نوشته شده توسط : ساحل

یکی از اصول مهم در برپایی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی فرآوری محتوای باارزش و باکیفیت است. محتوایی که تولید می‌کنید باید مخاطبان را درگیر کرده و تعامل برپایی کند. محتوای باارزش محتوایی است که لایک، ریتوییت، اشتراک‌گذاری و ... اخذ کند.

بنابراین سؤال این است که چه گونه محتوای رسانه‌ی اجتماعی‌ علاقمندان اکثریت دارد؟

در این مطلب ما ارزش را به معنی فایده مراجعت سرمایه تعریف می‌کنیم. به همین ترتیب درباره محتواهایی بحث می‌کنیم که بیشترین ارزش را در شبکه‌های اجتماعی دارند.

 

۱) اینفوگرافیک‌ها

اینفوگرافیک‌ها بیشترین محتواهای به اشتراک‌گذاری‌ شده در شبکه‌های اجتماعی‌اند.

در سال ۲۰۱۳، اسلایدشیر (شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری‌ فایل‌ها در زمینه‌های مختلف) گزارش داد: داده‌ها در زمینه‌ی اینفوگرافیک‌ها بیشتر از دیگر انواع محتواها به اشتراک گذاشته می‌شوند. جالب است هنوز هم این روند به قوت خود باقی است.

نوح کاگان (Noah Kagan) اخیراً عظیم‌ترین مطالعه‌ی اشتراک‌گذاری‌ شبکه‌های اجتماعی را بر روی کره زمین، سپریدن داده است. او و تیم‌اش داده‌های بیش از ۱۰۰ میلیون مقاله را مورد رسیدگی پیمان دادند.

محتوای رسانه های اجتماعی-وبلاگ اخباررسمی

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، اینفوگرافیک‌ها بیشترین به اشتراک گذاری را داشته‌اند. اینفوگرافیک‌ها فوق‌العاده جذاب هستند. از آنجایی که انسان اطلاعات بصری را سریع‌تر از واژه ها پردازش می‌کنند، اینفوگرافیک‌ها تاثیرگذاری بیشتری دارند.

اینفوگرافیک با به کارگیری قدرت بصری، درونمایه را جذاب‌تر کرده و ذهن را برای خواستن حاضر می‌کند. این‌که کودکان کتاب‌های حائز عکس ها را برادر دارند یک امر بدیهی است، ولی این فقط محدود به کودکان نمی‌شود؛ بزرگسالان نیز به همین شکل‌اند.

اینفوگرافیک‌های خود را به اشتراک گذارید الی در دنیای رسانه‌های اجتماعی بارها به اشتراک گذاشته شوید.

 

۲) محتوای تعاملی

رسانه از جهت نوع نشر و اشاعه درونمایه به دو نوع تعاملی و غیرتعاملی دسته می شود. رسانه‌های تعاملی مثل شبکه های اجتماعی، به نوع ای طراحی می‌شوند که قالبی دو سویه داشته و محتوای مشارکتی تولید کنند. رسانه‌ای همانند تلویزیون و یا رادیو حالتی یک سویه دارد و پیامی را به مخاطب ارسال می‌کند که بازخورد ندارد، به همین دلیل غیرتعاملی نامیده می‌شود.

صنعت تولیدمحتوا استراتژی خود را از شکل صرفاً خوانده شدن تغییر دیتا است. درعوض، حرفه‌ای‌ها محتوایی فرآوری می‌کنند که بهتر بتوان با آن تعامل داشت.

نقل قولی از ویلیام کومکوویچ (William Comcowich)، مدیر عامل شرکت Cyber Alertهست، که می‌گوید:

تولیدمحتوا بیش از این‌که کلماتی روی سایت شما باشد، تجارب جذابی است که برای مشتریان‌تان ایجاد می‌کنید.

تست‌ها و آزمون‌ها محتواهای دوسویه هستند. کاربران صرفاً به مصرف محتوا نمی‌پردازند بلکه با آن به سپریدن کاری مشغولند. علاوه بر این، مردم علاقمندند که نتایج آزمون‌ها را نیز به اشتراک گذارند.

 

۳) محتوایی که احساسی مثبت و نیرومند تداعی می‌کند

اگر محتوای شبکه‌های رسانه‌ای شما احساسات مردم را چندان تحت تأثیر قرار ندهد، به بردباری زیاد اشتراک‌گذاری‌ هم اتمام نخواهد شد. تحقیقات اثر می‌دهد پست‌های باارزش احساسی اغلب به اشتراک درمی‌آیند.

محتوای احساسی-وبلاگ اخباررسمی

انواع احساسات مختلفی وجود دارند، ولی کدام نوع از احساسات بیشترین بهره را در شبکه‌های اجتماعی خواهند داشت؟

محتوای احساسی-وبلاگ اخباررسمی

چندان تعجب‌آور نیست که حس شادی، حسی است که مردم را اغلب اغوا می‌کند.

اگر شما خواهان یک کار و جنبش رسانه‌ای ارزشمند هستید، مهم نیست که در چه حرفه‌ای مشغول به کارید، روی احساسات تمرکز کنید!

احساسات یک زبان جهانی است که حس مشابهی را در مردم دانشمند تداعی خواهد کرد.

 

انواع محتوا برای شبکه های اجتماعی

۴) محتوای به اتفاق با تصاویر

خیلی بعید از تصور نیست که محتوای غنی از عکس ها قابلیت اشتراک‌گذاری‌ بالایی دارند. بسیاری از تحقیقات نیز نشانگر این موضوع بوده‌اند که محتواهایی که شامل تصاویر هستند تاثیرگذاری اکثریت دارند. از دسته تحقیقات بافر (Buffer ) که در زیر نتیجه‌ای متعلق به آمده است:

محتوای بصری-وبلاگ اخباررسمی

همان‌طور که در مورد اول اشاره کردیم، مغز تصاویر را همنشین دارد، هنگامی که شما مطالب رسانه‌ای خود را با عکس ها داغ‌تر می‌کنید، مغز و چشم به سمت آن کشیده می‌شوند، با آن وابستگی پایدار می‌کنند و به شما فرمان می‌دهند آن را به اشتراک بگذارید.

می‌توانید این نکته را در اثناء فرآوری محتوای خود رعایت کنید الی تأثیرات آن را به چشم خویش ببینید.

 

۵) لیست‌ها

یکی از نتایج بارز در این‌باره پرتو می‌دهد که :

مردم دوست دارند اینفوگرافیک‌ها و لیست‌ها را اغلب از سایر انواع محتوا به اشتراک بگذارند.

می‌توانید این نتایج را مجدد ببینید:

محتوای رسانه های اجتماعی-وبلاگ اخباررسمی
بازاریابان محتوا، درونمایه را طبق گونه پست وبلاگی دسته‌بندی کرده‌اند. اینجا به تقسیم‌بندی رایج در این‌باره می‌پردازیم:

پست‌های لیستی: محتوایی که دربرگیرنده تعداد مشخصی نکته است، مثل مقاله‌ای که الان درحال خواندنش هستید.
پست‌های چگونه یا How To: پست‌هایی که به چگونگی ریزبین یک کار می‌پردازند.
پست‌های چه‌چیزی یا What: مقالات خبری و اطلاعات عمومی.
پست‌های چرا یا Why: این‌ها در‌واقع مقالات توصیفی هستند و معمولاً در تیتر خود با واژه چرا ابتدا می‌شوند.
طبق داده‌های کاگان پست‌های لیست‌وار در صدر قرار گرفته‌اند، از آن‌جایی که وی ۱۰۰ میلیون مقاله را مورد رسیدگی قرار دیتا است، داده‌های وی قابل گواهمندی هستند.

برخی از نویسندگان به این موضوع اشاره کرده‌اند که مغز انسان اغلب به سمت لیست‌ها کشیده می‌شود. فلذا ما بیشتر دوست داریم که پست‌های لیستی موجود در شبکه‌های اجتماعی را به اشتراک گذاریم، با آن تعامل داشته باشیم و از آن‌ها به نوعی بهره‌مند شویم.

 

۶) محتواهایی که ارزش خبری دارند

براساس تحقیقات، مقالات خبری بیشتر در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک‌گذاری‌ می‌شوند تا دیگر مقالات.

محتوای خبری-وبلاگ اخباررسمی

داده‌ی بالا شمار اشتراک‌گذاری‌‌ها برای یک دوره‌ی ۶ماهه‌ی مربوط به یک صنعت را اثر می‌دهد. کسب‌وکارهایی که مشغول فرآوری درونمایه هستند اغلب روی مطالب عمیق و طولانی تمرکز می‌کنند لغایت تازه ها کوتاه.

اگر در صنعت تازه نیستید، احتمالاً نمی‌خواهید مقالات خبری فرآوری کنید. ولی چرا نباید این پیشه را اتمام دهید وقتی مردم به این پیشه علاقه دارند؟

اگر شما در حوزه‌ی خبر، سرگرمی یا تکنولوژی هستید، پست‌های چه چیزی ارزشمند خواهند بود. در غیر اینصورت، بهتر است از سایر روش‌هایی که در این مقاله اشاره شد، استفاده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

جلوگیری از قطع شدن مداوم اتصال اینترنت


اگر از قطع و وصل زیاد مودم شکایت دارید به آدرس زیر بروید و عبارت مربوطه را وارد نمایید.

این عمل باعث می شود که ارتباط مودم بدون پاسخ ۵ ثانیه ای پایدارتر بماند.

اگر با ویندوز ۹۸ یا ME کار می کنید به این آدرس بروید :

 

Control Panel > Modem > General > Properties > Connection > Advanced

 

سپس در قسمت Extra Seting عبارت S۱۰=۵۰ را وارد کنید.

اگر از ویندوز XP استفاده می کنید به این آدرس بروید :

 

Control Panel > Phone and Modem Option > Modem > Properties > Advanced

 

 

نکته : در صورتی که در Control Panel، گزینه Phone and Modem Option را پیدا نکردید، در قسمت سمت چپ بر روی Switch to Classic view کلیک کنید در قسمت Extra Seting ، عبارت S۱۰=۵۰ را وارد نمائید. اگر در قسمت Extra Seting از قبل عبارتی نوشته شده بود، آن را با یک کاما از دستور بعدی جدا کنید. بدین ترتیب و به یقین از شر Disconnect های متوالی و آزار دهنده خلاص خواهید شد و یک ارتباط امن و تا حد ممکن مطمئن را تجربه خواهید کرد

 

منبع:
https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/prevent-internet-connection.html



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 

پاک کردن اطلاعات خصوصی از روی تلفن همراه

 

موبایل جدیدی خریده اید. مبارک باشد. حال با موبایل قدیمی تان چه می کنید؟ آن را می فروشید؟ به دوست یا خانواده می بخشید؟ بسیار خوب است. اما برای عکسها، لیست شماره تلفن ها و دیگر اطلاعات شخصی موجود روی موبایل قدیمی فکری کرده اید؟! پاک کردن تمامی اطلاعات شخصی قبل از آنکه گوشی به دست شخص دیگری بیافتد، موضوعی بسیار مهم و حیاتی است.

 

۱- البته قبل از انجام این کار، یادتان باشد که از همه اطلاعات روی آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و همچنین دیتاهای مهم مانند شماره های تماس و برخی عکس، آهنگ، متن و اس ام اس ها را به گوشی جدید منتقل کنید.

 

۲- سپس اطمینان یابید که اطلاعات روی کارت های حافظه گوشی را هم پاک کرده اید. این کار به صورت معمول با فرمت کردن کارت های میکرو اس دی موجود بر روی موبایل انجام می گیرد. با این کار اطلاعات روی کارت حافظه کاملا پاک خواهند شد. کار ساده تر هم نگهداری کارت حافظه و استفاده از آن بر روی موبایل جدید یا به عنوان یک ابزار نگهداری اطلاعات بک آپ است. صاحب جدید موبایل می تواند متناسب با نیازاش یک کارت حافظه جدید خریداری کند.

 

۳- آخرین مرحله هم که از همه مهمتر است، انجام عملیات پاک کردن اطلاعات روی تلفن همراه هوشمند از طریق اجرای ریست کارخانه ای یا Factory data reset است. البته در برخی تلفن ها ممکن است با نام factory wipe یا hard reset هم دیده شود. این کار همه برنامه ها و اطلاعات شخصی موجود روی گوشی را پاک کرده و آن را به وضعیتی که اولیه خرید بر می گرداند.
م

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/information-mobile-phone.html



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

۲۰ ایده فرآوری محتوا که بازدیدکنندگان را به سایت شما سرازیر می‌کند
۰
اشتراک‌گذاری
اگر اینترنت نقش مهمی در بازاریابی‌ کسب‌وکارتان دارد، تهیهٔ محتوای باکیفیت مسئلهٔ مهمی برای شماست. حتما برایتان قبل آمده که در مقابل صفحهٔ رایانه یا درحالی‌که به صفحهٔ اینستاگرام در گوشی موبایل خیره شده‌اید، نتوانید چیزی برای نگارش پیدا کنید؛ ذهن‌تان قفل شده و برای یافتن موضوعی جذاب تقلا می‌کنید. اگر این تجربه‌ای آشنا برای شماست، این مطلب را از دست ندهید.

 

حتما بخوانید:
۷ روش فرآوری محتوای با کیفیت
سئو یا بازاریابی محتوایی؛ چطور هر دو را مقارن استاد شویم؟
۴ فرمول فرآوری درونمایه برای کارایی گذاری و جذب مخاطب
در کسب‌وکارهایی که از محتوا برای جلب مخاطب و درگیر کردن مشتریان نهفته کاربرد می‌شود، خلق یا شناسایی ایده‌های نو و جذاب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. من سالانه بیش از ۱۰۰ نوشتار با میانه ۱۵۰۰ واژه در سایت‌ها و وبلاگ‌های گوناگون می‌نویسم. در این میانی به‌تجربه، نکاتی را آموخته‌ام که اکنون آنها را با شما در میانی می‌گذارم. این شما و این ۱۱ نکتهٔ راه‌گشا برای نوشتن و تولید محتوا.

۱. ببینید «الان چه چیزی خیلی داغ است»
دست‌اندرکاران صنعت شما، اکنون از چه می‌گویند و به‌دنبال چه اخباری هستند؟ این روزها سوژه داغ صنعت شما چیست؟ با شناسایی روندها و موضوعات موردتوجه در صنعت مربوط، به گمان کردن بسیار سوژه جذابی برای نگارش پیدا می‌کنید.

اگر نمی‌توانید با اطمینان روندها را معرفی کنید، نگاهی به BuzzSumo.com بیندازید. با تایپ کردن موضوع در این سایت، فهرستی از مطالبی که بیشترین به‌هم‌رسانی را در بازار قصد شما داشته‌اند، به شما ارائه می‌شود.

۲. چیزی را به مخاطبان آموزش دهید
چند ایده تولید محتوا

یکی از روش‌هایی که به روان کردن جنبش انگشتان‌تان روی صفحه کلید کمک می‌کند، نوشتن برای تعلیم کاری‌ست که به‌خوبی بلدید. این کاری ساده است؛ کافی‌ست انگاشت کنید دوستی از شما دراین‌باره ارشاد خواسته است. چهارچوب و گام‌های انجام کار را مشخص کنید، خواهید دید که در زمانی کوتاهی به محتوایی جذاب می‌رسید.

علاوه بر این، خوب است بدانید مقاله‌ها و مطالب با موضوع «چطور …» معمولا جایگاه نکوداشتن در رتبه‌بندی گوگل دارند، زیرا افراد زیادی از این موتور جست‌وجو برای یادگیری دربارهٔ سوژه یا فعالیتی خاص کاربرد می‌کنند.

۳. از رقبا کش بروید
بی‌تردید منظورم این نیست که محتوای رقیب را کلمه به واژه کپی کنید. ولی خواستن محتوای برترین رقبا، روشی مؤثر برای دست‌یابی به ایده‌های جدید است. برای نمونه، با نگاهی به Moz.com ممکن است متوجه مقاله‌ای با عنوان «حواس‌تان باشد؛ گوگل جدید در راه است» شوید. با خواستن این مطلب شاید بخواهید دربارهٔ این بنویسید که «گوگل تغییر کرده است، حواس‌تان باشد از کاروان جا نمانید».

۴. سایت‌ها و بلاگ‌های صنعت را بخوانید
در اغلب صنایع، سایت‌ها یا انجمن‌های مجازی شناخته‌شده‌ای هستی دارند که کاربران در آنها به بحث و تبادل نظر می‌پردازند. موضوعات پرطرفدار که بحث پیرامون آنها زیاد است و اغلب هم‌رسانی می‌شوند، ایده‌های نکویی برای نگارش به شما می‌دهند.

۵. دنباله‌ای برای مطالب پرطرفدار اسبق بنویسید
دنباله نویسی ایده فرآوری درونمایه است

از هالیوود آموزه بگیرید؛ دنباله‌سازی کنید.

نگاهی به مطالب و مقاله‌های چند سال ماضی بیندازید. معمولا چند تایی از آنها با ناسازگاری به جایگاه بالاتری در وسط مخاطبان دست یافته‌اند. از موفقیت آنها سهم بگیرید و ادامه‌ای برای آنها بنویسید.

۶. از ابزارهای معرفی کلمهٔ کلیدی استفاده کنید
هیچ کس دلش نمی‌خواهد چیزی بنویسید که خوانده نشود. می‌توانید از چیزی بنویسید که همین اکنون هم آدم‌های زیادی به‌دنبال اطلاعاتی دربارهٔ آن هستند.

یکی از بهترین ابزارها برای معرفی این موضوعات، «کی‌ورد پلنر» (keyword planner) است. این افزار مناسب‌ترین کلمه‌های کلیدی برای جست‌وجو در زمینه‌ای ویژه را معرفی می‌کند. در کی‌ورد پلنر گوگل به فهرستی از موضوعات پیوسته دست می‌یابید. همچنین با توجه به تعداد جست‌وجوی ماهانهٔ عبارت‌های مختلف، متوجه می‌شوید موضوعات گوناگون چقدر موردتوجه و پرطرفدار هستند.

۷. دربارهٔ اشتباهات بزرگ‌تان بنویسید
همهٔ ما اشتباه می‌کنیم. اگرچه گوشزد و صحبت دربارهٔ آنها شدنی است برایمان خوشایند نباشد، اما این اشتباهات موضوعات جذابی برای خوانندگان ما هستند. غرور را کنار بگذارید و با نوشتن از اشتباهات‌تان به سایرین کمک کنید الی از اشتباهات مشابه دوری کنند.

۸. با آدم‌های کامیاب مصاحبه کنید
به عنوان ایده فرآوری محتوا به مصاحبه با آدم ها اندیشه کنید.

یکی از ساده‌ترین راه‌های تهیهٔ محتوا، مصاحبه با افراد از طریق ایمیل و انتشار پاسخ‌های آنهاست. کافی‌ست فردی کارشناس و اثرگذار را در صنعت مربوطه پیدا کنید و به‌وسیلهٔ ایمیل (یا تماس تلفنی و ضبط مکالمه) با او مصاحبه کنید. بعد از نوشتن مقدمه‌‌ای دوبندی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها را بیاورید.

۹. برای کتاب‌ها نقد بنویسید یا آنها را چکیده کنید
در چند وقت بازپسین چه کتاب جذابی خوانده‌اید؟ چرا خلاصه‌ای از آن را به سایرین ارائه نمی‌کنید؟ همچنین می‌توانید نقدی برای آن بنویسید. نقد کتاب نه‌تنها به جذب بیننده اغلب برای کتاب کمک می‌کند بلکه به‌وسیلهٔ آن شما مخاطبان‌تان را با چیزی آشنا می‌کنید که تأثیر احتشام در زندگی‌تان داشته است.

۱۰. مقاله‌ای در رد مقاله‌ای دیگر بنویسید
حتما برایتان قبل آمده که مطلبی بخوانید که به‌تمامی با آن مخالف بوده‌اید. این پرماسیدن را با مخاطبان‌تان در میانی بگذارید. مقاله‌ای بنوسید که از زاویهٔ دید مخالف به جستار مقالهٔ موردبحث می‌پردازد.

البته باید این موضوع را به نویسندهٔ مقالهٔ اصلی آگاهی دهید. اگر در مقاله‌تان لحنی محترمانه داشته باشید، شدنی است گفت‌وگو و بده‌بستان‌های جذابی در نظرات کاربران شکل بگیرد.

۱۱. فهرست‌مقاله جاسازی کنید
مجله‌های ردیف‌شده در قفسه‌های دکه‌های روزنامه‌فروشی و وبلاگ‌های شناخته‌شده در BuzzSumo.com یک نقطهٔ مشترک دارند: فهرست‌ها.

 ایده جذاب برای تولید محتوا

مطالبی که در قالب لیست جاسازی می‌شوند و این روزها آنها را «فهرست‌مقاله» (listicles) می‌نامند رایج‌ترین نوع درونمایه در سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند. این فرمایش انگیزه ساده‌ای دارد؛ خوانندگان آنها را برادر دارند. تهیهٔ فهرست‌مقاله‌ ساده است و از طرف دیگر احضار آن هم راحت است.

دفعهٔ بعد که برای نوشتن آماده می‌شوید، فهرستی از عنوان‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد تعبيه کنید. سپس چند جمله‌ای برای هر عنوان بنویسید. در سررسید کوتاهی، مطلبی ۱۰۰۰ کلمه‌ای پیش‌رویتان حاضر است. درست مثل کاری که من برای این مطلب کردم!

اکنون بهانه‌ای برای خیره ابقاء به صفحهٔ رایانه ندارید. یکی از این ۱۱ ایده را برگزیدن و کار را آغاز کنید. باورداشت کنید آسان‌تر متعلق به چیزی‌ست که فکر می‌کنید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

سال ۲۰۱۹ رو به اتمام است و شرکت های بسیاری در این سال به عنوان تولیدکننده گوشی هوشمند محصولی برای عرضه ارائه دادند. در این بین باید به اوپو و دیگر رقبا از جمله سامسونگ، اپل و چندی دیگر اشاره کرد.

آیفونXR پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۹

به گزارش الف، در این بین به تازگی پرفروش ترین گوشی های هوشمند سال 2019 که فهرستی 10 گانه است، آشکار شده و در آن محصول اپل یعنی آیفون ایکس آر توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. پس از آن گلکسی A10 و در رتبه سوم نیز گلکسی A50 جای گرفت. 

نکته جالب اینجاست که اوپو A9 توانست رتبه چهارم را به خود اختصاص دهد. در این فهرست محصولاتی از برند اپل، سامسونگ، اوپو، شیائومی و هوآوی قرار دارد که نشان می دهد برندهای چینی هم توانستند خودی نشان دهند و عملکرد بزرگی در بحث فروش گوشی هوشمند داشته باشند.

در ادامه می توانید شاهد این فهرست باشید:

  1. iPhone XR
  2. Samsung Galaxy A10
  3. Samsung Galaxy A50
  4. Oppo A9
  5. iPhone 11
  6. Oppo A5s
  7. Samsung Galaxy A20
  8. Oppo A5
  9. Xiaomi Redmi A7
  10. Huawei P30

انتظار داریم در سال 2020 نیز محصولی از اپل جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. این برند کوپرتینویی تاکنون توانسته نسبت به رقبا فروش بیشتری کسب کند که نشان از عملکردی قابل توجه در میان رقباست.

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3981007035.html



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

منتظر چه قابلیت‌های جدیدی در واتس‌اپ باشیم؟

به گزارش ایسنا، واتس‌اپ که بزرگترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان به شمار می‌رود، همچون بسیاری دیگر از پیام‌رسان‌های جهان هر از گاهی به منظور جلب نظر و رضایت کاربران قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند تا آنها با دریافت به روزرسانی های جدید بتوانند از امکانات بهتر و جدیدتری برخوردار شوند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت somagnews آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که کاربران این پیام‌رسان در سال آینده میلادی شاهد افزودن قابلیت‌های جدیدی همچون ارسال اطلاعات مخابطان از طریق کد QR، گوش دادن به پیام های صوتی بدون باز کردن اپلیکیشن، افزودن فیلتر برای ارتقا و ادیت تصاویر ارسالی در واتساپ خواهند بود.

این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود اطلاعات مخاطبان موردنظر خود را با استفاده از فناوری QR Code برای دوستان خود ارسال کنند.

یکی دیگر از امکانات مهم و جدیدی که در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه پلتفرم واتس اپ خواهد شد، آن است که بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن، پیام های صوتی (Voice messages) را نیز همچون پیام‌های متنی باز کرده و گوش دهند.

همچنین قابلیت جدید دیگری که کاربران واتس اپ از آغاز سال ۲۰۲۰ منتظر آن خواهند بود، امکان افزودن فیلتر و ارتقای کیفیت و ظاهر تصاویری است که می خواهند با دوستان خود آنها را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.

منبع :

https://www.alef.ir/news/3981008030.html



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

با مشتریان سابق خویش که نسبت به آنها شناخت دارید و توانسته اید اطمینان نسبی آنها را جلب کنید، به چهره تلفنی یا حضوری در تماس باشید و علاوه بر اینکه برای برطرف نمودن نقاط سستی و کمی و دشواری های ماضی تلاش می کنید، کوشش کنید اطمینان آنها را بیش از قبل جلب و صمیمیت دوطرفه بین خودتان و آنها را تقویت کنید.

همواره ابزارهای تبلیغاتی خود را از لحاظ کارآیی و بازدهی ارزیابی کنید و مواردی را که نتیجه دسته نیستند حذف کنید و از جانب دیگر، ابزارهای کارآمد و مؤثر را به روز رسانی و تقویت کنید. به کارگیری ابزارهای نتیجه بخش، برابر است با صرفه جویی در سرمایه ها و رشد درآمد و سودآوری.

برای مشتریان تان تخفیف گزیده تر ی مدت دار و اندک در عقیده بگیرید. سعی کنید با به کارگیری تخفیف ها و پیشنهادات گیرا، آنها را به خرید اغلب ترغیب کنید. برای مشتریانی که خرید بالاتری سپریدن می دهند، امتیازات ویژه ای در نظر بگیرید.

به بازارهای کنونی تان اکتفاء نکنید. هر روز در مورد بازارها و مشتریان جدید تحقیق و آنها را معرفی کنید. با به کارگیری ابزارهای پسندیده و کاربردی، محصولاتتان را به آنها معرفی و به خرید قطعی ترغیب شان کنید.

به عملکرد روزمره و یکنواخت تیم فروش تان قانع نباشید. چگونگی بازار، هر لحظه در حال تغییر و تحول است. توصیه میکنیم تیم فروشتان را با این تحولات همجهت و منسجم کنید. برای این منظور بهتر است هفته ای یک الی دو جلسه با تیم فروش تان دیدار داشته باشید و ابعاد مختلف دگرگونی ها بازار و اقداماتی که باید در این جهت اتمام دهید موشکافی کنید.

اگر مشتری هایتان کمتر می شوند یا خرید اقلیت انجام می دهند، این یک زنگ خطر برای شماست! باید هرچه زودتر نسبت به عیب یابیِ محصولات یا پروسه فروش تان اقدام کنید و نقاط ضعف و اشکالات آن را برطرف کنید. آسان انگاری در این زمینه، به از دست دادن دسته عمده ای از مشتریان تان و در نتیجه افت شدید فایده و درآمد کسب و کارتان منجر خواهد شد.

بدون شناخت از نیازها و علایق مشتریان تان، نه در عرصهء بازاریابی و نه در عرصهء تبلیغات، مسیر به جایی نخواهید برد. ارتباطات خود را با مشتریان تان اشاعه دهید و ثبات پوزش می‌خواهم و با شناخت اغلب از آنها و نیازهایشان، امکان فروش و فایده بالاتر را فراهم کنید.

همواره پروا داشته باشید که سرمایه گذاری با هزینه کردن متفاوت است. برای دستیابی به سود بیشتر، حساب شده و چیره دست سرمایه گذاری کنید و با شناسایی خرج های بی نتیجه، آنها را حذف یا در جهت سودآوریِ اغلب هدایت کنید.

بدون فراگیری شیوه های مدرن تبلیغاتی که متناسب با گونه فرآورده و کسب و کار شما باشند، دست به تبلیغات نزنید! تبلیغات، بدون بکارگیری راهکارهای پیشه ای، محکوم به شکست خواهد بود.

اطلاعات مشتریان احتمالی و مشتریان بالقوهء خود را به صورت یک بانک اطلاعاتی منظم و سازماندهی شده درآورید و برای جذب و ترغیب هر یک به خرید قطعی، برنامه ای دقیق و هدفمند طراحی کنید. عملکرد پراکنده و سنجیده، سوددهی چندانی برایتان نخواهد داشت.

فرمول پرداخت حقوق و پورسانت تیم فروش تان را بر بنیاد شرایط فروش به روز کنید الی تیم فروشتان انگیزهء اکثریت برای فروش بالاتر پیدا کند. چنانچه با تیم فروش تان هماهنگ باشید، در بلندمدت، فروش سودآورتری را تجربه خواهید کرد.

برای هر روز، هر هفته و هر ماه از پروسه فروش تان منظور مشخصی را تعیین و آن را با عدد بطور دقیق مشخص کنید و تمام تمهیدات و مقدمات لازم را برای تحقق این اهداف بسنجید و فراهم کنید. فروش هدفمند، فروشی سرشار از سود و بهره وری خواهد بود.

خودتان و گروه تان را همواره از لحاظ نزاکت نوینِ فروش و به گزیده تر روانشناسی فروش به روز کنید و به ابزارهای گوناگون فروش چیره دست مجهز کنید.

اگر میخواهید تیم فروش تان به بازدهی و کارایی مورد نظرتان کم و بیش تر شوند، دغدغه های مالیِ آنها را برطرف کنید و به شکلی برنامه ریزی کنید که آنها با حوصله و به بعید از استرس و در شرایط دلخواه بتوانند فروش داشته باشند.

شما تنها نیستید! بسیاری از رقیبان شما کوشش دارند با به کارگیری نقاط ضعفی که شما به آنها بی توجه هستید، گوی سبقت را از شما بربایند. رقیبان خود را بشناسید! با نقاط قوت و سستی خودتان هم روبرو شوید، آنها را بپذیرید و در جهت تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعفِ خود بکوشید. در مقابل، با شناسایی نقاط ضعف هم آورد میتوانید بهتر از دائم از نقاط قوت خود برای ظفر و کامیابی استفاده کنید.

علم بازاریابی و فروش

حتماً برای کارمندان فروش، کارشناسان فروش، مدیران فروش و تمام کارکنانی که به هر نحو در فرآیند فروش نقش دارند، پرداختِ بیشتر به صورت پِلکانی را در عقیده بگیرید. به آنها بطور ریزبین بگویید که در مقابلِ چه مقدار فروش، چه مقدار درآمد خواهند داشت. در باره اعداد و ارقام حجمِ فروش و میزانِ درآمد، به تیم فروش تان بطور شفاف آگاهی رسانی کنید. این اقدامات در بلندمدت میتوانند نقش تعیین کننده ای در شفا عملکرد پرسنل و افزایش فروش داشته باشد.

مراقب باشید خودتان و تیم فروشتان درگیر مسائل حاشیه ای نشوید! تمرکز روی اهدافی که برای فروشتان ترسیم و تعیین کرده اید، رمز کامیابی شما در دستیابی به سود احسن و ایده آل است.

با به کارگیری هدایا و اشانتیون های تشویق کننده و جذاب، انگیزهء خرید اغلب را در مشتریان فعلی تان برپایی کنید. البته مراقب باشید که این روش، جایگزین کیفیت محصولاتتان نشود، زیرا محصولات بی کیفیت، حتی با بهترین جوایز و اشانتیون ها هم فروش قابل توجهی نخواهند داشت.

چنانچه مدت هاست از روش ها و تکنیک های فروش باستانی بهره‌گیری میکنید و از حجم فروشتان راضی نیستید، هرچه زودتر روش های منسوخ و ناکارآمد را شناسایی کنید و کناره بگذارید و طریق های بنیادین و پسندیده با چگونگی بازار را جایگزین کنید.

در دسترس باشید! یگانه از اشتباهات بسیاری از مدیران فروش این است که انگار میکنند باید کمیاب و بعید از دسترس باشند تا نزد مشتری ارزش و اعتبار کسب کنند. برعکس! مشتریان نیاز به تأمین کننده ای دارند که در دسترس بوده و در وقت و موقعیت مناسب بتواند نیازهای آنها را تأمین کند و محصولاتش را در کمینه زمان شدنی با بهترین کیفیت در اختیارشان پیمان دهد.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,گوگل هوم مینی
گوگل هوم مینی، پرفروش‌ترین اسپیکر هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی شده است.

 به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت سی نت، از آنجاکه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها میان غول‌های تکنولوژی بر سر تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند بود.

 

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا درصورت داشتن مشغله وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند یا با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

 

از بهترین و محبوب‌ترین اسپیکرهای هوشمند مبتنی بر دستیارهای صوتی می‌توان به آمازون اکو، هوم پاد اپل، گوگل هوم مینی و ماکس و کورتانای مایکروسافت اشاره کرد.

 

تازهترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم مینی بعنوان یکی از نسخه‌های کوچک دستیارهای صوتی توسعه و ارائه داده شده از سوی گوگل، توانسته است از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و بیشترین میزان فروش را در دومین فصل از سال جاری میلادی به خود  اختصاص دهد.

 

این بدان معناست که عرضه گوگل هوم مینی ۲.۳ میلیون دستگاه بوده و بزرگترین و نزدیک رقیب آن، یعنی اسپیکر هوشمند اکودات آمازون، نیز بیش از ۲.۲ میلیون دستگاه را به فروش رسانده و تقریبا پایاپای با گوگل بالا آمده است که در نهایت، گوگل توانسته است بیشترین میزان فروش را از آن خود کند.  

 

در مجموع اکودات آمازون و گوگل هوم مینی حدود ۳۸ درصد از سهم بازار اسپیکرهای هوشمند در جهان را به نام و نشان خود به ثبت رسانیده اند که به زبان ساده‌تر، باید گفت از هر پنج گجت عرضه شده در بازار، چهار دستگاه به آمازون یا گوگل تعلق دارد.

 

یکی دیگر از بزرگترین رقبای این دو محصول، اسپیکرهای هوشمند هوم پاد اپل است که به دلیل برچسب قیمتی بالا و عدم اتصال و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید از استقبال کمتری نسبت به گوگل هوم و اکو دات آمازون برخوردار شد و توانست تنها ۱۶ درصد از سهم بازار این محصول را از آن خود کند.

 

ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور مصرف کننده اسپیکرهای هوشمند در جهان به شمار می‌رود که از این محصولات جدید و هوشمند طرفداری می‌کنند. بسیاری از تحللیگران بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11008900.html



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,  آیفون
به نظر می‌رسد پیش‌بینی فروش قابل ملاحظه آیفون ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه موجب شده است که اپل میزان سفارش تولید آن را افزایش دهد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت iGyaan Network، به‌تازگی تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و محصولات اپل برآورد کرده‌اند که آیفون ایکس آر به‌عنوان گوشی ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه اپل، از دو پرچمدار دیگر فروش بسیار بالاتر و موفقیت‌آمیزتری خواهد داشت.

 

حالا به‌نظر می‌رسد که پیش‌بینی میزان فروش بالای آیفون ایکس آر موجب شده است که اپل میزان سفارش تولید آن را افزایش دهد. نزدیک به ۱۰ روز پیش بود که سرانجام هفته گذشته انتظار بسیاری از علاقمندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام کرد.

 

سفارش اولیه آیفون ۱۰ اس از روز ۱۴ سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده و نخستین روز عرضه این محصولات نیز ۲۱ سپتامبر در نظر گرفته شده است. این در حالیست که گفته می‌شود عرضه آیفون ایکس آر نسبت به دو پرچمدار دیگر، دیرتر و حدود اواخر اکتبر و اوایل نوامبر (آخر فصل پاییز) صورت خواهد گرفت.

 

چند روز پس از معرفی محصولات اپل، مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد و معروف محصولات اپل - برآورد کرد که با توجه به آغاز پیش سفارش اپل و قیمت و قابلیت‌های سه مدل آیفون جدید رونمایی شده از سوی این شرکت، انتظار می‌رود که آیفون ارزان‌قیمت و مقرون به‌صرفه از دو پرچمدار دیگر فروش بالاتر و موفقیت آمیزتری را تجربه کند.

 

آیفون ایکس آر قرار است با برچسب قیمتی پایین‌تری نسبت به دو پرچمدار دیگر، وارد بازارهای جهانی شود چراکه بجای پنل‌های اولد، از نمایشگرهای ال‌سی‌دی بهره می‌برد و همین امر هم سبب شده که قیمت تمام شده آن کمتر از گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد باشد.

 

گزارشی که در وب‌سایت دیجی‌تایمز ارائه شده نشان می‌دهد که عرضه آیفون ایکس آر در ماه اکتبر به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و فروش آن تا اواسط سال آینده ۲۰۱۹ میلادی شتاب بیش‌تری خواهد گرفت.

 

یکی از منابع نزدیک به زنجیره تامین اپل به‌تازگی خاطرنشان کرده است که سفارش آیفون ایکس آر نسبت به کل سفارش آیفون‌های جدید در ماه دسامبر به بالغ بر ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

پیش‌بینی‌ها هم‌چنین حاکی است که به‌نظر می‌رسد آیفون ۱۰ اس تنها بتواند ۱۰ الی ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ‌تر آن یعنی آیفون ۱۰ اس مکس نیز ۲۵ الی ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد. این در حالیست که آیفون ایکس آر، به‌عنوان نسخه ارزان قیمت و مقرون به‌صرفه، ۵۵ الی ۶۰ درصد از میزان فروش آیفون‌های اپل را از آن خود خواهد کرد. این آمار و ارقام به وضوح نشان‌دهنده درصد و میزان بالای موفقیت آیفون ایکس آر نسبت به سایر همتایانش خواهد بود.

 

همانطور که قبلا گفته شده بود، اپل قصد داشت یکی از این سه مدل گوشی را مقرون به‌صرفه‌تر از دو پرچمدار دیگر اعلام و معرفی کند و برای تهیه نمایشگر آن از پنل‌های ال سی دی بجای اولد گران قیمت استفاده کند. این مدل آیفون که آیفون ایکس آر ( iPhone XR) نام دارد، برای جایگزینی آیفون ۸ و ۸ پلاس معرفی شده و قرار است با ویژگی تشخیص چهره هوشمند و نمایشگر بدون حاشیه، با قیمت حداقل ۷۴۹ دلار  و حداکثر ۸۹۹ دلار به فروش برسد.

 

تقریبا می‌توان گفت آیفون ایکس آر تمامی قابلیت‌های دو نسخه دیگر را دارد و یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که موجب کاهش قیمت تمام شده و نهایی آن نسبت به دو آیفون دیگر شده، بهره‌گیری از نمایشگر ال‌سی‌دی بجای اولد است. البته آیفون ۱۰ اس و آیفون ۱۰ اس مکس به قابلیت دیگری، پشتیبانی از دو سیم‌کارت فعال، نیز مجهز هستند که موجب می‌شود بسیاری از کاربران و علاقمندان در سراسر جهان که تاکنون تنها به دلیل عدم پشتیبانی آیفون از دو سیم‌کارت، گوشی‌های اندرویدی روی آورده بودند، به سمت خریداری این آیفون‌های جدید جذب شوند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11008986.html



:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

این اپلیکیشن برای آسوده خاطری بسیاری از کاربران و احساس امنیت آنان قابلیتی را ارائه کرده است که در آن کاربران برای به اشتراک گذاری استوری با افرادی که خودشان میخواهند، به اشتراک گذارند.

این به این علت است که کاربران اینستاگرام سعی می‌کنند الی فالوورهای زیادی داشته باشند ولی بیننده غریبه بیشتر برایشان دردسرساز می‌شود و به همین خاطر همنشین دارند تنظیماتی داشته باشند لغایت حریم خصوصی‌شان نیز حفظ شود.

با این قابلیت جدید اینستاگرام میتوانید دوستان خود را از بین فالوور های خویش فهرست کنید و یک حلقه دوستانه و خصوصی برای به اشتراک گذاری استوری و محتوای مورد نظرتان ساختن دهید.

برای اضافه کردن افراد به فهرست خود:

close friend instagram چیست

به ایندکس خویش بروید و روی "Close Friends" در منوی سمت راست ضربه بزنید. می‌توانید افراد موردنظر را به آن اضافه کنید. استوری جدید شمارا تنها افرادی که در این لیست اضافه شدند، می‌توانند مشاهده کنند.

فقط شما می توانید فهرست رفقا تقریبا خویش را ببینید و هیچ کس نمی تواند درخواست اضافه شود، هنگامی که شما «استوری» به اشتراک می گذارید، گزینه ای برای اشتراک گذاری با افراد در فهرست دوستان کم و بیش خود خواهید داشت. اگر شخصی شما را به لیست خویش اضافه کرده باشد ، هنگام نگریستن استوری خود یک نشان سبز را نگریستن خواهید کرد. شما در ضمن یک حلقه سبز در گوشه ها-کناره ها عکس نمایه خویش را در سینی استوری خواهید دید.



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل


تولید دستگاه های پخش ویدئو و فیلم های سینمایی وارد مراحل جدیدی شده و بسیاری از سازندگان تلاش می کنند ضمن عرضه محصولاتی بزرگ تر، کیفیت آنها را هم افزایش دهند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، یک شرکت تجاری ویدئو پروژکتور جدیدی عرضه کرده که قادر به پخش تصاویر با دقت 1080 پیکسل بوده و به دلیل ابعاد کوچکش کوچک ترین ویدئو پروژکتور دنیا نام گرفته است.

 

 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی,کوچک ترین ویدئو پروژکتور

 

این دستگاه که سی آر آر کیو نام دارد، از گوشی های هوشمند کوچک تر است و قادر به پخش تصاویر ۲۴۰ اینچی با دقت ۱۰۸۰ پیکسل است که تا به حال سابقه نداشته است.

 

دستگاه یادشده از طریق بلوتوث یا وای – فای به گوشی یا دیگر منبع پخش فیلم متصل می شود و کاربران می توانند بدون مشکل فیلم ها و ویدئوهای خود را بدین شکل مشاهده کنند. پخش صدای استریو از طریق بلندگوهای های – فای دیگر مزیت استفاده از این سیستم است.

 

عمر باتری این دستگاه دو ساعت بوده و در عرض تنها ۱۵ دقیقه شارژ می شود. از این دستگاه ویدئو پروژکتور می توان در قالب شبکه های لن هم استفاده کرد. قیمت محصول یادشده ۲۹۹ دلار اعلام شده است.

 https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040827.html



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل



 اخبار تکنولوژی ,خبرهای تکنولوژی, گوشی‌های آیفون
به تازگی اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد فیسبوک در گوشی‌های آیفون بدون اطلاع کاربران، اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، ظاهراً حفره امنیتی جدید در نسخه ios فیسبوک کشف و اعلام شده که نشان می دهد کاربران گوشی‌های آیفون در صورت استفاده از این اپلیکیشن به صورت کاملاً ناخواسته و ناخودآگاه اطلاعات اپلیکیشن دوربین گوشی خود را در اختیار فیسبوک قرار می‌دهند. در واقع این آسیب پذیری و ضعف امنیتی نسخه ios فیس بوک بدون اجازه از کاربران اپلیکیشن دوربین را در پس زمینه گوشی باز می کند.

 

با اینکه فیسبوک بعد از انتشار این اخبار اعلام کرد که به صورت ضرب‌الاجل درصدد ارائه یک راهکار برای برطرف کردن مشکل مذکور است اما همین مسئله موجب شد که بار دیگر ضعف امنیت سایبری فیسبوک بر سر زبان ها بیفتد و این غول تکنولوژی آمریکایی در تیررس منتقدان و کارشناسان امنیتی قرار بگیرد.

 

این مسئله که برای اولین بار در تاریخ دوم نوامبر توسط بسیاری از کاربران در قالب چندین پست در شبکه اجتماعی توییتر عنوان شد، توسط کارشناسان وبسایت CNET بررسی و معلوم شد که کاربران به هنگام استفاده از اپلیکیشن فیسبوک در گوشی های آیفون متوجه می شوند دوربین در پس زمینه گوشی فعال شده است.

 

گای روسن، مدیرعامل بخش ایمنی و یک‌پارچگی فیسبوک، بعد از انتشار این اخبار در توییتی خاطرنشان کرد که این مسئله در حال بررسی های دقیق فیسبوک بوده و جای هیچ نگرانی نیست.

 

وی افزود هیچ مدرکی مبنی بر آپلود عکس و فیلم از طریق این حفره امنیتی به فیسبوک، وجود ندارد.

 

این طور که به نظر می‌رسد این مشکل تنها برای کاربران گوشی های آیفون به وجود آمده و نسخه اندروید این اپلیکیشن چنین مشکلی را ندارد. همچنین وب سایت the next web  گزارش داده که این اشکال در ios ۱۲ ظاهر نمی شود.

 

فیسبوک در چند سال اخیر به شدت از سوی نهادهای سیاسی دولتی و غیردولتی در جهان به خصوص ایالات متحده آمریکا تحت فشار قرار گرفته و بارها جریمه های سنگینی را به خاطر سهل انگاری و همکاری با موسسات تحقیقاتی و افشای اطلاعات خصوصی کاربران و نقض حریم خصوصی آنها متحمل شده است.

 

یکی از بزرگترین رسوایی‌های این غول تکنولوژی رسوایی همکاری با موسسه کمبریج آنالیتیکا بود که منجر به افشای اطلاعات بیش از ۸۰ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی و به تبع آن بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خیل عظیمی از کاربران به نشانه اعتراض شد.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11040830.html



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ساحل

کمپانی فورد که علاقه زیادی به بهره گیری از تکنولوژی های نوین نشان می دهد، اخیرا اولین گروه از ربات های سفارشی خود از شرکت Agility Robotics را دریافت کرده است. این ربات ها عضو خانواده Digit بوده و برای حمل و تحویل کالا در مسافت های کوتاه کاربرد دارند. شرکت فورد می خواهد از این ربات ها به عنوان دستیاری در بخش لجستیک و جابجایی اجسام در محیط های کوچک استفاده کند.

ربات های Digit ماحصل بخشی از همکاری فورد و Agility Robotics محسوب می شوند. این ربات ها با هدف کمک در اموری مثل انبارداری و تحویل بهینه تر و به صرفه تر کالا به مشتریان توسعه یافته اند.

 

Ford-Robot-06
 

 

برای ارتقای توانمندی ربات های Digit، دو شرکت می خواهند از طریق تکنولوژی های ارتباطی پیشرفته و اتصال آنها به خودروها و فضای ابری، داده های مربوط به محیط و اجسام را به ربات ها منتقل کنند. در این صورت دیگر نیازی به گردآوری اطلاعات توسط ربات ها نخواهد بود.

همانند برخی از ساخته های شرکت بوستون داینامیکس، ربات های خانواده Digit به گونه ای طراحی شده اند که همانند انسان ها روی دو پای خود حرکت کرده و قادر هستند شرایط گوناگون در محیط های مختلف شهری را مدیریت کنند. در مقایسه با پروتوتایپی که در ماه می گذشته به نمایش گذاشته شد، ربات های جدید بروزآوری شده و با توجه به بازنگری در قسمت پاها، از تعادل و قدرت مسیریابی بهتری برخوردار هستند؛ ضمن اینکه این ربات ها توانایی جابجایی اشیائی به وزن 18 کیلوگرم را دارند.

 

کن واشیتگتون معاون ارشد بخش تحقیقات و مهندسی پیشرفته فورد و مدیر ارشد دپارتمان تکنولوژی این کمپانی درباره دلایل استفاده از ربات های Digit گفته:

با گسترش فروشگاه های آنلاین، ما معتقدیم که ربات ها به مشتریان تجاریمان کمک خواهند کرد به وسیله تحویل بهینه تر و ارزان تر کالا، کسب و کار قوی تری ایجاد کنند. ما از شرکت Agility چیزهای زیادی آموختیم و اکنون می توانیم کارهای آزمایشی خود را با ربات های Digit سرعت ببخشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()