر بر سر رقابت هستند و همه ساله از نسل جدید پردازنده‌های پر قدرت خود رونمایی می‌کنند. اگر تعصب خاصی روی یکی از این دو برند داشته باشید که خوب تکلیف از همین حالا مشخص است و کافی است یکی از این برندها را انتخاب کرده و سپس به کمک سایر معیارهایی که در ادامه معرفی می‌کنم، یکی از CPU های مناسب برند مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

اما اگر طرفدار دو آتشه‌ی این برندها نیستید و صرفا در انتخاب یکی از این دو مردد هستید، باید بدانید که در یک دو راهی سخت قرار دارید. هر یک از این دو برند برای خود دارای مزایا و معایبی هستند که باید بر اساس آنها برند مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان نمونه اگر از نظر اقتصادی برای شما قیمت CPU در اولویت قرار داشته باشد باید بدانید که AMD به مراتب نسبت به اینتل دارای قیمت پایین‌تری است و مناسب کسانی خواهد بود که به دنبال خرید یک cpu اقتصادی هستند.

همانطور که می‌دانید شرکت AMD نیز در زمینه تولید کارت گرافیک نیز فعالیت دارد. به همین دلیل انتخاب AMD از یک نظر برای کسانی که به دنبال خرید یه سیستم ارزان قیمت هستند گزینه بهتری است. چرا که از نظر اقتصادی نیاز به پرداخت هزینه بالاتر برای خرید کارت گرافیک نیستند و در صورت استفاده همزمان cpu و کارت گرافیک AMD شاهد عملکرد بهتری در سیستم خود خواهید بود.

 

 خرید سی پی یو ای ام دی, خرید سی پی یو 4 هسته ای

سی پی یو مخفف کلمات Central-Processing-Unit به معنای واحد پردازش مرکزی می باشد

 

CPU چند هسته‌ای مناسب است؟

با به وجود آمدن مفهوم هسته در پردازنده یک دگرگونی بزرگ در انتخاب پردازنده‌های مرکزی به وجود آمد. هر پردازنده بسته به نوع خود می‌تواند دارای چندین هسته موازی باشد که هر یک از این هسته‌ها درون پردازنده به صورت موازی قرار گرفته و هر یک نیز بخشی از یک وظیفه پردازش را به صورت موازی بر عهده می‌گیرند.

 

یعنی وقتی در حال استفاده از یک نرم افزار گرافیکی هستید هر یک از هسته‌ها بخشی از اجرای این نرم افزار را به عهده گرفته و در موازات هم کار پردازش را انجام می‌دهند. در حالی که پیش از به وجود آمدن هسته در CPU، کلیه پردازش ها در یک هسته انجام می‌گرفت که برای سنجش میزان مناسب بود یک هسته از ملاکی با عنوان فرکانس استفاده میشد. به عنوان نمونه می‌گفتیم که یک پردازنده 3.8 گیگاهرتزی از یک پردازنده 2.8 گیگاهرتزی بهتر است.

 

دو غول پردازنده مرکزی هر یک رویکرد جدایی را از این نظر برای cpu در پیش گرفته‌اند. اینتل سعی کرده است که با تمرکز بر روی بهینه کردن اجرای دستورات قدرت cpu را در نسل‌های جدید بالاتر ببرد. اما در مقابل AMD سعی کرده که فقط روی بالاتر بردن تعداد هسته تمرکز کند. با این تفاسیر می توان گفت که رویکردی که اینتل در پیش گرفته است مناسب‌تر است. چرا که تمرکز روی بهینه سازی آن است و از سوی دیگر نیز بر اساس امتیازاتی که دریافت کرده و تست‌هایی که صورت گرفته نیز همینطور بوده است.

 

حتما وقتی می‌خواهید برای خرید cpu مناسب راهی یک فروشگاه شوید با مفاهیمی مثل core i3، core i5، core i7 یا amd a4، a6، a8 و… رو به رو خواهید شد. هر یک از این نام‌ها نشان دهنده تعداد هسته یک پردازنده هستند. cire i که از نامش مشخص است مربوط به شرکت اینتل است و A نیز مربوط به شرکت AMD هست. حال برای تشخیص تعداد هسته کافی است که به عدد آخر هر کدام توجه کنید. به عنوان نمونه یک cpu core i5 مربوط به شرکت اینتل با 5 هسته است و یک cpu AMD a8 مربوط به شرکت AMD با 8 هسته است. 

 

 خرید سی پی یو ای ام دی, خرید سی پی یو 4 هسته ای

راهنمای خرید cpu

 

Cache یا حافظه نهان پردازنده (سی پی یو):

کش در کامپیوتر اصطلاحی است که در مورد برخی قطعات مثل‌هارد و سی‌پی‌یو بکار می‌رود پس اول به سراغ خود اصطلاح Cache می‌روم تا ببینیم این فناوری چه می‌کند.

کش معمولا در زیر مجموعه حافظه‌ها قرار می‌گیرد و کاربرد اصلی آن هم افزایش سرعت سیستم است بطوری‌که قیمت آن همچنان قابل قبول باشد. این فناوری پلی است بین یک منطقه اطلاعات بزرگ با سرعت پایین و محلی که این اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالا می‌توانیم بگوئیم کش چیست.

 

وقتی اطلاعات از روی‌هارد‌دیسک یا رم فراخوانده می‌شوند این اطلاعات قبل از این‌که به مقصد اصلی برسند در نقطه‌ای ذخیره می‌شوند که به این نقطه کش می‌گوییم. سرعت انتقال اطلاعات از کش بالاتر از رم و‌ هارد است و بخشی که نیاز به اطلاعات دارد می‌تواند با سرعت بیشتری به آن‌ها دسترسی پیدا کند و در همین فاصله داده‌های دیگر را فرا بخواند یا آن‌ها را به خروجی‌ها منتقل کند. 

 

وقتی اطلاعات از روی رم فراخوانده میشوند 60 نانوثانیه (یک ثانیه تقسیم بر 60 میلیارد) طول می‌کشد تا این اطلاعات در دسترس قرار بگیرند که مدت زمان واقعا کمی‌است ولی وقتی به چرخه زمانی پردازنده دقت کنیم که تنها 2 نانوثانیه است می‌فهمیم این زمان برای پردازنده زمانی طولانی است. کش‌های اولیه ابتدا روی مادربورد قرار گرفتند و زمان دسترسی به اطلاعات را به 30 نانوثانیه کاهش دادند و بعد مشخص شد که این مقدار هم کافی نیست و یک لایه دیگر به آن اضافه کردند که این بار این لایه درون پردازنده قرار گرفت و با همان سرعت پردازنده کار می‌کرد. بعدها این ساختار به کلی عوض شد و اکنون علاوه بر این دو لایه یک لایه دیگر هم به حافظه درونی پردازنده اضافه شده که شروع کار آن را می‌توان از زمان ورود پردازنده‌های چند هسته‌ای دانست.

 

کش بیشتر ممکن است تاثیر مثبتی روی کارآیی داشته باشد اما قیمت آن تا یک حد مشخص برای مصرف کننده قابل قبول است و به همین دلیل معمولا صرف نظر از تواناییهای فنی در ساخت پردازنده این نکته هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

 منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/cpu-processor2-guide.html



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با ورود زیرو کلاینت ها به بازار IT و رشد قابل توجه آنها در مجموعه های حقیر و بزرگ ، مدیران فناوری این قبیل گردآور ها به تعقیب جایگزین کردن زیروکلاینت به جای کیس ، لپ تاپ، مینی کامپیوتر ، تین کلاینت و… هستند.

لذا در پایین ما چگونگی نصب و راه اندازی زیرو کلاینت ها را به طور اجمالی شرح میدهیم.

 

مراحل نصب
راه اندازی زیرو کلاینت ها به طور کلی شامل چند گام می باشد که در بیشتر زیرو کلاینت ها مشترک می باشد:

 

گام نخست:
نصب نرم اسباب مدیریتی زیرو کلاینت خویش بر روی سرور ( کامپیوتر مادر).

گام دوم :
ساخت یوزر( User) برای کاربران.

گام سوم :
نصب فیزیکی دستگاه که معمولا پشت مانیتور یا در ساحل آن قرار می گیرد.

گام چهارم :
اجرای فایلی مثل Multi User Pach که بتواند عملیات ریموت را روانتر و تندتر نماید.

گام پنجم :
لاگین کردن به سرور ، یا به صورت خودکار است، یا IP سرور به چهره دستی برای پیوندیدن به زیرو کلاینت دیتا می شود.

 

سرور زیرو کلاینت ها

نکات مهم درباره سرور :
سرور همان رایانه والده در شبکه است.
بهتر است ویندوز جدید بر روی سرور نصب گردد.
چناچه ویندوز قبلا نصب شده باشد توجه کنید Update آن غیر پرکار باشد.
باید توجه داشت Firewall ویندوز غیرفعال باشد.
اگر Internet Security برروی سیستم نصب شده است، آن را پاک کنید.
به تعداد زیرو کلاینت های مورد استفاده ، اسم کاربری استاندارد در تقدیر User Account تعریف کنید.
برای هر USER رمز جداگانه در نظر بگیرید.
گزینه Allow Connection… در سرنوشت Remote Setting را برگزیدن کنید.
در تقدیر User Select ، اسم کاربری هایی که پیشتر ساخته اید را اضافه کنید.
با توجه به ویندوز نصب شده روی سرور ، نرم اسباب مربوط به زیرو کلاینت خویش را نصب و اجرا کنید.

کانفیگ زیرو کلاینت ها

نکات مهم درباره کانفیگ زیرو کلاینت ها :
در تقدیر Network زیرو کلاینت ها از پنجره Login ، گزینه IP Server را برای زیرو کلاینت ها تعریف کنید.
چناچه IP به صورت اتوماتیک شناسایی نشود باید سرور را به صورت دستی وارد یا تعریف نماید.
نام کاربری و رمز را در پنجره Login وارد نموده سپس گزینه Connect را بزنید .
توجه کنید که اسم کاربری و رمز عبور قبلا در سرور تعریف شده است.

آموزش تاسیس زیروکلاینت
آموزش راه اندازی یک مثال از پرفروش ترین زیرو کلاینت ها

در پیوسته نگاهی به نصب و را اندازی گرد از پرفروشترین زیرو کلاینت ها در سه سال تازه با اسم VCloudPoint میاندازیم :

 

گام اول :
اطمینان از ویندوز نصب شده بر روی سرور و یا نصب ویندوز جدید برروی سرور

گام دوم :
نصب نرم انگیزه ها VMATRIX که نرم اسباب مدیریتی زیرو کلاینت های VCloudPoint است.

گام سوم :
در هنگام نصب شما می توانید از سرنوشت location of user private space فضایی شخصی هر کابر را مشخص کنید.

هر کاربر فقط به فضایی که شما در پسندیدن او قرار میدهید دسترسی دارد.

ارتقاء کیس های فرسوده

گام چهارم:
در قسمتpartitions visible to everyone پارتیشن های که گرایش دارید در دسترس عموم پیمان بگیرند را مشخص می نمایید.

گام پنجم :
شما در سرنوشت how to view user desktop میتوانید کاربران را مهار کنید .

حتی میتوانید دسکتاپ آنها را در گزین کردن بگیرید.

گام ششم :
شما می توانید به سادگی کاربر جدید تعریف کنید .

بطوریکه حتی دربایستن نیست از راه ویندوز این پیشه را انجام بدهید.

گام هفتم :
شما میتوانید هر شمار از کاربران را که میل دارید خصوصی یا سفارشی نمایید.

مثلا گرافیک اکثریت برای کاربر خاصی در نظر بگیرید ، ورودی های USB آنها را ببندید و…



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,آمازون
دورنمای آینده آمازون در نزدیک به ۲۵ سالگی این شرکت بسیار پیچیده‌تر از فروش محصول روی اینترنت است. هفته گذشته این شرکت یکی دیگر از فروشگاه‌های Amazon Go (فروشگاه بدون صندوق) خود را در سانفرانسیسکو افتتاح کرد. آمازون تا آخر سال ۲۰۱۸(دی ماه امسال) هم یک فروشگاه دیگر از این نوع را در شیکاگو و یکی دیگر را در سال ۲۰۱۹ در نیویورک افتتاح می‌کند. 

سال گذشته آمازون فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods را خرید که با فروش خواربار ارگانیک مشهور شده بود. حالا فروشگاه‌های Go تصویری از آینده تجارت هیبریدی آمازون و حضور در فضای خرده‌فروشی آفلاین و آفلاین همزمان ارائه می‌دهد. آینده‌ای که آمازون مایل است از فضای تجارت الکترونیک به سمت خرید دنیای واقعی از رستوران گرفته تا خواربار‌فروشی گسترش دهد. فهم اینکه چرا این شرکت به چنین بخش‌هایی علاقه دارد و شناخت رقبای آن کلید فهم این است که چگونه آینده خرید ما شروع به تغییر کرده است.

 

 جف بزوس بنیانگذار آمازون همواره این شرکت را یک فروشگاه (Everything Store) فروشنده همه‌چیز ترسیم کرده است. اما برای رسیدن به چنین هدفی اول خود آمازون باید به یک شرکت همه‌کاره تبدیل شود و این شامل رقابت با فروشگاه‌های زنجیره‌ای چون وال‌مارت، تارگت، CVS، ۷-Elevenn و حتیصنعت رستوران‌داری هم می‌شود. اگر شما نگاهی به کسب‌وکار آمازون تا اوایل ماه سپتامبر بیندازید، به‌نظر می‌رسید همه‌چیز برای جهانگشایی آمازون فراهم بود. این شرکت به‌عنوان دومین شرکت یک تریلیون دلاری آمریکا - بعد از اپل - معرفی شده بود. در ماه آگوست این شرکت حتی در رویداد الکسا خود از مجموعه‌ای از محصولات خانگی رونمایی کرده بود که خط‌مشی جدیدی برای آن محسوب می‌شد.

 

 استراتژی جدید

به‌نظر می‌رسید آمازون بدون خطا به سمت اهداف خود در آینده پیش می‌رود اما در ماه اکتبر این وضعیت کمی به‌هم ریخت. آمارهای مالی فصل چهارم که منتشر شد نشان داد رشد آمازون در سرویس‌های پرایم و کلاد AWS در مناطق کلیدی مثل آمریکای‌شمالی کند شده است. همین باعث شد که از ماه سپتامبر تاکنون آمازون چیزی حدود ۲۰ درصد از ارزش بازارش را از دست بدهد و این برای شخص جف بزوس به‌معنای کم شدن ۲۰ میلیارد دلار از ثروتش بود. 

 

تغییر مسیر به خرده‌فروشی آفلاین حالا  مهم‌تر از هر چیز دیگری برای این شرکت است و حالا واضح‌تر شده که به تاخیر انداختن  این موضوع چقدر ممکن است به ضرر شرکتی تمام شود که تقریبا بیش از نیمی از بازار تجارت الکترونیکی، بازار رو به رشد سریع کلاد و تبلیغات آنلاین را در اختیار دارد و یکی از بازیگران قدرتمند صنعت تکنولوژی به‌حساب می‌آید. اما بر اساس جدیدترین آمارها تجارت الکترونیکی تنها ۱۰۰ درصد از بازار ۵ تریلیون دلاری خرده‌فروشی آمریکا را دربرمی‌گیرد. برای بخش‌هایی مثل خواربارفروشی که یک بازار ۸۰۰میلیارد دلاری است نیز تنها ۲ درصد آن سهم آنلاین است.

 

راه‌حل آمازون برای فروش بیشتر محصولات به کاربران و قانع کردن سهامداران به حفظ سهامشان برای آینده شرکت، پیدا کردن راه‌های جدیدی برای فروش است. این به معنای حرکت به سمت بازار آفلاین و جهان واقعی است. جایی که مردم پولشان را روی  غذا، نوشیدنی، خواربار و لوازم خانگی صرف می‌کنند. آمازون در حال‌حاضر مسیرهایی برای تغییر رفتار مشتری از آفلاین به آنلاین دارد. سرویس Prime Now این شرکت خدماتی مثل تحویل کالا در روز خرید ارائه می‌دهد. سرویس Amazon Fresh و Amazon Restaurants تلاش می‌کنند سهمی از بازار خواربار و سفارش غذا کسب کنند. استراتژی آمازون قانع کردن مردم به خرید دستمال توالت تا کره بادام‌زمینی به‌صورت آنلاین است. سرویسی مثل Dash Buttons به مشتریان کمک می‌کند با فشاردادن یک دکمه محصولاتی مثل مایع یا پودر لباسشویی دریافت کنند بدون آنکه تماس تلفنی بگیرند.

 

رقیب سرسخت

اما مشکل آمازون این نیست که نگران این باشد یک شرکت دیگر ممکن است بازار آنلاین را از دستش خارج کند، رفتار مشتریان نشان می‌دهد که برخی از محصولات و خریدهایشان را - حداقل فعلا - به‌صورت آنلاین راحت‌تر تهیه می‌کنند. به خواربارفروشی، ساندویچ فروشی و نوشیدنی نگاه کنید که به راحتی مشتری خرید می‌کند یا فروشگاه‌های CVS، ۷-Eleven یا حتی کافه‌های محلی. آمازون به‌طور مجازی در این بازارها وجود ندارد. بزرگ‌ترین رقیب آمازون در این عرصه وال‌مارت است که بیش از نیمی از ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه‌اش از فروش در بخش خواربارفروشی است. بالاتر از این وال‌مارت در حدود ۹۰ درصد از خاک آمریکا، حداقل یک فروشگاه در هر ۱۰ مایل دارد. بر اساس آمارهای شرکت NPD در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۹۵۵ درصد از آمریکا‌یی‌ها از وال‌مارت خرید کردند، در حالی که ۴۶ درصد مردم این کشور در آن سال چیزی از آمازون خریدند.

 

در حال‌حاضر بزرگ‌ترین ترس آمازون این است که وال‌مارت خودش را به آمازون تبدیل کند قبل از آنکه آمازون خودش را به وال‌مارت تبدیل کند! وال‌مارت با خرید jet.com در سال ۲۰۱۶ و مشارکت با شرکت‌های تکنولوژی مختلف طی ۱۲ ماه گذشته اشتیاق زیادی به تبدیل‌شدن به یک خرده‌فروش هیبریدی از خود نشان داده است. به‌نظر می‌رسد مشتریان ترجیح می‌دهند محصولاتی که به‌راحتی به آن دسترسی دارند یا در لحظه به آن نیاز دارند را به‌صورت فیزیکی خریداری کنند و دوست ندارند برای این محصولات ۴۸ ساعت منتظر بمانند. احتمالا تا زمانی که آمازون سرویس Prime Now یا تحویل با پهپاد را به سراسر آمریکا توسعه دهد (که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها عملی شود) این رفتار ادامه پیدا خواهد کرد.

 

مجموعه همه این بحث‌ها نشان می‌دهد چرا آینده آمازون چیزی بیش از تجارت الکترونیک است. آمازون به فروشگاه‌های فیزیکی در تعداد بالا نیاز دارد. Whole Foods و خرید آن کمک بزرگی به این موضوع است اما Whole Foodss از محبوب‌ترین خواربارفروشی آمریکا فاصله زیادی دارد و به وال‌مارت نزدیک هم نشده است. بلومبرگ در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که آمازون تا سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۳ هزار Go stores (فروشگاه‌های بدون صندوق) در سراسر آمریکا راه‌اندازی می‌کند. با این کار آمازون به یک بازیگر اصلی در حوزه رستوران و خواربار فروشی تبدیل می‌شود. هر Go store برای یک بازار خاص طراحی شده و مجموعه‌ای از آیتم‌های مختلف در آن ارائه می‌شود.

 

با این مدل فروش ساندویچ، سالاد و خواربار با تعداد کم به یک تجارت پولساز تبدیل می‌شود. آمازون اما در حال‌حاضر شش فروشگاه Go راه‌اندازی کرده است. این شرکت راه طولانی در پیش دارد تا جاه‌طلبی خرده‌فروشی آفلاین آن به‌طور کامل و به شکل گسترده توسط مردم درک شود. البته هنوز هم پرسش‌هایی درباره آینده Whole Foods یا کتابفروشی‌های این شرکت در این مسیر هم وجود دارد. در جناح مقابل وال‌مارت بیکار ننشسته است. شرکت Sam’s Club وابسته به وال‌مارت اعلام کرده که نخستین فروشگاه‌ بدون صندوق مشابه Go Stores را در تگزاس راه‌اندازی می‌کند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11011918.html



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, ۵ جی
درحالی‌که رقبای اپل سال 2019 را سال عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به اتصالات نسل پنجم 5G تعریف کرده‌اند، این کمپانی آمریکایی سال 2020 را برای خود تعریف کرده و از هم‌اینک قافیه را باخته است.

به گزارش خبرآنلاین، درحالی‌که اپراتورهای آمریکایی سرمایه‌گذاری سنگینی روی اتصالات نسل پنجم کرده‌اند، قرار است اینتل مودم 5 جی را به اپل بدهد و اپل به نوشته «فست کمپانی» نمی‌تواند آیفون خود را برای 2019 آماده کند، چراکه اپل قرار بوده از تراشه کوآلکوم استفاده کند، اما به دلیل دعوای حقوقی میان این دو کمپانی، داستان توسعه 5 جی به تأخیر افتاد و اپل به‌ناچار باید با اینتل مشارکت کند و مودم 10 نانومتری 8161   اینتل برای 2020 به اپل داده می‌شود.{لینک}

 

اپل در سال 2016 استراتژی خود را برای 5 جی بر اساس مشارکت با کوآلکوم و اینتل بنا کرد اما بعداً با کوآلکوم به هم زد و حالا چاره‌ای جز مشارکت با اینتل ندارد.

 

آزمایش روی تراشه 8060 چندان مطلوب نبوده و اینتل در حال تلاش برای کاهش گرما روی مودم خود هنگام اتصال به 5 جی است که دردسر بزرگی ساخته است. بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در آمریکا برای اتصالات نسل پنجم از امواج رادیویی 30 و 300 گیگاهرتز استفاده می‌کنند که باعث تولید گرمای بیش‌ازحد برای تراشه‌های اینتل شده است و عمر باتری روی ابزار الکترونیکی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

 

اگر اینتل نتواند گرمای اضافی روی تراشه 5 جی خود را کاهش دهد، اپل مجبور است به‌سوی مدیاتک برود و این خود داستانی جدید در روابط اپل آمریکایی با شرکای شرقی به وجود می‌آورد.

 

این در حالی است که مودم X50 کوآلکوم روی گوشی‌های اندرویدی برای اتصالات 5 جی مشکل نداشته و گرما هم ایجاد نمی‌کند. بنابراین گوشی‌های اندرویدی در سال آینده میلادی با 5 جی راهی بازار می‌شوند و اپل باید همچنان منتظر باشد تا شرکای سخت‌افزاری‌اش تراشه مناسب را بسازند!

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11011961.html



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

شبکه های رایانه ای خصوصاً اینترنت به سرعت در حال اشاعه می باشند. ارتباطی که سالها پیش جهت انتقال متن توسط سازمان های نظامی برپایی گردید. امروزه از این شبکه گسترده جهت مصارف زیاد متنوع استفاده می گردد. بعد از صفحات وب نوبت به انتقال صوت و تصویر بر روی این بستر رسید. فناوری VoIP این فرمایش را استاندارد ساخت و به دنبال آن حجمهی نیازها آغاز گردید به دنبال آن نرم ادوات و دشوار ادوات مرتبط شروع به تولید و اشاعه نمودند الی امروز شاهد فراوانی آنها می باشیم. انتقال صوت کاربرد فراوانی دارد از دسته آموزش از طریق دور، نظام های Paging و … یکتا از مثال های بارز کاربرد انتقال صوت جهت تماس تلفنی می باشد که با استفاده از تکنولوژی VoIP بر روی بستر شبکه چهره می پذیرد. پروتکل های مختلفی جهت انجام این امر شناسایی گردیدند که معروف ترین آن ها H.323 ،SIP و MGCP می باشند. در ادامه هدف راهبری جهت راه اندازی یک سیستم تلفنی را داریم.

معرفی سیستم

مرکز اصلی یا سرور باره به کارگیری هسته نرم اسباب Asterisk استفاده می نماید که قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP را نیز دارا می باشد. نرم انگیزه ها استریسک بدست شرکت Digium در سنه ۱۹۹۹ ارائه شد و از آن به بعد تحت لایسنس GPL به چهره Open source اشاعه یافت. این نرم افزار از محبوب ترین نرم افزارهای مرکز تلفنی می باشد و بر روی سیستم عامل لینوکس قابل نصب می باشد. کاربرد فراوان و امکانات متعدد سبب شد که کارآزمودگان این نرم افزار را به به اتفاق بسته های مختلف و سیستم عامل در قالب یک مجموعه در آورده لغایت مسیر انداز سیستم بیچارگی به آشنایی و ستیز با نصب و پیکربندی سیستم عامل و نرم افزارهای مربوطه نگردد. از مثال های این گردآور ها می طاقت به Trixbox ،Elastix ،Asterisk Now و … اشاره نمود. با به کارگیری این نرم افزارها شما در پهنا چند دقیقه یک مرکز تلفن سانترال تحت شبکه کاملاً مجانی خواهید داشت. با این سیستم واسط کاربران از نوع خاصی خواهند بود تلفن هایی که تحت شبکه شغل می کنند و به IP Phone معروفند. این تلفن ها دارای یک درگاه شبکه برای وابستگی با مرکز می باشند و نما آن کاملاً مانند تلفن معمولی می باشد. البته جایگزین های دیگری مشابه نرم ادوات که به Soft Phone معروفند یا مبدل ها که به ATA معروفند نیز موجود می باشند که بسته به شرایط از آنها کاربرد می گردد.

امکانات باره نیاز

مجموعه ی مورد استفاده جهت مرکز تلفن گردآور ی Elastix می باشد که دارای امکانات خوب تلفنی می باشد. برای تست نیز از یک Soft Phone استفاده می نماییم. به طور نمونه در پیوسته از موارد پایین استفاده گردیده

 یک رایانه معمولی با معماری x86 که دربایستن به مشکل افزار چندان نیرومند ندارد ما از یک Virtual Machine با یک پردازنده و رم ۵۱۲ مگگابایت و ۸ گیگ هارد بهره‌گیری می نماییم. یک واسط شبکه هم اضافه نموده ایم لغایت با سیستم در ارتباط باشیم.

 یک نرم اسباب تلفنی که پروتکل SIP را پشتیبانی نماید که ما برای مثال از نرم انگیزه ها رایگان X‐lite کاربرد می نماییم.

 مجموعهی Elastix که آن را می توانید از وب سایت رسمی این شرکت دانلود نمایید. نسخه مورد استفاده در مثال ۲٫۰٫۲ می باشد.

 امکانات جانبی متداول همچون مرورگر وب و …

 

2014-05-28_02-23-32

پس از بوت شدن سیستم زبان سیستم و زبان صفحه کلید خویش را گزینش نمایید

2014-05-28_02-26-10

در مرحله ی پس سیستم آماده نصب سیستم عامل می گردد. سیستم عامل مورد استفاده در مجموعه ی Elastix توزیع CentOS می باشد. در صورتی که هارد دیسک شما قبلاً دیوارک بندی نشده باشد پیام اخطاری نمایان می گردد و از شما جهت دیوارک بندی و پیکربندی هارد دیسک پروانه می خواهد در صورتی که اطلاعات باره نیازی بر روی هارد دیسک ندارید گزینه ی تایید را گزینش نمایید با گزینش این گزینه تمام اطلاعات هارد دیسک منزه خواهد شد.

2014-05-28_02-30-19

درقسمتبعداطلاعاتمربوطبهپارتیشنبندیظاهرمیگردد.توصیهمیشودبااستفادهازکلیدهایجهتیگزینهی Remove all partitions را انتخاب نمایید و با کلید Tab بر روی کلید Ok جنبش نمایید. پروا داشته باشید در صورتی که بیش از یک هارد دیسک دارید هارد دیسک مورد نظر را نیز انتخاب نمایید.

2014-05-28_02-32-28

پس از تایید مرحله ی پیش پیامی جهت هشدار مجدد در خصوص دیوارک بندی هارد دیسک و از بین رفتن اطلاعات آن ظاهر می گردد. در صورتی که اطلاعات باره نیازی بر روی هارد دیسک ندارید گزینه ی Yes را انتخاب نمایید. پس از آن در صورتی که با پارتیشن بندی لینوکس آشنایی دارید و می خواهید بر پایه الگوی خودتان هارد سیستم را پارتیشن بندی نمایید در پنجره ی ReviewPartition LayoutکلیدYesراانتخابنماییددرغیراینصورتکلیدNoراانتخابکنید.مانیزدرنمونهگزینهی No را برگزیدن می کنیم لغایت هارد دیسک سیستم بر اساس الگوی پیش فرض پیکربندی گردد.

2014-05-28_02-34-23

اگر کارت شبکه سیستم به راستی معرفی شده باشد پیامی نمایش دیتا می شود که آیا می خواید کارت شبکه را هم الان پیکربندی نمایید یا خیر. برای آسانی شغل ما گزینه ی Yes را انتخاب می نماییم. در منوی بعد با استفاده از کلید Tab و Space گزینه های Activate on boot و Enable IPv4 Support را تیک بزنید و کلید Ok را بفشارید.

2014-05-28_02-36-08

در پنجره ی بعدی تنظیمات مربوط به IP صورت می پذیرد. آن را با پروا به مشخصات شبکه ی خویش اتمام دهد. ما در مثال حالت Manual address configuration را برگزیدن نمودیم و به طور دستی آدرس ۱۹۲٫۱۶۸٫۵۶٫۱۰۰/۲۴ را به سیستم اختصاص داده ایم.

پنجره ی بعدی شامل تنظیمات اختیاری شبکه می باشد آن را نیز بر پایه مشخصات شبکه خویش پیکربندی نمایدد.

در مرحله بعد یک نام برای سیستم خویش برگزیدن نمایید.

2014-05-28_02-41-48

 

در تقدیر بعد تنظیمات مربوط به ساعت سیستم دربرگیرنده Time zone می باشد آن را در موقعت خویش تنظیم نمایید لغایت ساعت و تاریخ مورد کاربرد به حقیقت تنظیم گردد.

در سیستم های لینوکسی یک کاربر با نام root همانند administrator در ویندوز هستی دارد که کاربر اصلی شناخته می شود در این مرحله از شما خواسته می شود رمز مناسبی برای این کاربر انتخاب نمایید. توجه داشته باشید این تنها کاربر تعریف شده در سیستم می باشد لذا در گزینش رمز پسندیده و حفظ آن دقت نمایید.

راه اندازی سیستم voip

پس از این مرحله تقریباً سولات نصب به آخر می رسد و سیستم طی یک پروسه شورع به فرمت هارد دیسک و نصب پکیج های مختلف می نماید. موعد طی شدن این مرحله بستگی شدیدی به حجم هارد دیسک، سرعت سیستم و پارامترهای سایر دارد.

در واپسین،انجام سیستم Restart می شود. توجه داشته باشید بعد از اتمام مراحل نصب و شرع دوباره سیستم BIOS سیستم را به گونه ای تنظیم نمایید که از هارد دیسک بوت شود و ترجیحاً CD ایلستیکس را از آن بیرون نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 


خیلی ها در فضای مجازی از اکانت ایمیل گوگل یا همان جیمیل Gmail برای ایمیل زدن و کارهای روزمره استفاده می کنند و اکانت گوگل هم به خیلی سرویس های دیگه مرتبط هست مثل YouTube , Google Plus و … پس بهتره از حداکثر امنیت برای جیمیل استفاده کنیم.امروز ۵ نکته ی اساسی برای امن تر کردن اکانت گوگل شما خواهیم گفت.

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

1- Account Recovery نصب کنید
Account Recovery بهترین روش برای مواقعی هست که اکانت شما هک شده یا پسورد ایمیل خود را گم کرده اید.
برای فعال کردن این سیستم به این لینک بروید سپس مطابق تصویر در قسمت Setting بر روی Account recovery options کلیک کنید.

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

سپس گوگل شما را به صفحه ای می فرستد که می توانید شماره موبایل خود یا یک ایمیل دیگر برای مواقع ضروری قرار دهید که در مواقعی که پسوردتان رو گم می کنید یا هک می شوید بتوانید اکانت خود را بر گردونید.

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

۲ – قابلیت ۲-step verification را فعال کنید
قابلیت تایید ۲ مرحله ای اکانت گوگل دقیقا یک لایه ی دومی امنیتی برای اکانت شماست.این قابلیت جایی بدرد می خورد که بطور مثال کسی یا خود شما بخواهید از سیستم ناشناس دیگری وارد اکانت گوگل شوید،می توانید از طریق موبایل تایید کنید که خودتان هستید . برای قعال کردن این قابلیت روی این لینک کلیک نمایید

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

سپس روی گزینه ی Edit در کنار ۲-step verification کلیک نمایید.بعد از آن یک سری اطلاعات مثل شماره ی موبایل شما را خواهد گرفت و بعد از آن خودتان یا شخص دیگری بخواهد از سیستم دیگری وارد اکانت شما بشود یک شماره ی چند  رقمی به شما اس ام اس می شود و شما با وارد کردن آن شماره می توانید وارد اکانت خود شوید.

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

۳ – تعیین پسورد های مختلف برای برنامه های مختلف
شما با فعال کردن این قابلیت می توانید پسورد های مشخصی برای برنامه های وابسته به اکانت خودتان فعال کنید بطور مثال می توانید یک پسورد مجزا برای Google Talk درست کنید که پسورد اصلی اکانت شما نباشد و فقط مختص Google Talk شما باشد.

برای فعال کردن این سرویس به این لینک مراجعه کنید. سپس بر روی قسمت Authorizing applications and sites کلیک کنید و در آنجا می توانید لیستی از برنامه هایی که با اکانت شما مرتبط هست را ببینید و در قسمت Application-specific passwords پسورد های بخصوص برای قسمت های مختلف انتخاب کنید.

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

۴ – از پسورد های قوی استفاده کنید
سعی کنید از کلمات متداول که در دیکشنری ها پیدا می شود و همچنین ارقام خاصی مثل تاریخ تولد و شماره شناسنامه و … استفاده نکنید ، سعی کنید پسوردی که انتخاب می کنید معنی خاصی ندهد و تلفیقی از حروف بزرگ و کوچک ، ارقام ، علائم باشد مثل : OtT2359%$8*#^:)

شاید خیلی برای یادآوری سخت باشد ولی در عوض اطمینان دارید که به بالاترین درصد امنیت رسیده است.

۵ - HTTPS را فعال کنید
پیش پا افتاده ترین کار همینه که پروتوکل HTTPS را فعال کنید نیازی نیست شما بعدش کاری کنید این پروتوکل اطلاعات رد و بدل شده ی شما را  امن خواهد کرد،برای فعال سازی این قابلیت مطابق شکل زیر عمل کنید:

ترفند جیمیل, اکانت ایمیل گوگل

منبع:zoopirnet.com

 

 


:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

جستجوی تصاویر متحرك, عکسهای متحرک

همان‌طور كه می‌دانید بیشتر تصاویر با فرمت GIF، متحرك هستند و این ویژگی موجب شده تصاویر محبوبیت بسیار زیادی بین كاربران داشته باشند. وبلاگ‌نویسان و كسانی كه با ایمیل یا شبكه‌های اجتماعی سر و كار دارند از جمله علاقه‌مندان این نوع تصاویر هستند و از منابع و روش‌های مختلفی این تصاویر را جمع‌آوری كرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

البته در مواردی نیز این تصاویر توسط خود كاربران و با استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه ایجاد و در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه به محبوبیت این تصاویر، موتور جستجوی گوگل قابلیتی را ایجاد كرده است كه براحتی می‌توانید با استفاده از آن به جستجوی این تصاویر در سایت‌های مختلف بپردازید. پس اگر به تصویر متحرك در یك موضوع خاص نیاز دارید، پیشنهاد می‌كنیم در اولین قدم به گوگل مراجعه كنید چرا كه شاید در عرض كمتر از چند ثانیه، تصویر موردنظر شما در گوگل یافت شود.

1ـ ابتدا به بخش جستجوی تصاویر گوگل مراجعه كنید. (http:‌/‌‌/‌images. google. com)

2ـ عبارت موردنظر برای جستجو را وارد كرده و كلید اینتر را فشار دهید تا جستجوی اولیه آغاز شود. (به‌عنوان مثال می‌توانید عبارت birthday را در بخش جستجو وارد كنید)

3ـ پس از نمایش نتایج جستجو روی گزینه Search tools زیر كادر جستجو كلیك كنید.

4ـ حالا روی گزینه Any type كلیك كرده و از منوی به‌نمایش درآمده Animated را انتخاب كنید.

5ـ مشاهده می‌كنید كه صفحه دوباره بارگذاری می‌شود و نتایج یافت شده، تغییر می‌كند. این تغییر به این دلیل صورت گرفته كه تصاویر متحرك با فرمت GIF از میان كل نتایج استخراج و در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

توجه داشته باشید تصاویر متحرك در صفحه اولیه نتایج جستجو به‌صورت ثابت است و هنگامی كه برای نمایش اندازه اصلی عكس روی آنها كلیك می‌كنید، می‌توانید آنها را به‌صورت متحرك مشاهده كنید.

منبع:jamejamonline.ir

 

 


:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

در این نوشتار به رسیدگی مهمترین سوالاتی می پردازیم که هنگام سفارش سئو سایت باید از یک شرکت سئو شغل و یا یک رایزن سئو پرسید. قصد از این نوشتار صریح کردن مواردی است که کمپانی های سئو شغل برای وب سایت شما انجام خواند داد.

آیا شما از رقبای خود برتر هستید ولی رتبه گوگل شما از آنها کمتر است؟ آیا سایتی با کیفیت را مدیریت می کنید که در واژه ها کلیدی مد نظرتان در گوگل رتبه ای ندارد؟ آیا از رتبه سایت خویش در گوگل رضایت ندارید؟ آیا رتبه شما در گوگل بالا است ولی مخاطبان سایت شما کمتر از کران انتظارتان است؟ اگر شما با این مشکلات مواجه هستید شما به یک کمپانی سئو پیشه و یا یک مشاور سئو دربایستن دارید.

نکته: شرکت های سئو شغل در ایران اغلب رتبه سایت در گوگل را در قرار عدل های خویش مد نظر پیمان میدهند. اگر تمام قوانین رتبه گیری در گوگل بدست شرکتی رعایت شود. سایت شما در سایر مرورگرها مثلا یاهو یا بینگ نیز رتبه بالایی به دست می آورد. زیرا که این مرورگرها همگی از یک سری قوانین مشخص پیروی می کنند و فقط تفاوت آنها در اولیت بندی این قوانین است. مثلا واژه ها کلیدی در احد اولیت نخست و در دیگری اولیت دوم است.

نکته: رتبه سایت در گوگل یک رتبه مشخص و تغییر ناپذیر نیست و مثلاً سایت شما در 90 درصد مواقع که کاربران از واژه کلیدی مد نظر بهره‌گیری می کنند در رتبه 2 و در باقی موارد در رتبه 4-3 است. این رتبه ها بر روی میزان بازدید کنند سایت شما تاثیر خواهند داشت. رتبه بالاتر در گوگل به افزایش میزان شناخت کاربران از برند شما و افزایش فروش سایت شما خواهد انجامید.

10 سوالی که باید از کمپانی های سئو پیشه پرسید:

شرکت های سئو شغل و سوالاتی که باید از آنها به پرسید


1- آیا شدنی است که لیستی از مشتریان فعلی و قبلی داشته باشید؟
شرکت های معتبر سئو معمولاً فهرست مشتریان خود را در کمر بستن دیگران قرار می دهد و حتی متعلق به برای تبلیغ کار و جنبش های خود کاربرد می کنند. داشتن این فهرست به شما کمک می کند که میزان توانایی کمپانی بر سئو را مشخص کنید و می توانید با چند مشتری کمپانی تماس گرفته و مطمئن شوید که آنها از رتبه گوگل خود خوشنود هستند و مخاطب مد نظر خود را با افزایش رتبه توسط آورده اند.

2-چگونه رتبه سایت شما در نتایج جستجو ارتقاء می یابد؟
به طور نمونه کمپانی سئو پیشه به شما اعلام می کند که ماهانه 20 تبلیغ و 3 بک لینک مرتبط برای سایت شما ایجاد خواهد کرد و این روند بعد از 6 ماه به بهبود رتبه سایت شما خواهد انجامید. مشخص کردن گونه تکاپو و زمان آن دارای اهمیت است.

مواردی که در تکنیک های سئو برای مشتریان این خدمات دارای اهمیت است عبارتند از: رسیدگی اولیه سایت برای برطرف کردن مشکلات احتمالی، رسیدگی تکاپو های سئو اتمام شده بر روی سایت و مشخص کردن میزان کارایی آن در بازه های زمانی مشخص، مشخص کردن خدمات سئو داخلی و سئو بیگانه برای سایت شما و مواردی مثل تولید لینک و یا رسیدگی عنوان و آدرس صفحات سایت. همچنین شما باید انتشار تبلیغات در شبکه های اجتماعی را نیز از کمپانی سئو شغل بخواهید. چرا که این خدمات به معروفیت برند شما کمک بسیاری خواهد کرد.

3- آیا کمپانی سئو پیشه به دستورالعمل های وبمستر گوگل متعهد است
می دانیم که سال جاری احتمال فریب دادن گوگل با فرآوری محتوای بی کیفیت، بک لینک بی کیفیت، متن های پنهان، لینک های نهان و مشابه آن بسیار کم شده است. اما همچنان شرکت هایی هستن که از روش های غیر مجاز برای سئو سایت مشتریان کاربرد می کنند. فلذا شما باید مطمئن شوید که مواردی که گوگل استفاده از آن را اکیداً بازداشته کرده در سایت شما کاربرد نمی شود.

مطمئن باشید عدم رعایت دستورالعمل گوگل دیر یا زود به سایت شما آفت خواهد زد.

4- آیا کمپانی سئو پیشه می توانند رتبه 1 گوگل را برای شما تضمین کند
به یاد داشته باشید که نامی ترین سئو کاران دنیا گفته اند که اگر کسی به آنها رتبه اول گوگل را تضمین دهد بسرعت فرار خواهند کرد. این جمله به معنی آن است که تنها مسیر تضمین چنین رتبه ای با روش هایی است که صد در صد در طویل مدت به سایت شما آسیب جبران ناپذیر خواهد زد. و این بازپسین بهترین اتفاقی است که ممکن است برای شما بی افتد. با پروا به اینکه الگوریتم های جدید گوگل دستیابی تضمینی به رتبه نخست را غیر ممکن کرده اند. شرکتی که چنین تضمینی به شما می دهد به شایستن زیاد حرفه ای نبوده و سرمایه شما را به هدر خواهد داد.

مواردی که باید در زمان مشاوره از کارشناس سئو بخواهید

5- آیا سایت شما از نظر سئو محلی نیز بهینه سازی خواهد شد
پرسش در ارتباط با میزان مهارت شرکت سئو کار در سئو محلی برای کسب و کارهای جدید بسیار حائز اهمیت است. شما برای ظفر بر رقیبان سرسخت خویش می توانید بهترین خدمات را در محل خود ارائه دهید و به این طریق گوی پیشی را از رقبا بربایید.

نکته: برای سئو محلی به چهره چیره دست باید سرور شما بیرون از ایران باشد. فلذا نیازی به یک سئو محلی حرفه ای برای تمام سایت ها نیست. شرکت سئو کار فقط کافیست سوداگری شما را بصورت محلی در گوگل ثبت کند و برای واژه هایی که در صنعت شما جستجوی محلی فوقانی دارند سایت شما را بهینه سازی کنند.

 

مشاوره سئو


6- آیا تمام دگرگونی ها در سایت به اطلاع شما خواهد رسید؟
یک شرکت سئو کار شدنی است حتی کدهای صفحات شما را نیز تغییر دهید. پس بسیار مهم است که شما بدانید در سایت چه رخداده است. بهتر است از شرکت های سئو کار بخواهید پیش از تغییر کد های اصلی صفحات با شما مشورت کنند.

برای نمونه یک شرکت سئو شغل شدنی است به کد صفحات شما تگ Title را اضافه کند و یا آن را ویرایش نمایید. تغییر عنوان صفحات سایت به بهینه سازی صفحات با واژه ها کلیدی می تواند کمک کند. ولی شما باید بدانید که سیاست شرکت سئو پیشه تغییر تمام عناوین موجود در سایت است و یا اینکه آنها می خواهند شما صفحاتی با عناوین مشخص در سایت اضافه کنید.

7- کمپانی سئو شغل چگونه کامیابی کمپین ها را اندازه گیری خواهد کرد؟
برای موفقیت در سئو باید میزان ترافیک دریافتی از هر کدام از کمپین های تبلیغاتی را محاسبه کرد. یا اینکه مشخص کرد که مخاطبان وب سایت از کدام کانال های تبلیغاتی به سمت سایت جذب شده اند. شما باید بدانید که کدام کمپین های تبلیغاتی و کدام کلمات کلیدی بیشترین بازده را برای سایت شما به همراه داشته اند.

8- نحوه تماس شرکت سئو کار با شما چگونه است و این تماس ها هر چند وقت یک بار رخ می دهد
خدمات مشتریان شرکت های گوناگون با هم متفاوت است. شما باید شرکتی را پیدا کنید که با توجه به احتیاج شما بتواند از راه تلگرام، واتس آپ، اسکایپ، ایمیل، تلفن و ... با شما وابستگی برپا کرده و اطلاعات لازم را به شما ارائه دهد.

9- خرج و مبلغ پرداختی برای خدمات سئو چقدر است
شرکت های سئو پیشه معمولاً پلن هایی را برای سئو تعریف می کنند. هر یک از این پلن ها معمولاً بر اساس تعداد کلمه کلیدی دلخواه مشتری و میزان بستگی این کلمات با سوداگری مشتری تعیین می شوند. البته سختی کلمات و تعداد رقبا و میزان شدامد هر کلمه نیز بر روی قیمت پایانی میتواند کارایی گذار باشد.

شما باید از هزینه هر پلن و خدمات ارائه شده در آن پلن مستحضر باشید. تا بتوانید برای برگزیدن یک پلن پسندیده برای سوداگری خویش تصمیم گیری کنید.

10 – اگر بخواهید قرارداد خویش را فسخ کنید چه اتفاقی رخ می دهد؟
اگر رتبه گوگل در قرار عدل تضمین شده باشد و کمپانی به آن رتبه در زمان تعیین شده نرسد چه رخ خواهد داد؟ اگر شما از روند سئو سایت خود خوشنود نباشید و بخواهید سئو سایت خویش را به شرکت دیگری واگذار کنید چطور؟ یک پیمان نامه اصولی باید دارای شرایط فسخ پیمان عدل باشد. شما باید بدانید که در چهره فسخ پیمان نامه چه مسئولیت هایی برای شما و چه مسئولیت هایی برای کمپانی وجود خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

آموزش ساخت ایمیل در جیمیل, آموزش ساخت ایمیل به صورت تصویری

آموزش ساخت ایمیل در گوگل جیمیل

 

در ادامه به صورت تصویری و مرحله به مرحله قصد راهنمایی شما برای ساخت یک ایمیل GMail را داریم.

ایمیل سال‌هاست که به یکی از پرکاربردترین ابزار ارتباطی تبدیل شده است. در حال حاضر ارسال ایمیل با ارسال نامه از طريق پست غیرقابل مقایسه است. سرویس دهنده‌های بسیاری در سراسر جهان به ارائه ایمیل به کاربران می پردازند، اما فقط تعدادی کمی از این سرویس دهنده ها هستند که با اقبال زیادی از سوی کاربران رو به رو می‌شوند، یکی از آنها شرکت گوگل می باشد که سرویس ایمیل GMail را ارائه می دهد.

 

ما در ادامه به صورت تصویری قصد راهنمایی مرحله به مرحله ساخت یک ایمیل GMail را داریم، شما می توانید با پیروی از این مراحل اقدام به ایجاد یک ایمیل شخصی برای خود کنید.

 

در ابتدا  باید وارد سایت این سرویس دهنده شوید، برای این کار همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به آدرس اینترنتی زیر می رویم:

 https://accounts.google.com/SignUp?hl=fa

 

آموزش ساخت ایمیل در جیمیل, آموزش ساخت ایمیل به صورت تصویری

آموزش مرحله به مرحله ساخت یک ایمیل GMail

 

در این صفحه باید اطلاعات اولیه برای ساخت ایمیل را وارد کنید و سپس به مرحله بعد بروید.

در بخش نام، نام و نام خانوادگی خود را وارد می کنید، سپس در کادر نام کاربری، کلمه ای را وارد می کنید که به زودی نام کاربری یا جمیل شما می شود.(می توانید برای این قسمت هر کلمه دلخواهی را وارد نمایید)، در کادر گذر واژه نیز همانطور که مشخص است برای خود گذرواژه ای انتخاب می کنید، سعی کنید رمز پیچیده و ترکیبی برای خود انتخاب نمایید. (از گذاشتن رمزهای ساده خودداری نمایید). برای تایید شدن گذرواژه نیز در کادر پایینی دوباره رمز خود را وارد می کنیم.

 

در ادامه در کادر های بعدی تاریخ تولد، جنسیت و شماره تلفن همراه را وارد می نمایید. در انتهای این صفحه، گوگل از شما می خواهد تا یک ایمیل که قبلا داشته اید را وارد کنید، البته این گزینه اختیاری است و برای زمان هایی که اطلاعات ورود یا... را از دست داده اید کاربردی می باشد. شما با انتخاب کشور محل سکونت خود در کادر بعدی می توانید به مرحله بعدی بروید.

 

آموزش ساخت ایمیل در جیمیل, آموزش ساخت ایمیل به صورت تصویری

آموزش ساخت ایمیل جدید

 

در مرحله بعد پس از مطالعه‌ی قسمت «حریم خصوصی و شرایط» روی گزینه‌ی موافقم کلیک کنید. توجه داشته باشید اگر این گزینه را نمی‌بینید حتما در قسمت حریم خصوصی به پایین‌ترین نقطه‌ی صفحه بروید.

 

آموزش ساخت ایمیل در جیمیل, آموزش ساخت ایمیل به صورت تصویری

 سرویس ایمیل GMail

 

در ادامه صفحه ای به نمایش گذاشته می شود که گوگل به شما خوش آمدگویی می کند و آدرس ایمیل شما را به نمایش می گذارد. با زدن دکمه continue می توانید وارد صفحه شخصی خود شوید.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/create-email2-tutorials.html



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

ارسال پست بی صدا در کانال تلگرام توسط ادمین

 

ادمین کانال تلگرام می‌تواند به شیوه‌ای در کانال پست ارسال کند که اعضای کانال هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی را دریافت نکنند. در این مقاله قصد داریم تا آموزش ارسال پست بی صدا در کانال تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

این مسئله هیچ ارتباطی با تنظیمات شخصی که هر یک از اعضای کانال برای اعلان‌های آن در نظر گرفته‌اند ندارد!

 

به عنوان مثال تصور کنید که یکی از اعضای کانال شما، اعلان کانالتان را فعال باقی گذاشته است. با این وجود شما می‌توانید به عنوان ادمین کانال، پست مد نظرتان را به صورت بی صدا و بدون ارائه اعلان صوتی در کانال خود ارسال کنید. در این مقاله داریم تا به آموزش نحوه آموزش ارسال پست بی صدا در کانال تلگرام بپردازیم.

 

اگر به عنوان یک ادمین قصد داریم که پست بی صدا یا بدون اعلانی را در کانال تلگرام منتشر کنید، کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:

 

برنامه تلگرام را اجرا کنید.

وارد پنجره کانال مد نظرتان شوید.

در گوشه سمت راست فیلدی که برای تایپ متن پست ارائه شده است، یک آیکون با نماد “زنگوله” را مشاهده می‌کنید. این آیکون را لمس کنید تا خطی بر روی آن کشیده شود.

 

به این صورت حالت ارسال پست بی صدا یا بدون اعلان در کانال تلگرام شما فعال شده است. از این پس هر پستی که در کانال ارسال کنید بدون ارائه اعلان برای کاربران کانال در آن ضمیمه می‌شود. به منظور غیر فعال کردن این حالت کافیست که مراحل فوق را یک بار دیگر طی کنید تا خط موجود بر روی آیکون “زنگوله” برداشته شود.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

اموزش کار با تلگرام

 

چگونه پست های تلگرام را زمان بندی کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. اگر یکی از مدیران کانال های نسبتاً پر مخاطب تلگرامی هستید، پس حتماً زمان و نحوه ی ارسال پست ها در کانال تان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

با به روز رسانی های متعدد حالا امکان هوشمندتر کردن کانال های تلگرامی نیز برای کاربران فراهم شده است. در همین رابطه قصد داریم ساخت ربات شخصی را به شما آموزش دهیم؛ رباتی که می تواند پست های شما را به صورت زمانبندی شده داخل کانال تان ارسال و به شما در مدیریت آن کمک کند.

 

ربات شخصی خود را بسازید

همانطور که گفته شد برای استفاده از قابلیت زمانبندی ارسال پست ها باید برای خود یک ربات شخصی بسازید. تلگرام برای این کار ربات هوشمند بات فادر (BotFather) را در اختیار کاربران گذشته تا به وسیله آن بتوانند ربات های مختص به خود را بسازند. برای ساخت ربات شخصی خود با استفاده از آیدی BotFather@ و یا این لینک وارد ربات مذکور شوید.

 

پس از آن روی دکمه Start ضربه بزنید و گزینه newbot/ را برای ساخت ربات جدید انتخاب کنید.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

 ارسال پست های شما به صورت زمانبندی شده داخل کانال تان

 

با پشت سر گذاشتن این مراحل بات فادر از شما می خواهد که نام ربات خود (مانند DigiTech) را انتخاب نمایید. حالا باید نام کاربری مختص به ربات شخصی تان را نیز برای بات فادر ارسال کنید. نام کاربری مورد استفاده شما باید حتماً به کلمه bot ختم شود (مثل Digitechpostbot) و پیش از این نیز کسی آن را برای ربات خود انتخاب نکرده باشد.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

 

پس از پایان یافتن این مراحل ربات شما ایجاد خواهد شد. در همین رابطه بات فادر پیامی حاوی توکن برای شما ارسال می کند. توکن ها به شما اجازه دسترسی به HTTP API را می دهند و به وسیله آن ها می توانید ربات خود را شخصی سازی نمایید.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

 

نگران نباشید برای ساخت رباتی که قادر به زمان بندی ارسال پست ها در تلگرام باشد به دانش برنامه نویسی نیاز ندارید. به عبارت دیگر این کار را ربات Manybot@ به سادگی هرچه تمام تر برای شما انجام می دهد. کافیست پیام حاوی توکن که بات فادر برای شما ارسال کرده بود را به صورت کامل برای این ربات بفرستید.

 

نگران نباشید برای ساخت رباتی که قادر به زمان بندی ارسال پست ها در تلگرام باشد به دانش برنامه نویسی نیاز ندارید.

برای انجام این کار وارد ربات Manybot شده، روی دکمه Start ضربه بزنید و پس از آن زبان ربات را به فارسی تغییر دهید. Manybot به شما کمک می کند ربات های خودتان را ایجاد و با استفاده از آن دستورات سفارشی و فهرست های مختص به خود را ایجاد کنید.

 

از طریق منوی ربات مذکور روی گزینه «ساخت ربات جدید» ضربه بزنید. با انجام این کار ربات Manybot از شما می خواهد که با استفاده از بات فادر رباتی جدید ایجاد کنید و پس از آن کد ارسال شده توسط بات فادر را برایش ارسال نمایید تا روند ساخت ربات مختص به شما را آغاز کند.

 

با ارسال کد مورد نظر برای Manybot باید چند لحظه ای منتظر بمانید. پس از آن با پیام موفقیت آمیز بودن فرآیند پذیرش توکن و ایجاد ربات شخصی سازی شده مواجه خواهید شد.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/silent-telegram2-posts.html



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

ارسال پست بی صدا در کانال تلگرام توسط ادمین

 

ادمین کانال تلگرام می‌تواند به شیوه‌ای در کانال پست ارسال کند که اعضای کانال هیچ نوتیفیکیشن یا اعلانی را دریافت نکنند. در این مقاله قصد داریم تا آموزش ارسال پست بی صدا در کانال تلگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم.

این مسئله هیچ ارتباطی با تنظیمات شخصی که هر یک از اعضای کانال برای اعلان‌های آن در نظر گرفته‌اند ندارد!

 

به عنوان مثال تصور کنید که یکی از اعضای کانال شما، اعلان کانالتان را فعال باقی گذاشته است. با این وجود شما می‌توانید به عنوان ادمین کانال، پست مد نظرتان را به صورت بی صدا و بدون ارائه اعلان صوتی در کانال خود ارسال کنید. در این مقاله داریم تا به آموزش نحوه آموزش ارسال پست بی صدا در کانال تلگرام بپردازیم.

 

اگر به عنوان یک ادمین قصد داریم که پست بی صدا یا بدون اعلانی را در کانال تلگرام منتشر کنید، کافیست که مراحل زیر را طی نمایید:

 

برنامه تلگرام را اجرا کنید.

وارد پنجره کانال مد نظرتان شوید.

در گوشه سمت راست فیلدی که برای تایپ متن پست ارائه شده است، یک آیکون با نماد “زنگوله” را مشاهده می‌کنید. این آیکون را لمس کنید تا خطی بر روی آن کشیده شود.

 

به این صورت حالت ارسال پست بی صدا یا بدون اعلان در کانال تلگرام شما فعال شده است. از این پس هر پستی که در کانال ارسال کنید بدون ارائه اعلان برای کاربران کانال در آن ضمیمه می‌شود. به منظور غیر فعال کردن این حالت کافیست که مراحل فوق را یک بار دیگر طی کنید تا خط موجود بر روی آیکون “زنگوله” برداشته شود.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

اموزش کار با تلگرام

 

چگونه پست های تلگرام را زمان بندی کنیم؟

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی خلاق و نوآوری چون تلگرام، ربات ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه ای به خود می گیرند. اگر یکی از مدیران کانال های نسبتاً پر مخاطب تلگرامی هستید، پس حتماً زمان و نحوه ی ارسال پست ها در کانال تان برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

با به روز رسانی های متعدد حالا امکان هوشمندتر کردن کانال های تلگرامی نیز برای کاربران فراهم شده است. در همین رابطه قصد داریم ساخت ربات شخصی را به شما آموزش دهیم؛ رباتی که می تواند پست های شما را به صورت زمانبندی شده داخل کانال تان ارسال و به شما در مدیریت آن کمک کند.

 

ربات شخصی خود را بسازید

همانطور که گفته شد برای استفاده از قابلیت زمانبندی ارسال پست ها باید برای خود یک ربات شخصی بسازید. تلگرام برای این کار ربات هوشمند بات فادر (BotFather) را در اختیار کاربران گذشته تا به وسیله آن بتوانند ربات های مختص به خود را بسازند. برای ساخت ربات شخصی خود با استفاده از آیدی BotFather@ و یا این لینک وارد ربات مذکور شوید.

 

پس از آن روی دکمه Start ضربه بزنید و گزینه newbot/ را برای ساخت ربات جدید انتخاب کنید.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

 ارسال پست های شما به صورت زمانبندی شده داخل کانال تان

 

با پشت سر گذاشتن این مراحل بات فادر از شما می خواهد که نام ربات خود (مانند DigiTech) را انتخاب نمایید. حالا باید نام کاربری مختص به ربات شخصی تان را نیز برای بات فادر ارسال کنید. نام کاربری مورد استفاده شما باید حتماً به کلمه bot ختم شود (مثل Digitechpostbot) و پیش از این نیز کسی آن را برای ربات خود انتخاب نکرده باشد.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

 

پس از پایان یافتن این مراحل ربات شما ایجاد خواهد شد. در همین رابطه بات فادر پیامی حاوی توکن برای شما ارسال می کند. توکن ها به شما اجازه دسترسی به HTTP API را می دهند و به وسیله آن ها می توانید ربات خود را شخصی سازی نمایید.

 

 شبکه های اجتماعی, هوشمند کردن کانال های تلگرام

 

نگران نباشید برای ساخت رباتی که قادر به زمان بندی ارسال پست ها در تلگرام باشد به دانش برنامه نویسی نیاز ندارید. به عبارت دیگر این کار را ربات Manybot@ به سادگی هرچه تمام تر برای شما انجام می دهد. کافیست پیام حاوی توکن که بات فادر برای شما ارسال کرده بود را به صورت کامل برای این ربات بفرستید.

 

نگران نباشید برای ساخت رباتی که قادر به زمان بندی ارسال پست ها در تلگرام باشد به دانش برنامه نویسی نیاز ندارید.

برای انجام این کار وارد ربات Manybot شده، روی دکمه Start ضربه بزنید و پس از آن زبان ربات را به فارسی تغییر دهید. Manybot به شما کمک می کند ربات های خودتان را ایجاد و با استفاده از آن دستورات سفارشی و فهرست های مختص به خود را ایجاد کنید.

 

از طریق منوی ربات مذکور روی گزینه «ساخت ربات جدید» ضربه بزنید. با انجام این کار ربات Manybot از شما می خواهد که با استفاده از بات فادر رباتی جدید ایجاد کنید و پس از آن کد ارسال شده توسط بات فادر را برایش ارسال نمایید تا روند ساخت ربات مختص به شما را آغاز کند.

 

با ارسال کد مورد نظر برای Manybot باید چند لحظه ای منتظر بمانید. پس از آن با پیام موفقیت آمیز بودن فرآیند پذیرش توکن و ایجاد ربات شخصی سازی شده مواجه خواهید شد.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/silent-telegram2-posts.html



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

همانطور که می دانید سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سیستم نیرومند در زمینه طراحی سایت می باشد که به وسیله افزونه هایی که دارد ، می تواند تکمیل شود و مورد بهره‌گیری پیمان گیرد. به همین خاطر افزونه های مجانی و پرمیوم بسیاری در دسترس قرار دارد که با هر کدام از آنها میتوان بیچارگی خود را رفع کرد و امکانات بهتر و حرفه ای تری را در سایت پیاده سازی کرد افزونه های ضروری در وردپرس زیاد وجو داردکه باید آنها را معرفی کرده و تا بتوان از آنها بهره‌گیری کرد .

Advertisements

۲۸ افزونه کاربردی و بایسته در وردپرس
در مخزن وردپرس پلاگین های زیادی در دسترس است اما این شمار پرتو دهنده این نیست که کل آنها را برای سایت ما مهم و کاربردی است و باید آنها را نصب کرد بلکه باید در گویه هر یک از آنها شناخت پیدا کرد و برحسب احتیاج ، پلاگین بایسته خود را در انبار- انباشتگاه وردپرس یافته و نصب کرد .

از سال ۱۳۹۴ لغایت به امروز ۳۴/۵۴۱ افزونه ساخته شده است ۷۸۲/۲۴۹/۷۸۹ بار دانلود شده اند این رقم زیاد قابل پروا می باشد و در سال ۱۳۹۵ بر تعداد این رقم افزوده شده است و روز به روز این شمار افزایش پیدا می کند و توسعه دهندگان اکثریت شروع به ساخت و ایجاد پلاگین ها می کنند . نکته مهم این است که وردپرس فقط سی ام اسی است که در مارکت میزان ۶۱ درصد بهره‌گیری کننده را به خویش گزین کردن دیتا است و پس متعلق به به ترتیب جوملا با ۸ درصد ، دروپال با ۵ درصد ، مجنتو با ۳ درصد می باشد .

اگر شما جزء کسانی هستید که به تازگی با وردپرس آشنا شده اید و آن را شناخته اید باید حتما افزونه های وردپرس را شناخته و بهترین و کارآمد ترین آنها را گزینش کنید . به همین خاطر تصمیم گرفتیم افزونه های مفیدی را که می توانید در سایت از آنها استفاده کنید و اصولا در تمام سایت ها مورد بهره‌گیری پیمان می گیرند را به شما معرفی کنیم ، این افزونه ها در بخش بندی ذیل پیمان می گیرند:

افزونه های بهینه سازی و سئو وردپرس
WordPress seo by yoast : افزونه سئوی وردپرس ، این افزونه موجب میشود تا با به کارگیری آن ، ما در سایت خویش مراحل بهینه سازی را انجام دیتا و کارایی سایت را افزایش دهیم .نسخه پریمیوم افزونه yoast
W3 tatal cache : این افزونه ، افزونه کش وردپرس است که با افزایش صفحات سایت در گوگل موجب شفا تاثیر و بهینه سازی سایت خواهد شد و سرعت سایت را نیز بالا میبرد .
All in one seo pack : این افزونه نیز از پلاگین ها سئو و بهینه سازی سایت است که می تواند با نرمش بالای خود سئو سایت را خیلی بهتر درمان ببخشید .افزونه سئو All in One SEO Pack Pro پرمیوم
افزونه های امنیت و ایمنی وردپرس
Akismet : این پلاگین در مقوله چک کردن کامنت ها و نقطه نظر ها مورد کاربرد قرار می گیرد ، اسپم ها را شناسایی کرده و کامنت ها و نظراتی را که کاربران در سایت قرار می دهند را چک کرده و اگر بر خلاف قوانین باشند ، آنها را تایید نمی کند .
WordPress simple firewall : این افزونه با کمک یک فایروال از سایت شما محافظت کرده و از ورود اسپم ها نیز بازداری می کند و یک امنیت و ایمنی مناسب و لازم را برای ورود به سایت به وجو خواهد آورد .
Wordfence : این پلاگین شامل فایروال ، آنتی ویروس ، اسکن تارنما ، اسکن کردن آدرس ها و کش تند در موتور های جستجو می باشد .

معرفی افزونه های کاربردی طراحی سایت خبری


افزونه های فرم ساز در وردپرس
Jetpack contact form : این افزونه از افزونه های فرم ساز است و با به کارگیری آن شما به راحتی می توانید در هر صفحه یا فیش و در نوشته فرم تماس برپایی کنید . از امکانات ویژه ای که این افزونه دارد می توان به اضافه کردن فیلد های مورد بیچارگی ، سفارش سازی اعلانات ایمیل ، ممانعت از اسپم شدن نقطه نظر ها ، ریدایرکت کردن لینک ها ، صفارش سازی نما فرم و … اشاره کرد .
Wp contact form : با این افزونه می طاقت فرمی جهت تماس کاربران با شما را در سایت ایجاد کرد .
Gravity forms : شما اگر بخواهید هر گونه فرمی را به سادگی در سایت خود بسازید می توانید از این پلاگین بهره‌گیری کنید جالب است بدانید که بیش از ۱ میلیون سایت وردپرسی از این فرم ساز مستفیض هستند .
Contact from 7 : این فرم تماس یکی از مشهورترین می باشد که بسیار ساده و منعطف است به طوری که ۱۶ میلیون بار توسط کاربران وردپرسی دانلود و کاربرد شده است .
Disqus : این افزونه در جهت بارگذاری سریع و سطح کاربری بصری برای دسته نقطه نظر ها و ارسال ایمیل ، اطلاع رسانی به کاربران باره کاربرد است . کاربرانی که حائز اکانت فیسبوک یا گوگل پلاس هستند به راحتی می توانند وارد شوند و کامنت بگذارند .
افزونه های شبکه های اجتماعی در وردپرس
Shareholic : شما می توانید پلتفرم محتوایی را برپایی کرده و به وسیله ی آن به راحتی از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و محتوا را به اشتراک گذارید و حتی آنها را آنالیز کنید.
Social media feather : دکمه های شبکه های اجتماعی را در برگزیدن شما می گذارد و امکان در نظر اخذ پوسته های مختلف را به شما میدهد و در ضمن به آسانی میتوان از شبکه های اجتماعی با تاثیر بالا و به سرعت در سایت خود ، بارگذاری کنید .
Addthis share buttons : این پلاگین به شما امکانادغام ۳۳۰ پلتفرم اجتماعی و بوکمارک کردن تارنما ها را می دهد .
Sharethis : یکی از افزونه های مشهور در این گویه می باشد که حدود ۱/۵ میلیون بار دانلود شده است .
افزونه های اسلایدر در وردپرس
Smooth slider : شما این افزونه ، می توانید درونمایه و تصاویر را به صورت متحرک درآورده و به نمایش بگذارید .
Wow slider : ایجاد اسلایدر ها با عکس ها و برپایی افکت های گوناگون به آن ، با کمک این افزونه شدنی است .
Meta slider : یک پکیج کامل می باشد که حائز ۴ اسلایدر متفاوت است که شما با هر یک از آنها می توانید اسلایدر های رسپانسیو برپایی کنید .
افزونه های آمارگرفتن سایت در وردپرس
Google analytics : امکان تماشا شمردن و رویدادها در سایت ، را به وسیله گوگل آنالیتکس به شما می دهد فقط کاری که شما باید اتمام دهید این است که کد تایید را از گوگل آنالیتکس اخذ و در افزونه قرار دهید .
Wp state Dashboard : این افزونه شدامد و احصاء سایت را به چهره نمودار نمایش میدهد و همچنین افرادی را که در شبکه های اجتماعی عضو هستند را مشخص می کند .
Jetpack : این افزونه شما را به سایت wordpress. com وصل کرده الی بتوانید بعضی از افزونه ها را متعلق به اخذ کنید ، این افزونه از سایت وردپرس توان می گیرد
Google analyticator : این افزونه نیز اتفاقات و احصاء گوگل آنالیتکس را در داشبورد سایت نمایش میدهد .
افزونه های مدیریت درونمایه در وردپرس
Editorial calendar : جهت نظم بخشیدن به تولید درونمایه ، برپایی تقویم زمانبندی شده و برپایی جدول برنامه ریزی شده برای انتشار پست ها و … از این افزونه میتوان بهره‌گیری کرد .
Content scheduler : شما زمانی که محتوایی را ایجاد کرده و یا آن را ویرایش می کنید می توانید با این افزونه تاریخ تعیین شده را ، به شما تذکر کند . شما این جدول را می توانید به چهره اتوماتیک تنظیم کنید .
Aged content message : اگر بخواهید پیامی را در بالای نوشته های احد به چهره یک اطلاع رسانی نمایش دهید می توانید از این افزونه کمک بگیرید .
افزونه های بک آپ گیری در وردپرس
BackWp up : شما با این افزونه از سایت وردپرسی خود می توانید یک نسخه حامی بگیرید لغایت در سررسید لازم آن را بازگردانی کنید و یا نسخه حامی خود را در دراپ باکس ذخیره کنید .
Wp DB backup : این افزونه ۲ میلیون بار دانلود شده است و یگانه از سرشناس ترین افزونه ها در زمینه بک آپ گیری از پایگاه داده وردپرس است .
Vaultpress : این افزونه امکان تهیه بک آپ و بازگردانی آن را به ابتدایی ترین طریق و با سرعت بالا در گزین کردن شما می گذارد .



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

آموزش کار با توییتر, شبکه اجتماعی توییتر

شبکه اجتماعی توییتر

 

زمانی فرا می رسد که خلاص شدن از شر رسانه های اجتماعی ، راه حلی است که ما به آن نیاز داریم و ما در این مطلب راه حل خارج شدن از توییتر را به شما آموزش می دهیم.

 

در این مطلب ما دو روش را به شما آموزش می دهیم:

(الف) حذف دائمی توییتر

(ب)غیرفعال کردن موقت توییتر.

 

چگونه حساب توییتر را حذف کنیم؟

چگونه داده ها را از توییتر بارگیری کنیم؟

قبل از اینکه در نهایت توییتر را ترک کنید ، باید تمام داده های خود را از توییتر (توییت ، خاطرات و موارد دیگر) بارگیری کنید و در اینجا یک روش ساده برای انجام این کار وجود دارد:

 

به توییتر بروید و وارد حساب کاربری توییتر خود شوید.

روی Profile خود ضربه بزنید و به گزینه  Settings بروید.

 

آموزش کار با توییتر, شبکه اجتماعی توییتر

غیرفعال کردن حساب توییتر

 

تنظیمات حساب را انتخاب کنید ، روی گزینه Twitter Data Data خود ضربه بزنید و رمز عبور خود را تایپ کنید تا داده ها را دریافت کنید.

 

آموزش کار با توییتر, شبکه اجتماعی توییتر

 

در پی این امر ، توییتر درخواستی را برای همین مورد دریافت می کند و به شما از طریق ایمیل اطلاع می دهد که چه زمان بایگانی آماده بارگیری است.

برای دانلود بایگانی می توانید بر روی لینک موجود در نامه کلیک کنید.

 

غیرفعال کردن توییتر به طور موقت ؟

اگر احساس می کنید می خواهید مدتی از توییتر دور باشید ، می توانید بطور موقت و بدون حذف حساب توییتر خود این کار را انجام دهید. در اینجا راهنمایی در مورد چگونگی غیرفعال کردن موقت توییتر آورده شده است:

توییتر را باز کنید.

به حساب توییتر خود وارد شوید.

از منوی تنظیمات موجود در زیر گزینه More گزینه Settings and Privacy  را انتخاب کنید.

 

آموزش کار با توییتر, شبکه اجتماعی توییتر

 

بر روی Account ضربه بزنید و گزینه  Deactivate  را انتخاب کنید.

 

آموزش کار با توییتر, شبکه اجتماعی توییتر

 

برای غیرفعال کردن توییتر ، رمز عبور خود را دوباره وارد کنید.

 

غیرفعال کردن توییتر در Android و iOS :

روند غیرفعال کردن توییتر برای کاربران Android و iOS بسیار ساده و شبیه به روشی است که از طریق نسخه وب توییتر انجام شده است:

 شما باید برنامه توییتر را در Android یا iOS باز کنید.

به منوی Settings and Privacy بروید و گزینه Account را انتخاب کنید.

پس از این ، فقط روی گزینه Deactivate ضربه بزنید ، دوباره رمزعبور خود را وارد کنید ، و خارج شوید.

 

نحوه فعال سازی توییتر

روند غیرفعال کردن توییتر روند موقت (فقط 30 روز) است. بنابراین ، شما می توانید هر روز ، به سادگی با ورود به حساب توییتر خود 30 روز قبل از غیرفعال کردن به توییت خود بازگردید.

 

چگونه دائماً توییتر را حذف کنیم :

اگر تصمیم گرفته اید که توییتر را دائما حذف کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این نیست که تا 30 روز پس از غیرفعال کردن حساب خود وارد حساب توییتر خود نشوید. پس از عبور از جدول زمانی "30 روز" ، توییتر به طور خودکار حساب شما را برای همیشه حذف می کند.

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/delete-twitter2-account.html



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

در این مطلب به شما می آموزیم که چگونه آدرس اینترنتی را برای یک تصویر آنلاین پیدا کنید. ساده ترین و رایج ترین روش برای انجام این کار استفاده از جستجوی گوگل است ، اگرچه می توانید URL را برای تصاویر در بیشتر موتورهای جستجو پیدا کنید. اگر می خواهید از رایانه خود URL را به یک تصویر اختصاص دهید ، می توانید تصویر را در Imgur بارگذاری کنید و URL را از آنجا کپی کنید.

 

روش 1

با استفاده از گوگل در دسکتاپ

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

در مرورگر وب رایانه خود به آدرس https://images.google.com/ بروید . با این کار صفحه جستجوی Google برای تصاویر باز می شود.

  

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

یک کلمه برای جستجوی تصویر وارد کنید. 

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

روی "Search" کلیک کنید. در سمت راست کادر متن است. با این کار Google  جستجو می کنید تا تصاویر مربوط به عبارت شما را جستجو کند.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

تصویر خود را پیدا کنید، تا زمانی که نتیجه ای پیدا نکردید که متناسب با نیازهای شما باشد ، از طریق نتایج حرکت کنید.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

تصویر را باز کنید. برای انجام این کار یکبار روی تصویر کلیک کنید.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

روی تصویر راست کلیک کرده و بسته به مرورگر خود یکی از موارد زیر را کلیک کنید:

کروم: روی Click Copy image address  کلیک کنید.

فایرفاکس:روی Click Copy Image Location کلیک کنید.

مایکروسافت اج :روی  Click Copy link کلیک کنید.

اینترنت اکسپلورر: روی Properties کلیک کنید ، آدرس URL را در سمت راست عنوان "Address" انتخاب کنید و Ctrl + C را فشار دهید .

سافاری - روی  Copy image address کلیک کنید.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

URL را جایگذاری کنید. برای دیدن آدرس URL برای عکس خود ، آن را با قرار دادن نشانگر در جعبه متن یا برنامه متنی و فشار دادن Ctrl + V (Windows) یا ⌘ Command + V (Mac) قرار دهید.

 

با استفاده از Google در Mobile

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

مروگرگوگل کروم را باز کنید.

اگر برنامه Google Chrome ندارید ، می توانید آن را به صورت رایگان از فروشگاه App iPhone یا Google Play Store Android بارگیری کنید.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

روی نوار آدرس ضربه بزنید. در بالای صفحه است. صفحه کلید تلفن هوشمند یا تبلت شما باید ظاهر شود.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

یک کلمه برای جستجو وارد کنید.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

روی Search ضربه بزنید. در صفحه کلید است. با این کار نتایج جستجوی Google یا عبارت شما را در Google جستجو می کند.

در Android ، به جای آن ، می توانید روی Go یا Enter / Return here ضربه بزنید.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

روی برگه IMAGES ضربه بزنید. این برگه در بالای صفحه نتایج است. انجام این کار باعث می شود Google Chrome فقط تصاویر را نمایش دهد.

 

 لینک url عکس, طریقه دریافت url

 

تصویر خود را پیدا کنید، تا زمانی که عکسی را پیدا کنید که با جستجوی شما مطابقت داشته باشد ، نتایج را مرور کنید.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/get-images01-urls.html



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()