انواع پست اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

عکس در پست اینستاگرام
متداول ترین پست‌ برای بازاریابی اینستاگرام ، پست‌های تصویری هستند. وقتی قرار است تصویر پست کنید، لازم است تصاویری متنوع را گزینش و پست کنید. تنوع عکس ها پرتو می‌دهد که برند شما گوناگون و پسندیده انواع پست اینستاگرام با سلایق مختلف است و به این ترتیب فالوورهای اینستاگرام تان را به روش‌های مختلفی جذب و سرگرم می‌کند.

همچنین باید توجه داشته باشید که کاربران به تعقیب پست‌ اینستاگرامی قشنگ از برندها هستند نه تبلیغاتی آشکار. سعی کنید نزاکت شرکت خودتان را با انتشار تصاویری از سخیف زندگی و پشت صحنه کارها به نمایش بگذارید. از انتشار بیش از حد عکس محصولاتتان امتناع کنید.

یک نمونه خوب از این موضوع، اینستاگرام کمپانی نایک است که تصویر محصولات در آن پست می‌شود اما اغلب مطالب تصاویری از ورزشکاران، کنسرت‌ها و سایر گونه ها محتوایی را پرتو می‌دهند که شخصیت این برند را به بازدیدکننده القاء می‌کنند.

پست اینستاگرام
وقتی آغاز به کاوش اینستاگرام کنید، متوجه می‌شوید که انواع تصاویری که می‌توانید در پروفایلتان به اشتراک بگذارید، بی نهایت زیاد هستند. کوشش کنید خلاق باشید و از هر مفهوم یا سبکی که اندیشه می‌کنید برای برندتان خوب کار می‌کند، یادداشت برداری کنید. احتمالاً بعضی موارد که طرفدار زیادی دارد برای سوداگری شما پسندیده نباشد مانند عکس برای پست اینستاگرام دخترونه ، عکس برای پست اینستاگرام پسرانه و یا عکس برای پست اینستاگرام عاشقانه ، دقت کنید عکس ها با برند شما مرتبط باشند.

ما برای شروع کار، لیستی از گونه ها تصاویر کامیاب در اینستاگرام را برای شما حاضر کرده ایم.

تصاویری با مضمون پشت صحنه
این گونه پست‌ اينستاگرام یک نگاه اجمالی از بخشی از کسب و کارتان که مردم معمولاً توانا به تماشا آن نیستند، برای آنها فراهم می‌کنند. در تعبيه چنین تصاویری دقت کنید که تصویر نهایی طوری نباشد که صحنه سازی شده به عقیده برسد.

مثال: شرکت Aeronaut Brewing با نمایش دادن کارمندانش حین کار، پیرامون داخل کمپانی را برای مخاطبین به تصویر می‌کشد.

پست اینستاگرام
پست کردن دوباره مطالب کارمندان
مطالبی که کارمندان شما در پست اینستاگرام شان منتشر میکنند، برای شما می تواند بسیار مفید باشند (البته حتما اکانت اینستاگرام فردی که مطلب را پست کرده تگ کنید یا نام وی را بیان کنید). پست کردن دوباره تصاویر کارمندان یکتا از روش‌های راحت تولید درونمایه و ایجاد شخصیتی انسانی برای یک برند است. به این ترتیب نه فقط مخاطبین با برند شما تعامل خواهند داشت، بلکه آغاز به ایجاد رابطه با کارمندان شما خواهند کرد.

مثال: Fenway Park در بیشتر اوقات پست‌ اينستاگرام به اشتراک گذاشته شده بدست خدمه کمپانی حین حاضر کردن استادیوم را پست می‌کند.

پست اینستاگرام
پست‌های آموزشی
پست‌های آموزشی هم نکاتی کم در ارتباط با چگونگی سپریدن یا ایجاد برخی چیزها بیان می‌کنند. معمولاً این عکس ها یا ویدیوها در پست اینستاگرام ، دستورالعمل‌هایی را به روشی ساده و سریع عرضه می‌کند. همانند آموزش تولید محتوا ی ارزشمند در گویه های مختلف.

مثال: سری ویدیوهای Buzzfeed درباره طرز جاسازی خوراکی‌های گوناگون آموزنده و در عین حال زیاد سرگرم کننده هستند و انجام آنها بسیار آسان است.

پست اینستاگرام
پست‌ اینستاگرام کسان بانفوذ
با این تکنیک می‌توانید از شهرت یک سلبریتی یا صورت شناخته شده برای تبلیغ برند خودتان کاربرد کنید. اغلب اوقات این پست‌ های اینستاگرام دربرگیرنده تصویری از فرد بانفوذ در حال استفاده یا تعامل با فرآورده مورد عقیده است. احد از مزایای اصلی پست‌های افراد بانفوذ بدست آوردن توجه مخاطبین یک فرد سایر است.

این مطلب را هم بخوانید اینستاگرام مارکتینگ
مثال: Goal Zero تصاویر کوهنورد و عکاس سرشناس Alex Honnold را در حال به کارگیری یکی از ایستگاه‌های شارژ نیروی خورشیدی این کمپانی نشانه می‌دهد. به این ترتیب با انتشار این پست اینستاگرام نه تنها Goal Zero در معرض دیدن مخاطبین خودش قرار می‌گیرد، بلکه از فالوورهای Alex که بیش از 500 هزار نفر هستند هم کاربرد می‌کند.

پست اینستاگرام
پست‌های انگیزشی
یکی از پر لایک ترین پست اینستاگرام ، پست های انگیزشی هستند در این گونه پست‌ها یک تصویر ساده به به اتفاق یک نقل قول یا متن انگیزه دهنده ترکیب می‌شود. این پست‌ها مخاطبان را ترغیب و دلگرم کرده و ارزش‌های برند را تقویت می‌کنند. هر چند این گونه متن برای پست اینستاگرام کارآمد و موثر است ولی برای حفظ ارزش آنها کوشش کنید آن‌ها را هر از برخی مواقع و به چهره پراکنده منتشر کنید. اپلیکیشن‌هایی مانند Quipio و Typic کمک می‌کنند لغایت متن‌ها را به صورتی به تصاویر الحاق کنید که با اصول برندتان سازگاری داشته باشند و به زیباترین پست برای اینستاگرام تان تبدیل شوند.

مثال: Foundr هم برای دلگرمی و دلگرمی مخاطبینش که شامل کارآفرینان، مالکان کسب و کارهای حقیر و بازاریاب‌ها هستند، از این پست‌های انگیزشی منتشر می‌کند. این گونه پست اینستاگرامی مفهومی با رسالت این کمپانی به عنوان یک کمپانی رسانه ای هم سازگاری دارند.

پست اینستاگرام
محتوای فرآوری شده توسط کاربر
محتوای فرآوری شده توسط کاربر[۱] (UGC) هم که بدست پیروان و تعقیب کننده‌های شما تولید می‌شود، از آنگونه انواع محتوایی است که می‌توانید کپی کنید. پست‌هایی که در آن‌ها تگ می‌شوید و پست‌ اینستاگرام با هشتگ برند شما هم منابع خیلی نکویی از UGC هستند.

به اشتراک قراردادن یا عکس ها فالوورها و طرفدارانتان نه فقط حس خوبی به آنها می‌دهد بلکه مقاوم می‌کند که شما به راستی به آنها اهمیت می‌دهید. ولی حتما در کپشن عکس نام مؤلف اصلی را بیان کنید یا پروفایل وی را روی عکس تگ کنید. برای انتشار محتوای تولید شده بدست دیگر کاربران، از آنها اسکرین شات بگیرید و اطراف تصویر را برش بزنید یا از ابزارهای مخصوصی همانند Repost for Instagram استفاده کنید.

مثال: WeWork هر سال یک کمپین #DogsOfWeWork اجرا می‌کند و بهترین تصاویر انتخابی را بر اساس یک سالنامه سالیانه منتشر می‌کند. هر چند WeWork تمام پست‌ های اینستاگرام که در آنها تگ شده را منتشر نمی‌کند ولی این کمپین به افزایش مخاطبین این برند و تعامل آنها کمک می‌کند.

پست اینستاگرام
Newsjacking یا موج سواری خبری
امروزه تقریبا هر روز مناسبت خاص خود را دارد و رویدادهایی مانند روز خواهر و برادر یا روز بستنی دائما در حال افزایش هستند و تعاملات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی جذب می‌کنند. شما هم سعی کنید در این مناسبت‌های محلی، ملی یا جهانی مشارکت کنید. پست‌ اینستاگرام از گونه newsjacking برای انتشار محتوایی طنزآمیز و خودمانی که با مناسبت‌های دوست داشتنی پیوسته باشند، بسیار سودمند هستند.

مثال: Cava Mezze Grill روز افتتاحیه ملی بسکتبال امریکایی (National’s Opening Day) را جشن گرفت. این رستوران امریکایی با این پست اینستاگرام از طریق یکی از مناسبت‌های محبوب امریکایی‌ها توجه آنها را جلب کرد.

پست اینستاگرام
سایز تصاویر در پست اینستاگرام
حالا که بررسی کردیم چه مطالبی را می‌توان در اینستاگرام منتشر کرد، فرمان بدهید برخی از روش‌های افزایش موفقیت و اثربخشی محتوا را مرور کنیم. برخلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی، طرح و چارچوب ساده پروفایل‌های اینستاگرام شما را ملزم به تمرکز بر کیفیت درونمایه می‌کند، نه کمیت آن.

هر چند این خاصیت از نظر جذب و تعامل کاربران زیاد مفید است ولی در عین حال به این معناست که نمی‌توانید محتوای با کیفیت ناتوان یا میانه را مخفی کنید. برآیند اینکه تولید تصاویری با کیفیت بالا برای فید اینستاگرام بسیار مهم است.

این مطلب را هم بخوانید چگونه یک راهبرد بازاریابی اینستاگرام تعبيه کنیم؟
ابعاد تصویر مربعی باید 1080 x 1080 پیکسل باشد. تصاویر منظره ای باید ابعاد 1080 x 566 پیکسل داشته باشند و تصویر پروفایل باید 1350 x 1080 پیکسل باشد. صرف عقیده از سایز تصویری که آپلود می‌کنید، همه عکس ها در پروفایلتان به چهره مربعی نمایش دیتا می‌شوند.

ویدیو در پست اینستاگرام
اینستاگرام علاوه بر عکس، امکان آپلود کردن ویدیو را هم دارد. احتمالاً ویدیو بهترین پست برای اینستاگرام مارکتینگ باشد.

می‌توانید ویدیوهایی که با رایانه به چهره حرفه‌ای ادیت کرده‌اید یا ویدیوهایی که با یک اپلیکیشن موبایلی ادیت کرده‌اید را در این اپلیکیشن دانلود کنید.Splice یک آلت ادیت رایگان است (که بدست گروه تولید کننده GoPro ساخته شده است). این دست موزه امکان برش چندین کلیپ و افزودن عنوان، موزیک و اتمام دگرگونی ها سایر در آن‌ها را فراهم می‌کند. حالت قبل فرض توزیع ویدیو در اینستاگرام، حالت بدون صدا است. به همین دلیل کوشش کنید ویدیو را طوری تولید کنید که نیازی به فهم و شنیده شدن چند ثانیه نخست آن وجود نداشته باشد. می‌توانید در کپشن اینستاگرام از کاربران تقاضا کنید که هنگام نگریستن ویدیو، صدا را وصل کنند.

Boomerang
اینستاگرام را باز کرده و روی آیکن دوربین در گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی ضربه بزنید لغایت دوربین این اپلیکیشن مفتوح شود. می‌توانید با کشیدن صفحه به سمت راست هم به این دوربین دسترسی پیدا کنید.

به تنظیمات زیر صفحه دقت کنید. حالت Normal، عکس‌های معمولی و ساکن می‌گیرد. در سمت راست آن حالت Boomerang را مشاهده می‌کنید که ویدیوهایی ۳ ثانیه‌ای می‌گیرد که به چهره پیوستگی رو به جلو و پس رو به عقب توزیع می‌شوند (سایر تنظیمات را در قسمت‌های دیگر این راهنما پوشش خواهیم داد).

بومرنگ امکان ایجاد ویدیوهایی با حالت چرخش دائمی را فراهم کرده که این ویدیوها با عکس‌هایی تولید می‌شوند که پشت سر هم قرار گرفته و یک ویدیوی کوتاه ساختن می‌دهند. این نوع پست‌ها بیشتر برای شرایطی مثل پریدن،‌ های ‌فایو و موضوعات این چنینی جالب هستند.

می‌توانید اپلیکیشنBoomerang اینستاگرام را دانلود کنید لغایت محلی مجزا برای ضبط این ویدیوها داشته باشید.

Hyperlapse
اگر ویدیویی دارید که برای اینستاگرام بیش از بی گمان طولانی است، Hyperlapse را آزمون کنید. Hyperlapse از اینستاگرام ویدیوهای طولانی را فشرده سازی کرده و تبدیل به محتوایی کوتاه‌تر و قابل پست کردن می‌کند.

این ابزار، ویدیوهایی به چهره بازبینی زمان برپایی می‌کند. برای این که با Hyperlapse ویدیو بسازید، اپلیکیشن آن را دانلود کرده و اجازه دسترسی به دوربین گوشی را به آن بدهید. برای شروع یا توقف ضبط، روی علامت دایره کلیک کنید. وقتی عمل ضبط سپریدن شد، می‌توانید سرعت ویدیو را از 1x لغایت 12x برگزیدن کنید. ویدیوی Hyperlapse پایانی را به camera roll (در آیفون) دانلود کنید الی بتوانید بعدا آن را آپلود کنید.

استوری اینستاگرام
استوری‌ های اینستاگرام امکان پست کردن مطالب مختلف با فواصل زمانی کمتر، بدون شلوغ شدن فید اصلی را فراهم می‌کنند. معمولاً در استوری اینستاگرام تصاویر و ویدیوهایی با ادیت کمتر و طبیعی‌تر منتشر می‌شوند. استوری‌های اینستاگرام هم مانند استوری‌های اسنپ چت بعد از ۲۴ ساعت محو می‌شوند.

محوریت اصلی استوری اینستاگرام ، انتشار محتوایی طبیعی و بدون ادیت است. در حالیکه فید اینستاگرام باید در بر گیرنده تصاویری ادیت شده و کار شده باشد، اما می‌توان عکس‌های استوری اینستاگرام را کمی خام‌تر و بدون ادیت منتشر کرد. از این خاصیت استفاده کنید الی چشم اندازی از پشت صحنه برندتان به کاربران نشان داده یا ادب کمپانی خودتان را برای آنها به نمایش بگذارید. مثلاً اگر پیرامون اداره شما به صورتی است که همه افراد به حیوانات اهمیت می‌دهند و آنها را برادر دارند، عکس و ویدیوهایی در ارتباط با این جستار در استوری اینستاگرام تان منتشر کنید. استوری‌ها ابزارهای مفید هستند که رویدادهای زندگی را به نمایش می‌گذراند، زیرا این بخش از اینستاگرام حساسیت زمانی زیادی دارد.

این مطلب را هم بخوانید ۹ نکته برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی کامیاب در اینستاگرام
چگونه در اینستاگرام استوری منتشر کنیم
اینستاگرام سه گزینه برای پست کردن محتوا در استوری دارد. می‌توانید روی علامت دوربین در گوشه بالای سمت چپ تصویر ضربه زده، گزینه Your Story + را برگزیدن کنید یا صفحه را به سمت راست بکشید الی به دوربین دسترسی پیدا کنید.

در پیوستگی سایر تنظیمات دوربین که در بالا پوشش ندادیم را بررسی می‌کنیم.

Live: جهت انتشار محتوای زنده برای فالوورها کاربرد می‌شود.
Type: یک پست متنی ایجاد می‌کند.
Music: موسیقی انتخابی شما را روی یک عکس یا ویدیو قرار می‌دهد.
Superzoom: یک زوم انیمیشنی به ویدیو اضافه می‌کند.
Focus: روی یک شی تمرکز کرده و بعد زمینه را محو می‌کند.
Rewind: ویدیو را به چهره وارونه پخش می‌کند.
Hands-Free: امکان ضبط ویدیو بدون نگه داشتن دکمه رکورد را فراهم می‌کند.
مثل دوربین معمولی آیکن رعد و برق فلاش دوربین را تنظیم می‌کند و آیکن پیکان، نمای دوربین را از دوربین پشت به جلو و وارون تنظیم می‌کند.

استوری‌های اینستاگرام ، منش دادن به محتوا را آسان کرده اند. برای دسترسی به فیلترها تصویر را به چپ یا راست بکشید. برای انتخاب یک رنگ و نگارش با قلم، آیکن قلم را انتخاب کنید.

پست اینستاگرام
روی آیکن Aa ضربه زده و متن باره نظرتان را با کیبورد وارد کنید. آیکن لبخند امکان اضافه کردن موقعیت جغرافیایی، فایل GIF، موزیک، رای گیری و امکانات سرگرم کننده و جذاب دیگری را فراهم می‌کند.

اینستاگرام امکان تگ کردن یک اکانت دیگر در استوری را هم فراهم کرده است که گذرگاه خیلی احسان برای برقراری بستگی با سایر بیزنس‌ها و فالوورهایتان است. برای تگ کردن یک اکانت، اول علامت @ را تایپ کرده و بعد متعلق به اسم کاربر مورد نظرتان را بنویسید. به این ترتیب سایر بازدیدکنندگان می‌توانند روی تگ کلیک کرده و پروفایل تگ شده را نگریستن کنند. اگر شما هم در استوری کاربر دیگری منشن شوید، یک نوتیفیکیشن اخذ خواهید کرد.

وقتی آماده انتشار شدید، روی آیکن Your Story + ضربه زده یا آن را اندوخته کنید لغایت بعدا منتشر کنید. استوری‌ها در رأس فید اینستاگرام و از طریق تصویر پروفایل شما نمایش دیتا می‌شوند. برای مشاهده فهرست کسانی که استوری شما را دیده اند، می‌توانید استوری را مفتوح کرده و فهرست بازدیدکنندگان را به سمت بالا بکشید.

پست اینستاگرام
استوری‌های اینستاگرام بسیار همانند اسنپ چت هستند – البته اسنپ چت تکنولوژی تشخیص صورت و فیلترهای متنوعی دارد. اما شمار زیاد زیاد کاربران پرکار اینستاگرام در کنار قابلیت‌های جستجوی آن، فرصت خیلی نکویی جهت دیده شدن برای مشاغل فراهم می‌کند. فلذا اگر شک دارید که آیا کسب و کارتان باید از استوری استفاده کند یا خیر، پاسخ ما “بله” است.

لایو اینستاگرام
اشاره کردیم که اینستاگرام گزینه live video هم دارد که امکان به اشتراک گذاری محتوا به صورت بلادرنگ و لحظه‌ای را فراهم می‌کند. برای شروع پخش ویدیوی زنده، دوربین اینستاگرام را باز کرده، حالت Live را برگزیدن کرده و روی دکمه Start Live Video کلیک کنید.

وقتی پخش ویدیوی زنده را شروع کنید، به تمام فالوورهای شما که در حال آماده در این اپلیکیشن حضور دارند یک نوتیفیکیشن ارسال می‌شود و به آنها اطلاع داده می‌شود که شما در حال پخش زنده هستید. کسانی که لایو شما را تماشا می‌کنند، می‌توانند برای آن کامنت هم درج کنند. نباید از ویدیوهای لایو به چهره پی به دنبال و مکرر کاربرد شود و باید از آن برای انتشار محتوایی لحظه‌ای و هیجان انگیز و لحظاتی جذاب کاربرد شود مانند رونمایی از محصولات جدید یا پرسش و پذیرش با کاربران.





:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: